Tuntuuko raskausajan rajoitukset hankalilta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tuntuuko teistä hankalalta noudattaa kaikkia raskausajan rajoituksia? Tai raskaalta tai turhauttavalta tai you name it? Kaipaatko jotain mikä on kielletty?

Itselläni on tainnut käydä tuuri sillä en muutenkaan pidä monista kielletyistä aineista. Yrttiteejuomia vähän kaipasin ja siementen kanssa sai miettiä, mitä leipää nyt olisi hyvä syödä. Ihan kokonaan en vältettäviä siemeniä välttänyt, mutta en syönyt niitä leipiä, missä niitä oli eniten.

Vaikka välillä kaipaankin oikein hyvää medium-kypsyistä pihviä siihen sopivalla punaviinilasillisella, tai kiellettyjä juustoja ei rajoitusten noudattaminen ole ollut hankalaa :) 9 kk on lopulta niin lyhyt aika, että itselleni rajoitusten noudattaminen on ollut helppoa. Ja kun ne ovat vatsassa kasvavan vauvan terveyttä tukevia. Tuttava kertoi tapauksesta, jossa matkustamisen ja sitä kautta epäsopivan ruoan syöminen oli johtanut keskenmenoon, ilmeisesti ruokamyrkytys tai listeria oli ollut syynä :eek:

Toki mietin rajoituksia maalaisjärjellä, esim. en ole mitannut onko kahvi suositellun rajoissa. Enpä sitä muuten kuin aamuisin juo, poislukien poikkeustapaukset. Mutta esim.listerian ja tokmoplasman suhteen olen tiukkana.

Rajoitusten noudattaminen on itselleni ollut suht. Helppoa. En juo kahvia ollenkaan enkä syö juustoja tai sushia muutenkaan :angelic: Olin addiktoitunut kovasti energiajuomiin ennen raskautta eli join aamupalan yhteydessä aina yhden tölkin batterya, tämän pelkäsin olevan kova paikka luopua mutta sitten tuli pahoinvointi ja ei kyllä tosiaan pystynyt ees ajattelemaan muuta juotavaa kuin vettä. Joten se meni onneksi siinä ja pääsin addiktiosta eroon samalla :shy:
Lakritsia tekee välillä mieli, varsinkin lakujäätelöä mutta suklaa auttaa hädän hetkellä.
Viiniä olis muutaman kerran tehnyt mieli ottaa, varsinkin hellepäivinä lasillinen hyvää valkkaria mutta vauvan terveys edellä. Sitä kerkeää sitten nauttia näistä herkuista, kun vauva on turvallisesti saatettu maailmaan :happy:
Sokeria pitäs vähän vähentää mutta sallin itselleni vähän hölläystä tähän, koska muuten oon aika säntillinen näissä asioissa. Suklaa ja kokis (toki sokeriton) on mun herkkua nyt.

Voi kun saisi salmiakkia ja sushia ja juustoja ja... Hankalaa ei ole vaikka mieli tekee yhtä jos toista. Kuten jo todettua aika on lyhyt ja sitten voi vetää taas posket lommollaan silmät väärinpäin turkinpippureita :grin

Salmiakki! Ilman kaikkea muuta voi elää yhdeksän kuukautta, mutta salmiakki tekee tiukkaa. Olen itselleni suonut satunnaisen tikkarin, mutta muuten vain haaveilen siitä hetkestä, kun saan taas imeskellä salmiakkijauholla päällystettyä ja täytettyä jumalten herkkua jälleen.

Hankalaa oli. Vaikka voisin normaalisti olla pitkiä aikoja syömättä jotain, jos sen multa kieltää niin sitten tekeekin koko ajan mieli...

Takaisin