Turvaistuin mielipiteitä.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lirtsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Vielä tämmöinen ketju.
Eli paras turvaistuin mielestäsi?
Meillä 8kg typykkä 5kk ja pitä pikkuhiljaa alkaa etsimään tuota turvaistuinta :)

Henkilökohtaisesti en ostaisi istuinta, ennen kun lapsi osaa itsenäisesti istua. Paino ei myöskään ole ainoa tärkeä asia ottaa huomioon, vaan lapsen pituus. Käsittääkseni tulevaisuudessa ollaan siirtymässä painorajojen sijaan pituusrajoihin.

Siinä mielessä on huono mennä sen mukaan, mitä muut ovat pitäneet hyvänä, sillä istuimet eivät välttämättä sovi kaikkiin autoihin samalla tavalla. Esim. minun ja mieheni auton penkit ovat hyvin erimalliset.

Ja kolmevuotiaaksi asti lapsi matkustaa turvallisimmin selkä menosuuntaan!

Meillä on 8kk pojalla Britaxin Dualfix, joka on 0-18 kg. Istuin osa kääntyy 360 astetta ja sen saa käännettyä yli 3v:lle kasvot menosuuntaan. Dualfixissä saa myös istuimen käännettyä vauvalle makuuasentoon ja isommalle lapselle täysin istuvaan asentoon. Suht arvokas istuin/kaukalo, mutta itse olen tykännyt todella paljon. Tämä tosin käy vaan autoihin, missä on isofix-kiinnikkeet.

Mun autossa ei isofix kiinnitystä ole :(
Ja sellaista istuinta olen ajatellutkin minkä saa laitettua sekä selkä menosuuntan päin, että toisin päin.
Tytsylle en istuinta osta ennenkuin on välttämätön pakko, mutta ajattelin kerrankin olla ajoissa :D

Kiitos vaihtoehdoista :) Lisää vain tulemaan :)

Meillä taitaa olla tuo sama Britaxin 360 astetta kääntyvä turvaistuin - ahtaissa parkkipaikoissa ihan ykkönen, kun voi kääntää istuimen sivuttain lapsen istuimeen laittamisen ajaksi. Kallishan tuo tosiaan on, ja autossa täytyy olla isofix-kiinnitys. Ihan pienelle en suosittelisi, koska kaukaloa ei saa autosta irti, eli kantokoppa tms. pitää olla erikseen.

Meillä oli ensin Brion pienin turvaistuinkoppa, mutta siihen ei tyttö enää mahtunut, joten lähti kiertoon :)

En muuten pidä tuota kolmevuotiaaksi selkä menosuuntaan sääntöä ehdottomana. Jos lapsi kärsii matkapahoinvoinnista ( kuten tutuilla ) niin kyllä mielestäni voi kääntää menosuuntaan jo nuorempanakin. Vaihtoehtoisesti voi jättää autoilun kokonaan tai siivota oksennukset joka kerta...

Lya mä olen ihan samaa mieltä.. Mutta kukin meistä tyylillään.

Mulla taitaa tulla auton vaihto, kun tuo 360 istuin kuulostaa niin kätsylle :D

Takaisin