Tupakointi raskauden aikana

_pingu

Jostain jotain jo tietävä
Heips! Olen nyt rv 10+4. Minulla on ongelmana että aamutupakka on kamalan vaikea jättää pois.. en kylläkään edes polta LÄHESKÄÄN joka aamu, mutta joskus mieliteko yltyy sietämättömäksi.. [&:] haluaisin jättää tupakan pois ihan kokonaan joten olisiko jollakin tosi hyviä vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen? Miten itse lopetitte? Asia vaivaa kovasti ja tulee huono omatunto.. Hyviä ja ASIALLISIA vinkkejä tänne kiitos! [:)] 
 
hei,huomasitkin jo että tuolla on toinenkin keskustelu tästä aiheesta.
itse sen aloitin kun olin raskaana,KM se raskaus päättyi ja en ole pahemmin palstaa seuraillut,
mutta kaiketi siellä ihan kannustava ilmapiiri on.
omaksi niksiksi sanon yhden minkä huomasin mulla auttavan silloin,
vaihda tupakan väriä,siis jos poltat vihreää,vaihda vaikka punaiseen,
vaihda merkkiin mistä et siis pidä. ei tule poltettua niin paljoa[;)]

itse polttelen kyllä edelleen,kun KM tuli niin aloin polttamaan uudelleen taas...
stressistä. kun ehkä joskus taas plussaan,niin lopetan kyllä sitten.
 
olin polttanut noin 6 vuotta pieniä taukoja lukuun ottamatta. Mulle se oli enemmän tapa. Poltin koska se oli tapana kun ei ollut muutakaan tekemistä [:D] tyhmä mutta totta. Ennen kun alettiin yrittämään pienokaista halusin tottakai lopettaa huonot tavat! Ihan tavallinen xylitoli purukumi autto siinä!!! Varsinkin alussa oli hankalaa ja sen kyllä huomas !!! leuat aika kipeenä mutta voin luvata, että se on paremman makusta kun joku nicorette purkka ja pysyy hampaatkin hyvässä kunnossa. [:D] nyt joo 3 kk takana ja yrityksetkin jo alotettu nyt ei ainakaan hengästy kesken kaiken!![;)]

Luulen ainakin, että helpompi se on ennen sitä raskautta lopettaa kun sen aikana.... muutenkin hormonit hyppii miten sattuu! Toisaalta mieheni oli hieman vaikeempi tapaus ja hän joutuikin luottamaan ihan pillereihin et täytyy sitten varmaankin kysellä lääkäriltä, että miten ne pillerit sit sopii raskaana oleville jos on vaikeampi lopettaa!!! Omasta mielestä noi nicorette jutut on ihan huijausta!!! En oo ainakaan kuullut omasta tuttava piiristä, että joku oisi niihin lopettanu ennemmin alottanut uudestaan! Noi lääkäriltä saatavat pillerit on kyllä tehokkaita mieheni kun oli hermoromahduksen partaalla kun ei nikotiiniä herunnu niin pilleri autto ihan viikossa!! ei edes miettinyt koko asiaa sen jälkeen!!! [:D] siitä olin onnelinen, koska asia oli niin menossa käsistä kun mies kiukutteli pahemmin kun 3 vuotias kakara !![:D]
 
Mä lopetin olin lopettanut tupakoinnin jo viikkoa ennen kun sain tietää olevani raskaana,mutta sillä viikolla olinkin kipee niin siksi en ollut polttanut,ja koko tähän astisen odotusaikana en ole polttanut ollenkaa. En ole ikinä ollut riippuvainen,munkin polttaminen oli satunnaista ja vähän sellasta huvin vuoksi-meininkiä. [:D]
Ei tee yhtään kyllä mielikään :)
 
ite poltin alussa jonkun aikaa.. sitten se loppu ku tuli huono olo tupakista.. mutta eipä sitä kovin pitkään oltu tupakoimatta.. alotin uudestaan..
ja oli huono omatunto jokaisesta tupakista mitä poltin.. mutta onneksi sain vähennettyä sillee että päivässä ei menny ku 2-5 tupakkia.. ja joulun aikaan poltin vaan pari tupakkia sillon tällön ja ennen uutta vuotta tulin kipeeksi ja sillon tiesin että nyt loppuu tupakointi. Sairastuminen oli kyllä paras tapa itellä lopettaa. Oon ollu nyt kuukauden polttamatta, välillä tekee mieli mutta koitan pitää pintani. :)
 
Takaisin
Top