Tunteenpurkaus => keskenmeno

Chimichanga

Näppärä viestien naputtelija
Huhtikuiset 2022
Kaikki väittävät ettei imetys, stressi ja aivan äärimmäinen suuttuminen aiheuta keskenmenoa. Mielipiteitä? Kokemuksia? Mulla paloi pinna tänään tosi rajusti ja alkoi parin tunnin päästä tulla rihmaa. Ehkä rv7 eikö muka yhteyttä????

En usko. Miulle jo pelkkä tieto raskaudesta aiheutti ihan älyttömän stressin, kun oli ehkäisy käytössä eikä mikään suunniteltu juttu. Loppuun asti mentiin ja terve vauva saatiin syliin. 😊

Ja vaikkei stressaaminen yms raskausaikana ole toivottavaa niin ei elinkelpoinen alkio/sikiö sen takia mene kesken vaan sitten on jotain vikaa äidissä tai itse alkiossa. Ja jonkinlainen tiputtelukin voi olla normaalia. Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan, jos epäilyttää jokin.

Niin jokainen kroppa on erilainen. On hyvä kuulla miten muilla. Noi ekat viikot on herkkiä. Odottelin miten täs käy ja pelkään nyt olevan itseaiheutettua,

Niin jokainen kroppa on erilainen. On hyvä kuulla miten muilla. Noi ekat viikot on herkkiä. Odottelin miten täs käy ja pelkään nyt olevan itseaiheutettua,

Et pysty itse aiheuttaa tunteillasi tai normaalilla elämisellä keskenmenoa. Niitä sattuu ja niitä ei voidaan mitenkään estää. Turha soimata itseäsi aisasta, johon et pysty vaikuttamaan.

Hmmm.. kun odotin esikoistani, tapahtui ikävä välikohtaus esimieheni kanssa. Pahoitin mieleni tosissaan, mutta jouduin jatkamaan työvuoroni loppuun pääsemättä purkamaan asiaa. Stressitasot oli pilvissä. Työvuoron päätyttyä kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli hieman verta. Viikkoja oli n. 21 tuolloin, pelästyin tietysti valtavasti. Soitin äitiyspolille, josta ohjattiin lähtemään näytille. Polilla otettiin käyrää, jossa näkyi säännöllisiä supistuksia. Ei kipeitä, enkä ensikertalaisena niitä edes tunnistanut, mutta siitä huolimatta minut otettiin yöksi seurantaan ja sain kahteen otteeseen supistuksia estävän pistoksen. Aamulla lääkäri ultrasi ja totesi kaiken olevan kunnossa, pääsin kotiin. Olen kuitenkin varma, että tuo tapahtuma oli seurausta riidasta esimiehen kanssa. Loppuraskaus sujui ilman komplikaatioita ja työtkin hoidin äitiysloman alkuun saakka kunnialla.

Mutta jos puhutaan alkuraskaudesta, niin lienee aika epätodennäköistä, että kohtu alkaisi stressistä niin kovasti supistelemaan. Näin itse ainakin uskon.

Takaisin