Kyfi1439010
Vasta-alkaja
Hei. Todella huono omatunto ja pahamieli kun tuntuu ettei ole kehittynyt minkäänlaista tunnesidettä vatsa asukkiin. Positiivinen raskaustesti silloin tuli onnen kyyneleet ja kiitin taivaanisää koska lapsihan oli suunniteltu ja odotettu. Viikko kesti sitä hekumaa. Mutta sitten pikkuhiljaa alkoi ilo loppua. Minkäänlaisia raskausoireita ei ole ollut muutakin rintojen arkuus. Välillä tuntui etten edes ole raskaana. Olen energinen. Juoksen lenkkejä. Käyn salilla. Ajattelin että ensimmäisen ultran jälkeen mieli muuttuu. Nyt viikko 12 ja ultra takana. Olihan sielä pikkuinen sydän äänineen ja kovasti jalat ja kädet heilui. Siinä toinen onnen kyynel. Kyllä. Todellakin olin raskaana. Iloa kesti 3 päivää mutta taas alkoi ilo laimenemaan. Miksi en tunne ylenpalttista onnellisuutta. Ei mitään tunnesidettä. Yritän kättäkin pitää ja hieroa masun päällä mutta tunnen itseni vain hölmöksi siinä. Nykyään itkettää vain se ettei itketä onnellisuus itkettää että olen huono kun en tunne mitään. Itken ja rukoilen että tuntisin edes jotain. 
hyvä äiti mustakin silti tuli. Aivan loistava itseasiassa, jos itseään saa kehua :angelic: tunneside syttyi tosiaan kunnolla vasta loppuraskaudessa. Neuvolassakin varoiteltiin, että se ylenpalttinen rakkauden tunne ei välttämättä tule heti syntymän jälkeen, että on ihan normaalia että menee kuukausiin siihen. Ehdottomasti ota asia puheeksi neuvolassa. Jokainen on oikeutettu tunteisiinsa.