Tunnistaako supistukset vatsanväänteistä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja tipipii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

tipipii

Vieras
Puolessa välissä raskautta mulla on menny maha ihan kovaksi, ja välillä vääntää aika kipeäksi. Mietin sitten, että miten voi tunnistaa supistukset näistä? Kuulemma harjotussupistukset on kanssa sellaisia, että vatsa "kovettuu"? Miten te kokeneemmat olette tunnistanu nämä?
:anyone

Nää harjoittelusupistukset on nimensä mukasia. Itsellä esiintynyt ihan vaan sillä, että on huomannut vatsan kovettuneen tai liikunnan yhteydessä hieman kivuliaampi, jolloin maha kirjaimellisesti tuntuu supistuvan pienemmäksi eikä tuohon supistukseen auta kuin pysähtyminen.. =) "tunne jota et ole aikaisemmin kokenut" vois ehkä olla parhain kuvaus ensiodottajalle =D ..Toki ihmiset tuntee erilailla supistukset, mutta noin olen itse kahden raskauden kohdalla kokenut =)

Ne oikeat supistukset erottaa kyllä! Tuo -E-:n mainitsema "tunne jota et ole aikaisemmin kokenut" on todellakin paras kuvaamaan sitä oikeaa supistusta! :D

Ne viralliset supistukset vaan erottaa. Mukana on alkukantaista voimaa joka kumpuaa naisesta, kun sen aika on.

Mä tunnistin viralliset supistukset siitä kun ne tuntui selässä sellasilta poltoilta. Ei ne mulla kipeitä ollut, mutta oli sen verran inhottavia etten nukkumaan pystynyt.

Itse kanssa aikanaan yritin kauheasti kysellä miltä oikeat supistukset tuntuu, raskauden loppuvaiheessa oli kuukautiskipujen tyylisiä tuntemuksia. Yleensä sain vastaukseksi, kyllä sä sit tiedät. No mun supistukset tuntui enemmän selkäpuolella ja ne oli kuin voimakkaat kuukautiskivut. Olen teini-iässä meinannut pari kertaa menettää tajuni kuukautiskipujen vuoksi, joten jännitin supistuksia tosi paljon kun kaikki sanoi, että supistukset on paljon pahempia kuin kuukautiskivut. Itsellä ne tuntui juuri noilta kuukautiskivuilta. Kyllä sen sitten huomasi kun tuli tiuhempaan ja synnytys etenikin sitten vauhdikkaasti.

Mulla on ollut tosi paljon harjoitussupistuksia, ja muutama sellasta kivuliasta "Nyt hidastat tahtia!"-supistusta. Vatsan kovettuminen on ykköstuntomerkki, helpoiten sen aikaisilla viikoilla huomaa kun on selällään tai seisoo. Ne kovat supistukset sitten on vielä niin tuoreessa muistissa, että voisin yrittää kuvailla niitä mahdollisimman hyvin:

Alkoi ristiselästä, ja ylävatsasta, joten ensin ajattelin että mitähän mä oon syönyt. Kipu yltyi ja piti sitten ihan sohvalle asettua, ja alkoi kulkea alaspäin, sekä vatsassa että selässä. Sit huomasin että vatsa on kova, joten eipä ole mitään vatsan väännettä. Kipu kun saavutti alavatsan, tuntui vetoa ja painetta emättimessä, lantiossa ja kohdunsuulla, ja jopa vähän reisien yläosia poltti. Maksimissaan oli niin kova kipu, että itketti ja puristin sohvanreunaa, ja kun yritin kääntyä kyljelleni, kipu tuntui siirtyvän kylkeenkin, ja oli pakko palata selälleni. Sattui vähemmän selällään vaikka kuvittelin että kylkiasento olisi paras. Kesti varmaan 30-60sek, en ole varma, tuntui kuin olisi ajantaju kadonnut täysin ja olisi mennyt kauemmin. Itse kipu tuntui juuri polttavalta kivulta, ja en ollut koskaan tuntenut mitään sellaista kipua, tuli kuin aalto. Varmaan sitä vielä voimisti kun pelotti hitosti, kun olin yksin ja viikkoja on mitä on... Nyt on sitten sairasloma ja yhdyntäkielto, kun ei yhteen ole jäänyt.

Tietty meikällä yksi varma konsti saada sellainen turvallinen harjoitussupistusmalli on ollut... köh... orgasmin saaminen :biggrin Mulla silloin kohtu supistelee hetken kivuttomasti mutta voimakkaasti, ja kovettuu maha niin että selällään näyttää kuin joku täyttäisi ilmapallon :laughing002

Oikeat supistukset :D ainakin itselläni kipu oli niin suurta että siitä tuli väistämättä paniikki, paikoillaan oleminen oli kertakaikkiaan mahdotonta kun kipu "hyppäsi niskaan", pelottava tunne. Jomottelua, polttelua, lähinnä alavatsalla ja selässä, itselläni tuli myös kramppeja nivusiin, ei niitä kyllä vatsanväänteisiin pysty vertaamaan. Itsehän valvoin viikon putkeen ennen synnytystä...

Takaisin