Turvakaukalot ja -istuimet!

SuperTaateli

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuunmammat 2015
Toukomammat 2017
Huhtikuiset 2023
Toukokuiset 2023
Tässä ois keskusteluketju turvakaukaloille ja myöhemmin istuimille .

Käytettynä voin ostaa vain tuttavalta ja alle 5v vanhan niin tiedän alkuperän jne 😄

Kriteerit meille: mitä kevyempi, sen parempi. Mielellään yhteensopiva lastenvaunujen runkoon. Turvallisuustestitulokset vaikuttaa - aika varmasti tarviin JOTAIN dataa että ko. kaukalo on hyvä/turvallinen 😄
 
Toisessa ketjussa mainittiin kinderkraftin setti ja se kyllä houkuttelis, säästäis hirveesti aikaa ja googlaamista kun siinä ois kaikki samassa paketissa 🤩
 
Meillä on esikoisella Cybex Cloud Z ja se on ollut ihan huippu! Maailman helpoin kun kääntyy ovelle telakassa. Pienenä käytettiin myös "matkasitterinä", kun saa avattua makuuasentoon. Meillä on adapteritkin tähän sekä isoihin yhdistelmävaunuihin, että matkiksiin :Smiling Face With Smiling Eyes: .

Eli tää uus tulokas perii tän ja esikoiselle pitää ostaa uus tuvaistuin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
 
Tollanen kääntyvä systeemi ois kyllä hyvä! Tosin ei nyt just oo autoakaan kun myin edellisen enkä ostanu uutta ni en tiiä millaseen autoon se olis tulossa 😄😄
 
Meillä on esikoisella Cybex Cloud Z ja se on ollut ihan huippu! Maailman helpoin kun kääntyy ovelle telakassa. Pienenä käytettiin myös "matkasitterinä", kun saa avattua makuuasentoon. Meillä on adapteritkin tähän sekä isoihin yhdistelmävaunuihin, että matkiksiin :Smiling Face With Smiling Eyes: .

Eli tää uus tulokas perii tän ja esikoiselle pitää ostaa uus tuvaistuin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
Tätä oon kans itse katsellut, kun saa kallistettua! Saako tätä kuitenkaan kiinni ilman telakkaa, jos joskus esim mummon/taxin tms kyytiin menisi?
 
Tätä oon kans itse katsellut, kun saa kallistettua! Saako tätä kuitenkaan kiinni ilman telakkaa, jos joskus esim mummon/taxin tms kyytiin menisi?
Saa kiinni turvavyöllä! Oli mulla lentokoneessa matkustamossa ja lomalla vuokra-autossa vöillä. On tosi helppo laittaa vöillä kun hiffaa reitin :Ok Hand Sign:.
 
Suosittelen kaikille Turvaistuimet / Bilbarnstolar -fb-ryhmää (näitä yhdistysten jne. infosivujahan saa täällä vinkata 😊). Varsinkin turvaistuimet ovat sellainen viidakko, että asiasta tietämättömänä on aluksi ihan hukassa. Toki sieltä saa tietoa myös turvakaukaloista, ja sinne voi myös postata kuvia, onko istuin oikein asennettu, näyttääkö istuin sopivalta lapselle jne.
 
Meillä Silver Cross Dream telakalla ja seuraava saa vielä matkustaa samassa. Kohta olisi aika ostaa isommalle istuin ja siirtää pois kaukalosta niin saa sen sitten odottamaan seuraavaa.
 
Meidän on varmaan uusi kaukalo ostettava, kun entinen ois käyttöönottohetkellä melkein sen 5v vanha. Taitaa käyttöikä jo olla siinä rajoilla 🤔
 
Meidän on varmaan uusi kaukalo ostettava, kun entinen ois käyttöönottohetkellä melkein sen 5v vanha. Taitaa käyttöikä jo olla siinä rajoilla 🤔
Meillä se 5v. tulee täyteen kaukalossa vasta marraskuussa ensi vuonna ja mietin, että aika siinä ja siinä on meniskö vielä vai pitäisikö ostaa uusi. Mielipiteitä? 🤔
 
Meillä se 5v. tulee täyteen kaukalossa vasta marraskuussa ensi vuonna ja mietin, että aika siinä ja siinä on meniskö vielä vai pitäisikö ostaa uusi. Mielipiteitä? 🤔
Entisellä menisin ja ehkä ensi syksynä katselisin sopivan uuden käytetyn... tosin uudella vm23 uudella olisi taas hyvä jälkeen myynti arvo (jos lapsiluku täynnä).
Korjaus: entisellä menisin, kun niiden käyttöikä on kun 7v😚 jos tuotteen valmistaja ei anna 10v.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä se 5v. tulee täyteen kaukalossa vasta marraskuussa ensi vuonna ja mietin, että aika siinä ja siinä on meniskö vielä vai pitäisikö ostaa uusi. Mielipiteitä? 🤔
Liikenneturvan suositus on, että kaukaloa käytetään korkeintaan 7 vuotta, ellei valmistaja ohjeista muuta. Tässä vinkkejä, mistä minkäkin valmistajan päiväykset löytyvät, ja myös useamman valmistajan tiedot siitä, kuinka pitkään kaukaloa/istuinta voi käyttää, kun joillakin valmistajilla käyttöikä on jopa 10 vuotta.

Itse kyllä käyttäisin huoletta 5 vuotta vanhaa kaukaloa, kun siinä pysytään kuitenkin reilusti 7 vuoden sisällä, kunnes sitten jo vaihdetaankin turvaistuimeen.
 
Meillä se 5v. tulee täyteen kaukalossa vasta marraskuussa ensi vuonna ja mietin, että aika siinä ja siinä on meniskö vielä vai pitäisikö ostaa uusi. Mielipiteitä? 🤔

Menisin vanhalla ja sit kun bebe reilusti yli 6kk niin katselisin isompaa ( 6kk -> istujalle) jos ei sellaista valmiina oo . Lapsentahtisesti tietty aina , mutta menis varmana toi vanha kaukalo alkuun😄🙏
 
Oon katellu verkkokauppa.comista tän nimistä settiä : Hauck rapid 3R trioset- lastenvaunusetti . Onko kellään mielipidettä? Ainaki kaikki arvostelut on lähempänä viittä tähteä. Ois niin kätsy ,ku kaikki on samassa setissä😅
 
Liikenneturvan suositus on, että kaukaloa käytetään korkeintaan 7 vuotta, ellei valmistaja ohjeista muuta. Tässä vinkkejä, mistä minkäkin valmistajan päiväykset löytyvät, ja myös useamman valmistajan tiedot siitä, kuinka pitkään kaukaloa/istuinta voi käyttää, kun joillakin valmistajilla käyttöikä on jopa 10 vuotta.

Itse kyllä käyttäisin huoletta 5 vuotta vanhaa kaukaloa, kun siinä pysytään kuitenkin reilusti 7 vuoden sisällä, kunnes sitten jo vaihdetaankin turvaistuimeen.
Tuo 7 onkin siisti 7, jee!!
Luuloni kun oli 5.
 
Takaisin
Top