Turinanurkka

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja poutis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

poutis

Vauhtiin päässyt keskustelija
Täällä sallitaan lähes kaikki puheenaiheet vauvasta vaariin ;). Turistaan kahvikupillisen kera tai ilman.
-----------------------------------------------------
Itse olen todella energisellä tuulella. Kävin zumbassa, kirppikselllä ja suuressa marketissa. Pesin pyykit ja tein hyvät ruuat. Vielä lenkille koiran kanssa. JEPAJEE!

edit. muutin otsikkoa

Ihana keli! Eilen tuli harjattua oman koiran turkista läjäpäin irtokarvaa ja haravoitiin meidän pieni piha puhtaaksi. Takaterassia herra suunnitteli tälle kesälle :). Illalla sain sitten jonkun itkuraivarin, jonka syytä en osannut selvittää. Vieläkin sen seurauksena silmät kovin kipeät.
Muuten vointi hyvä. Nivusia välillä vilhailee, mikä onkin kiva merkki ja muistutus siitä, mitä tässä kropassa tapahtuu.

Ihana aamu! Täällä on kärsinyt koko perhe mun mielen oikutteluista, nyt onneksi on vähän tasaisempi mieli. Ainakin hetken. :D Välillä mies ei uskalla edes puhua mulle, kun pelkää, että suutun. Täytyy myöntää, että herneitä on mennyt nenään mitä ihmeellisimmistä asioista. :D Mutta eiköhän tämä tästä.

Tämän aamun saankin palloilla aivan rauhassa kun meidän neiti meni mummulaan yökyläileen. Iltapäivällä olisi sitten varhaisultran aika. Jännittää niin pirusti. Muutenkin kurjaa kun joutuu käymään tutkimuksia läpi, ennekuin tietää mitä on tulossa.. :/

Meillä on alkamassa rakennusprojekti, ja toivon niiiiin kovin, että tämä raskaus nyt sujuisi normaalisti, ettei tarvitsisi siitäkin stressata. Odotan kyllä kovasti, että päästään tositoimiin ja jos jopa jo jouluksi päästäisiin ihan omaan kotiin. :)

Mitenkäs muilla on sujunut?

Rakennusprojekti! Voi miten ihanaa Retu! Teille tulee todella mullistava joulu! :)

Täällä kevättää. Vielä meikäläisessä on virtaa ja pesänrakennusvietti sekottaa päätä. Kiitos kevät ja hormonit! :D Toivottavasti kova väsymys ei pääse vielä hetkeen niskan päälle.

No minä taas vuodattelen sitten kun tuntuu olevan niin hiljaista täällä. :D

Eli eilinen varhaisultra meni hyvin, ja kaikki toistaiseksi ok. Tänään sitten soittelin TAYSiin.. Väestöliiton perinnöllisyysklinikalta siis kehoitettiin soittamaan sinne. Mutta kylläpäs oli inhottava täti vastaamassa siellä! Lopulta ihan itkua väänsin, kun piti mua ihan idioottina ja melkeinpä tuntui, että v*ttuili mulle. :( Muutenkin vaikea asia ja sitten suhtaudutaan noin.. No, kun varmaan kymmenennen kerran olin sanonut, että väestöliiton "se-ja-se" antoi numeron ja kehoitti ottamaan yhteyttä niin alkoi vähän asiallisemmaksi. Nyt sitten odotellaan (taas..), että lääkäri arvioi riskiprosenttia ja ottavat sieltä päin sitten yhteyttä.

Oli vaan pakko avautua, tuli niin paha mieli heti aamusta..

Huomenta! Täällä kahvi kupin ääreltä kirjottelen ;) 
Aurinko paistaa taas ihanasti. :) Vois mennä koiran kanssa pitkälle lenkille. Meillä mies nyt työttömänä niin pääsee yksinkin lenkeille aamusin. Ihanaa. Niin siis meillä 8kk poika. :) 
Siis miten minustakin tuntuu että hormoonit on taas jyllänyt mun mielen? Suutun ja itkeskelen :D Apua taas tää alkaa ;) Mies sanoo että taas on tulossa 9kuukauden menkat ;) 

Mutta mä vvoisisn mennä valmistautumaan lenkille lähtöön. :) Oon muuten innostunut tosta lenkkeilystä. Pävittäin monen tunnin lenkit ;) 

Voi ei Retu! Mikään ei ole tympeämpää kuin kohdata elämäänsä kyllästynyt eukko puhelimessa. Joiltakin puuttuu empatia ja kyky ymmärtää, mitä kaikkia tunneskaaloja sitä huolestuneena ihminen kantaakaan mukana. Asiat kun voi sanoa nätisti, vaikka puhelimen päässä olisi vaikka mikä pyhä yksinkertaisuus. Eikö työssä kuulu kunnioittaa asiakkaitaan.. !?! Mur, kun alkoi kiukuttaa!!

Minun piti lenkille, mutta konemaailma on vienyt koko huomioni. Saan työmaalla kävellä riittämiin.. Koirani tosin ei. Pitää illalla käyttää tuossa metsäpolulla sitten. Siellä omakin mieli lepää!  <3

Kiva, kun muutkin on uskaltautunut tulla turisemaan tänne. Ei ollut kovin uskottavaa hihkua auringonpaisteesta yksikseen ;)

Ah, kahvia. :) Nautin tästä hiljaisuudesta kun ipana vielä nukkuu. :)

Eilinen päivä meni sekavissa tunnelmissa, mutta nyt asiat rupee pikkuhiljaa selkenemään. Jos tästä tulisi sitten parempi päivä. :) On luvattu sadetta koko päiväksi niin ajattelin pistää kämpän kuntoon.
Meidän vanhus koira ripuloi koko yön, ihanaa.. Onneksi tajusi mennä pesuhuoneeseen aina kun tuli hätä. :D Niin, ja päiväpeitonkin se oli oksentanut. Eli pyykkipäivä. Ukko sille eilen syötti makkaraa ja anoppilassa herkkuja niin eihän sen vatsa sitten kestänyt. Vehnäallergikko vielä. Minä sitten yöllä kävin aina kylppärin lattian suihkuttelemassa kun kuului epämääräisiä ääniä. :D Katkonainen yö siis takana, pakko keittää lisää kahvia. :)

Aikamoinen yö sulla Retu. Mulla olis pitkä työpäivä edessä ja raskas myös. yhteensä 14 tuntia, huh huh, ei huvittais..Kyllä uni maittaa kun kotiin pääsee;)

No itse oon toistaiseksi työttömänä niin sinänsä ei haittaa vaikka yöunet menisikin vähän mönkään. Onneksi kohta pääsee töihin, alkaa kyllä tympiin tää kotona olo. Sitten on taas hyvä valittaa kun ei millään jaksais lähtee töihin. ;)

Huomenta! Sain tirppanan ekoille päikkäreille ja nyt voi hetken potea pahaa oloa rauhassa :) Meillä kans takana katkonainen yö.....koira oksenteli puutikkuja, joita söi eilen (mäyräkoira, joka syö kaiken mahdollisen) ja tirppana ei taas nukkunut kunnolla. Olo on melko hutera, mut josko tämä tästä, kun saa hieman levättyä ja syötyä. Onneksi tänään sataa vettä, niin voi hyvällä syyllä pysyä sisätiloissa :) En kyllä taida olla niin ahkera kuin Retu, että alkaisin siivoamaan :)

Täällä ahkeruus on vielä ajatuksen tasolla. :D On vaan niin kiva roikotella aivoja narikassa, ettei fyysiset ponnistelut (jota esim. imurointi mulle on) oikein houkuttele. :D No, katotaan kuinka käy.. Ukko tulee vasta puoli neljän aikaan niin ehkä siihen mennessä olen jotain saanut aikaiseksi. :D

Voi teidän koiria! Toinen oksentaa muuten vain makkaroita ja toinen puutikkuja?! :D Onneksi meitin hauva ei oksentanut viime yönä. Juoksuaika neidillä tosin on ja pentuhaaveet pitänyt kuopata toistaiseksi.

Viime yönä näin ihmeellistä unta. Valkoinen höyhen leijui syliini ja kun olin sitä tarkastelemassa, kuului mahdottoman kova ääni ja talon seinät alkoi sortumaan. En tiedä kiljuinko unissani, mutta kun havahduin, selvisi, että kultaseni oli aivan korvan juuressa ja kuorsasi kovaa. Melkein nauratti, joskin säikähdys romahtamisesta piti hetken aikaa hereillä.

Olen ollut tänään kirjaimellisesti töissä toisen asialla. Olen puhunut ihan pöllöjä ja kirjannut myös. Onneksi työkaverit ovat valveutuneet seuraamaan tekosiani! :D
Zumba olisi tänään ja koira kaipaa lenkkiä. En jaksaisi tänään kumpaakaan...

Huomenta!

Sain sitten eilen otettua itseäni niskasta kiinni ja siivosin koko kämpän. :) Viikonloppu menee tontilla puuhommissa niin onhan se mukavampi kun kotona ei tarvitse sitten tehdä mitään. Eilen saatiin jo esimakua kun tontin ainoa puu kaadettiin ja pilkottiin. Pikkulikkakin oli innoissaan oksia kantamassa. :) Ja nyt tulee sitten iso kasa polttopuita, pölleinä tosin niin siinä onkin sitten hommaa..

Menin sitten hölmönä eilen vaa'alle! 3kiloa tullut ihan tosta vaan. :O Kyllä ottaa päähän. Tiesin kyllä, että oon lihonnut, mutta en olisi halunnut noin konkreettisia todisteita siitä. :D Mutta eipä sitä liikuntaakaan saa enää niin paljoa kun ei töissä käy. Ja ruokahalu on kyllä raskauden myötä kasvanut, tuntuu, että kokoajan on nälkä.. :/

Mutta tänään pistän ipanan pyöränselkään ja lähden lenkille! Mutta jos en nyt ihan vielä... :P

Huomenta!
Mistähän minä saisin energiaa koko kämpän siivoamiseen! Kateeksi käy teitä ahkeria siivoajia ja Zumbaajia. Eilen  oli kyllä niin laiska päivä että....oksennus kurkussa leikin tirppanan kanssa ja tein pakolliset kotihommat. Illalla mentiin tunnin vaunulenkille ja kun päästiin kotiin olo oli kuin maratonin juosseella. Uskomatonta miten raskaus saa elimistön sekaisin! Onneksi näitä oireita ei muista / tiedä etukäteen...muuten moni miettisi tarkemmin raskautumista :)
Tämä aamu on ollut onneksi helpompi. Ihanaa kun aurinko paistaa ja pääsiäiseksikin on luvattu tosi lämmintä. Lähdetään maalle mummin ja vaarin luokse ja luvassa on myös puuhommia ja pihan siivoamista.
Aurinkoista päivää kaikille!

Möh, mikä lapamatopäivä! Pitäisi tehdä vaikka mitä, kerrankin kun on vapaapäivä enkä saa mitään aikaiseksi.
Eilenkin ilta meni ukolle kiukutessa ja toinen ei korvaansa lotkauta tän akan kiukulle. Sekös vasta ärsyttää!!!
Ulkona olisi kiva lenkkikeli ja sisällä villakoirat vilisee silmissä.
Niskaperseote ei olisi ollenkaan paha nyt..

Ajattelin nyt kun kävin ilmoittamassa että ultraan päästään, samalla tänne turisemassa.. Mitenkähän tässä jaksaa odotella ensi viikkoon...Onneks on toisaalta miehelläkin nyt nuo lomat niin on sitten kotona ja varmaan on menojakin niin saa muuta ajateltavaa.. En tiedä kuvittelenko vai mikä on kun välillä vihloo nimen omaan juuri tuolle vasemmalle puolelle. Ajattelee kaikkein pahinta vaan kun tosiaan huomenna 4 vuotta tasan siitä kohdunulkoisesta..kivasti joka synttärit muistuttaa siitä.. :/ No mutta pitää yrittää ajatella asian suhteen positiivisesti :)  Negatiivista kyllä riittää taas, muksuillakin taas nenät vuotaa, koko talvi yhtä sairastelua ollu koko perheellä sais jo loppua..puuh..Isommalle tuli nyt se korvatulehdunkierre, montakohan antibiootti kuuria syönny viimesen vuoden aikana..ihme kun ei oo mitään vastustuskykyä.  Ens viikolla ois sitten korvalääkärissäkin käynti..jospa sais apua..

Toivottavasti tännekkin tulisi kivat ilmat pääsiäiseksi kun nyt ainakin sataa vettä. Masentavaa kun on niin synkkää ulkona ja ottaa päähän kun hiekkaa saa imuroida koko aika. Nyt kun muutenkin uuvuttaa pienikin ponnistelu..ja vatsa kurisee koko ajan :)

No mutta sehän se minun päätarkoitus oli tänne turina puolelle kirjoitella (eikä valittaa vaan), että toivotan kaikille oikein mukavaa pääsiäistä! emoticon Nyt saa sitten hyvällä omatunnolla puputtaa suklaamunia!!

Hyvää Pääsiäistä kaikille! Tänään vielä vapaapäivä, muuten viikonloppu meneekin työpitoisesti.
Etovuus tuntuu lisääntyvän, mutta mieli on edelleen korkealla.
Kun kirjauduin vau:hun, tuli teksti Olet raskaana 5+1 "Tänään alkion sydän alkaa sykkimään".
<3

Onko muilla ongelmia viestien lähettämisen kanssa? Oma viestini ei ensin näytä lähtevän lainkaan ja onkin sitten lopulta kolmeen kertaan täällä... Eikä ylimääräisiä saa poistettua. Argh.

Heipä hei!

Ihana pitkä viikonloppu takana. :) Hommaa oli joka päivälle ihan hurjasti, ja paljon siinä saikin sitten aikaan. Kämppä vaan on nyt kuin pommin jäljiltä kun käytiin aina vaan syömässä ja nukkumassa, muuten oltiin puuhommissa. :)
Mutta kyllä oli komea ilma koko pääsiäisen ajan! Onneksi ainakin vielä tänään pitäisi saada nauttia auringonpaisteesta. :)

Niin, ja tuolla ylempänä valittelin painonnousua. Eihän se ole ihme, että nousee kun on nytkin joka päivä grillattu. Mutta kun se grillisafka vaan on niiiiiiin hyvää. <3 :D

Takaisin