"Tupakoimalla pienempi vauva" Onko tämä ilmiö sinulle uusi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja totoro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enpä ole ennen tollasta kuullut, siis että jotkut tietoisesti yrittää jättää vauvansa pienikokoiseksi tupakoimalla. Huhheijaa kaikenlaiset urpot sitä meneekin sikiämään...

Aivan älytön juttu!! Samaa mieltä toukeron kanssa eli Huhheijaa kaikenlaiset urpot sitä meneekin sikiämään...!

Minulle tämä oli aivan uusi juttu! Olin ihan äimänkäkenä ku tuon uutisen lukasin! Herran jumala ku mulla ei oo käyny tuollanen edes mielessä... Ite oon 20 v ja nyt viimesilläni raskaana ja lopetin tupakoinnin heti raskauden alussa! Miten joku voi olla noin TYHMÄ?? Oikeita valopäitä maailma täynnä... Mitähän seuraavaksi?

Todella typerää ja ei kylläkään toimi. Minulla on kolme muuta sisarusta ja äitini on tupakoinut kaikkia odotellessa, tosin ei kyseisestä syystä, ja kaikki me neljä olemme olleet nelikiloisia terveitä lapsia. Mutta en todellakaan kannata raskauden aikana tupakoimista.

Uutta minulle oli se, että jotkut aiemmin savuttomat aloittavat tupakoinnin raskausaikana. Syynä "synnytyspelko". Ihan kuin se olisi automaattisesti niin, että pienempi lapsi on helpompi synnyttää. Itse olen useamman kerran synnyttänyt ja sanon kyllä suoraan, että se 1,5kg keskonen, joka tuli ryminällä oli paljon hankalampi ja kivuliaampi kuin yli  kaksi kertaa painavammat täysaikaiset.

Kuvittelevatko nuo tupakoinnin aloittajat sitten niin, että se pienikokoisuus olisi ainoa asia, joka raskausajan tupakoinnista voi seurata? Kun miettii sitäkin, että se koko johtuu usein siitä, että istukka ei pelitä kunnolla ja lapsi ei saa riittävästi ravinteita kasvuunsa. Niin... eihän aivojen ja muiden elinten kehitys todella voi vaarantua tupakan takia, ei varmasti.

Aivan sairasta! Ja surullista.. Jos ajatukset ja asioiden hoito on tota luokkaa, et tupakkaa polttamalla tulis pienempi vauva ja näin ollen helpompi synnytys, ni en voi kun suositella ehkäsyä loppuelämäks!! Kyllä on kusipäistä sakkia...

Takaisin