Tuotko lapsuutesi asioita / leikkejä / leluja myös omalle lapsellesi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miyn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miyn

Piirimestaruustason postaaja
Huhtimammat 2018
Ollaan pojan kanssa katseltu Pelle Hermannia (harmi että areenassa niitä on vain muutamia jaksoja) ja muumeja.
Haluaisin itsekin katsoa esim. Maija Mehiläistä, Bozo -klovnia, Pekka Töpöhäntää, Taotaoa.
Kuunneltu perinteisiä lastenlauluja (Pikku-Matin autoa, känkkäränkkää...tosin tämän hetken suosikki on Vauhti Kiihtyy a'la Portion Boys feat. Matti ja Teppo).
Loruja ja sanaleikkejä.
Luettu Pupu Tupunaa, Miinaa ja Manua ja muita mun vanhoja satukirjoja. Toki näitä on nykyäänkin myynnissä ja saatavilla.
Seuraavaksi tulee sitten varmaankin pelit ja ulkoleikit. Isä opetti pelaamaan shakkia joten sen taidon taidan siirtää pojalle myös. Sitten mummon opettama Kimble -tyyppinen lautapeli, jossa tosin tehtiin linnoituksia ja syötiin vastustajia.

Kyllä! Minun lapsuuden suosikki elokuvia ja tv-ohjelmia (esim. og My Little Pony, Totoro, Disneyn parhaat), myös lauluja, kirjoja, leluja ja vaikka mitä mistä olen itse lapsena pitänyt.:)
Kuuntelukirjoista tykätään, mutta monet lastenohjelmat ovat ainakin esikoisen mielestä parempia uusina versioina (esim. Muumit). Minäkin tykkäisin katsoa lapsuuteni suosikkeja, itse asiassa katselin niitä ja muitakin lastenohjelmia ennen kuin minulla oli edes lapsia.:shy:

Joitain lastenohjelmia on katsottu yhdessä ja omia vanhoja leluja ja kirjoja olen esikoiselle antanut. Kirjat on kelvanneet, mutta muuten ei mene mieltymykset ihan yksiin, mutta ei lapsen kuulukaan olla vanhempien kopio. Olipa kerran elämää katsellaan tyytyväisesti yhdessä. :) Ja smurffit! Smurffilauluista sain pojan innostumaan.

Lapsen leluista ja kirjoista valtaosa on minun vanhojani, hyvin on vielä mennyt kaupaksi.

Lastenohjelmia ja elokuvia katsellaan yhdessä, ja näistä suurin osa on minun lapsuudestani tuttuja. Disney klassikot, studio ghiblin helmet, Myyrä-animaatio...

Musiikkilemppareita on vanhat lastenohjelmien suomenkieliset tunnarit. Näitä katsotaan usein ja laulellaan mukana. :) Muita hyviä on Fröbelin Palikat, Benny Törnroos, Smurffit... Ostin ihan varta vasten vanhoille c-kaseteilleni uuden soittimenkin! :hilarious:

Minun vanhoista kirjoista luetaan Mikko Mallikasta, Pupu Tupunaa, Muumeja, Pixi-kirjoja, Astrid Lindgrenin tuotantoa...

Luin myös paljon sarjakuvia pienenä ja ne ovat nyt alkaneet kiinnostamaan. Näistä suosituimpia sarjoja ovat Muumit, Liisa Ihmemaassa, Maija Mehiläinen, Nalle Puh, Kummikarhut, Barbapapat... Onneksi äitini on säilyttänyt kaikki. :Heartred

Takaisin