Meillä oli TÄYSIN samanlaista esikoisemme synnyttyä eli reilu vuosi sitten,reilun puoli vuotta jaksoin itsekseni tehdä kaiken,kunnes kuppi meni nurin ja päätin avautua miehelleni,asiallisesti ja määrätietoisesti.
Kerroin mielipiteeni mieheni toiminnasta ja toiveistani ja päädyimme sellaiseen ratkaisuun,jos hoidamme esikoista vuoropäivinä nämä päivittäiset vaipanvaihdot,syöttämiset,juottamiset jne... Hienosti on toiminut ja suosittelen. Tää ainakin toimii meillä :)
Tosin mikäli teidän tilanteessa ei tapahdu muutoksia,kannattaa alkaa miettimään muita vaihtoehtoja... Eli pärjäisitkö paremmin yksin ja muun tukiverkoston kanssa vai haluatko edelleen olla ns. yhden lapsen ja yhden aikuisen yksinhuoltaja. Musta tuntui siltä,että tosissaan olin poikamme ja mieheni huoltaja,mä tein aivan kaiken.
Toivon todella,että saatte keskusteltua asiat halki,poikki ja pinoon,että saisitte molemmat tasapuolisesti omaa aikaa ja tasapuolisesti voitte olla lapsenne kanssa :)
Kannattaa näissä asioissa olla HYVIN määrätietoinen ja tehdä selväksi mitä tapahtuu,mikäli miehen käytös ei muuta sua ja lasta kohtaan. Toki lapsen syntymä on myös miehille iso mullistus,eikä miehet edes yleensä ymmärrä naisten hormoniheittelyitä. Mä kun oon raskaana ja hormonit on mega voimakkaat,niin yrjö lentää ja luonne on kuin kävelevällä aikapommilla.