Turvaistuimet

satu`

Puuhakas puhuja
Onko joku jo hankkinut tai onko lähiaikoina suunnitelmissa hankkia? ..meillä on ollu pari mökkimatkaa nyt kauheeta huutoa loppumatkasta autoilu ja tuntuu et syynä voi olla se että tuo kaukalo alkaa tuntua jo melko naftilta. Jalat tulee jo reilusti ulos ja muutenkin on vähän ahtaasti siellä, vaikka päälle olis kyllä vielä tilaa ylhäällä.. kuitenkin oon ajatellu tässä varmaankin viimeistään heinäkuussa hankkia istuimen ja kun noitakin on markkinoilla ihan järkyttävät määrät, niin olis kiva tietää teidän kokemuksia, kommentteja tai ajatuksia istuimista.

Itse oon miettiny hieman TÄMMÖSTÄ ..mutta jossain foorumeilla se haukuttiin ihan pystyyn ja valitettiin ettei huolis vaikka maksettais. Syytä kukaan ei ton "huonouteen" kuitenkaan kertonu ja musta toi tuoteselostus ainakin kuulostaa ihan hyvälle. Paitsi että yks hölmö kysymys tähän perään.. tuossa on maksimipaino 18kg - minkä ikäisenä suunnitelleen lapsi saavuttaa ton painon? :D
 
Yks vaihtoehto olis myöskin TÄMÄ ..mutta siinä häiritsee tuo pelkkä isofix kiinnitys - mummon autossa ei taida sellasta olla ja matkustaa jonkin verran silloin tällöin myöskin mummon kyydissä ja istuinta pitäis siirrellä autosta toiseen.. vai pitäskö vaan sanoa mummolle, että hanki ite istuimes jos haluat muksua kuskata :D muahahha.
 
En oo vielä miettiny istuinta muuta kun sen verran että varmaan syksymmällä pitää hankkia se :) Mutta tota painoa piti kommentoida et mun kohta 4v kummilapsi painaa vielä alle 18kg 
 
satu: meillä on tollanen cosmo sp istuin, just ton limen värinen. oon erittäin tyytyväinen!
 
onks tossa melela pelkästään toi isofix kiinnitys vai saaks sen kolmepistevöilläkii kiinni? muistelisin et tuol ois lukenu et pelkästään isofix?
 
satu: meillä on  tuo jossa ei oo isofix kiinnitystä ollenkaan. ihan normi turvavyökiinnitys. eli tuo cosmo sp plus. helppo kiinnittää..
 
Me ollaan katseltu myös istuimia. Muksu on niin isokokoinen, että alkaa varmasti kesähelteillä kaukalo ahdistaa, eikä sitä viitsi enää huvikseen kanniskellakaan autosta sisälle. Kaukaloa siis ;) Me ostetaan ehdottomasti selkämenosuuntaan-istuin.Pää retkahtaa helposti pienemmästäkin jarrutuksesta ihan normaaliajossa.

Ihastuttiin Recaron istuimeen, oliko joku Polaric. Sen tarkemmin ei olla vielä tutustuttu asiaan eikä sovitettu autoon. Jää lomallekin jotain puuhaa :)
 
Me päätettiin nyt sit kuitenkin panostaa kunnolla istuimeen ja ostettiin BeSafe Izi Combi ISOFIX. Kyllähän tuo vähän kirpas kukkarossa (449€ - ja oli vielä "tarjouksessa"), mutta oli ainut malli mikä vastaa kaikkiin meidän toiveisiin..

Vielä ei oo poitsun kanssa päästy testaan, mut autossa on ainakin tukevasti kiinni ja asennus on tosi helppo, sai minuutin sisällä koko hökkyrän viritettyä oikein autoon.. sekä että vie tosi vähän tilaa autosta! vähemmän ehkä jopa mitä kaukalo :)

muoks. tää ei jostain syystä annakkaan linkittää suoraan tuotteen kohdalle, vaan pistääkin linkin etusivulle.. :/
 
No on kyllä kallis ostos! huh... mä oon aatellu et jollain parilla sadalla pitäs saada.... Tosin ei olla vieläkään katteltu ees mitään. Meillä mennään niin et kaukalo on aina autossa ja siihen sitten vien neitin istumaan ja siitä otan pois. Toimii kun on se telakka. Tosin nyt huomaa että on alkanu pää kopsuun kattoon ku on tullu mittaa lisää :D Mutta muuten  niin hyvin vielä mahtuu siihen kaukaloon. 
 

Onko mielipiteitä/tietoa/huhupuheita ym recaron young sport -turvaistuimesta? 

Mitä olette yleisesti mieltä, pitääkö alle 1v ja siitä eteenpäin matkustaa kasvot vai selkä menosuuntaan ja miksi? 

 
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/
tuolta katottuna melkein kaikki recaron istuimet on saanut testeissä korkeintaan hyvää arvosanaa.. suurinosaa välttävää. sitä en tiedä onko tuolla just toi sun mainitsema istuin testattu, mutta mä luovuin recaro haaveista juurikin sen takia, kun yleisesti ei näytä kauhean hyviä pisteitä mallit saaneen turvatesteissä.

lastentarvikeliikkeessä myyjä sano, että suosittelee ehdottomasti lapsen matkustamista selkä menosuuntaan niin kauan kun mahdollista.. ainakin sinne 2-3 vuotiaaks saakka.. ja varsinkin tälläselle alle 1 vuotiaalle sano, ettei missään nimessä suosittele edes katselemaan naama menosuuntaan olevia istuimia. sen suuremmin ei sitä perustellut, mutta siinä tais olla taas joku sellanen juttu, että turvatesteissä kaikista vähiten vahinkoa nukelle on tullut näissä selkä menosuuntaan istuimissa.. :)
 
meille tuli sama kuin Sadulla jo kesällä. Markkinoilla (tai pääkaupunkiseudulla 4 eri liikkeessä) oli tasan 3 eri vaihtoehtoa jos haluaa isofixillä ja selkä menosuuntaan... Ollaan oltu tosi tyytyväisiä ja tarkoitus olis et menis sit sama seuraavalle lapselle kans. Aivan törkeän hintainenhan se oli, mut melkein kaikki muut tavarat ollaankin ostettu huuto.netistä halvalla :)
 
Meillä on nyt ollut käytössä reilu viikon verran tuo edellä mainitsemani istuin. Tyytyväinen olen istuimeen ja on ihan helppo käyttöinenkin, ainoa mikä ärsyttää on meidän auton lyhyehkö turvavyö! Jos istuimen laittaa ns makuuasentoon niin turvavyö ei enää yletykään kiinni! No, joka tapauksessa on mielestäni hyvä istuin ja menee niin pitkään kuin mitään istuinta tarvitse eli 18kg/4v ikää niin palkki jää pois ja istuinta käytetään turvavyöistuimena. :) 
 
Takaisin
Top