Tulevan lapsen sukupuolesta

Olen itse ajatellut, että jos niitä lapsia tulee, hankin 2-3. Odotan nyt poikaa, ja olen jo pohtinut mahdollista tilannetta, että jos seuraava lapsikin on poika, niin varmasti haluan sen 3. lapsen (jota toivon joka tapauksessa mutta miehelle riittäisi 2). Jos sekin on poika, enempää lapsia en hanki siinä toivossa, että sieltä se "prinsessakin" joskus saapuisi.

Syyllistyn itse ajatukseen, että olisi kiva jos ihmisillä olisi molempia. Ajatusmaailma varmaan juontuu siitä, että monessa sukulais- ja ystäväperheessä on lapsuudessa ollut tyttö ja poika.

Silti asialla ei ole loppupeleissä merkitystä. Jos meille tulee kolme poikaa, niin onpahan veljeksillä seuraa toisistaan, ainakin vanhempina voivat harrastaa yhdessä, ja suhteet saattavat harrastusten kautta olla tiiviimmät kuin tytöllä ja pojalla. Ei välttämättä, mutta kun katson miestä ja tämän veljeä, niin en voisi kuvitella samanlaista suhdetta mahdolliseen siskoon.

Miehelle ei ole missään vaiheessa ollut mitään väliä, kumpaa sieltä tulee. Tavallaan tunnen syyllisyyttä siitä, että toivoin vähän tyttöä, vaikka kyllä se poikatunne kehittyi jo ennen ultraa. Nyt ajatus kolmesta pojasta on jopa mukava.
 
Täällä kanssa se 2-3 kolme olisi ihan hyvä. Jos alkuu se kaksi ja sit katsoo mille tuntuu. Ei nyt ainakaan enempää, kun se kolme. Jos kaikki poikia tai tyttöjä niin ei haittaa. En kyl ala tekee enempää toivossa, et jos sieltä se toinenkin sukupuoli sallittaisi tulevaksi. :) tietoo ei ole varmaksi kumpi nyt tulossa, mut kätilö veikkasi tyttöä ja oma tunne on poika. Tulkoot kumpi vaan niin rakkaudella se vastaan otetaan täällä. :)
 
Meillä on kaksi poikaa ja nyt odottelen kolmatta, sukupuolta ei tiedetä, eikä varmuudella mitään muutakaan kun ultrassa kertaakaan käyty. Itsellä pyörinyt päässä sukupuolet ja niiden merkitys, mutta mitä lähemmäs ultran ajankohta tulee sitä helpommaksi koen ajatuksen siitä, että oli siellä kuinka monta sikiötä ja mitä sukupuolia vaan niin iloinen olen ja kelpaa minulle. Kaikissa omat hyvät puolensa.

Olen monesti törmännyt siihen jollaintapaa säälivään ajattelutapaan "pelkkiä" poikia saaneita naisia kohtaan, ja kyllä se aina on ihmetyttänyt (ei siis ole minua kohtaan ihmeemmin nämä jutut kohdistuneet). Varsinkin kun en ole samaa huomannut "pelkkiä" tyttöjä saaneita naisia kohtaan, ehkä se sitten ilmenee siellä miesten keskuudessa enemmän(?). Itseäni hieman jänskättää se, että jos täältä on taas poikia tulossa lisää, että miten juuri kaikki muut keille ei asia sinänsä edes kuuluu suhtautuvat. Ihmiset kun välillä saattavat olla todella tökeröitä höpötellessään ja itse vielä kun saatan suht helpostikkin kivahtaa ja ottaa itseeni joskus turhan helposti. Varsinkin jos täältä nyt poika tulee, ja neljättä alettaisiin tekemään (näin siis hyvin todennäköistä jos nyt tulee vain yksi) että pitäisi jokaiselle vastaantulevalle toitottaa ettei yritetä lasta tytön takia vaan ainoastaan lapsen vuoksi. Ehkä pitäisi vain saada oma pää siihen kuntoon että ihmiset saavat ajatella mitä lystäävät jos kuitenkin osaavat hiljaa tarpeentullen olla.

Pahoitteluni teille keiden kohdalle on osunut nuita erittäin tökerösti käyttäytyviä, varsinkin niille joille kyseiset ihmiset ovat osuneet lähipiiriin. Ei välillä voi käsittää ihmisten ajattelemattomuutta taikka pahemmassa tapauksessa piittamattomuutta :/
 
Röpelö, Mabness, ekaa odottelen ja mun äidille on anoppi menny jauhamaan jo kuinka hää on ihan varma että se on poika (ja kuinka hää heti vauvan nähtyään tulee tietää että onko sillä ruskeet silmät, miehelläni on ruskeat ja itsellä sini-harmaat). Arvatkaa vaan toivonko tyttöä jolla ei ois ruskeet silmät vaikka anoppi kuinka väittäis, tai joka osoittautuis sitten ruskee silmäseksi jos anoppi sanoo ettei oo ruskee silmänen.
Rakenneultra ei siis kertonut sukupuolta, vauva piti kättä edessä ja pyöri siinä napanuoran lenkkejäkin :wink
 
Meilläkin anoppi " ihmetteli", kun kaikista lapsenlapsistaan ( meillä yksi, miehen siskolla kaksi ) tuli sinisilmäisiä, kun hän itse on ruskeasilmäinen, kuten on mieheni ja miehen siskokin. Selvästi häntä tämä jostain syystä häiritsee.

Jos meille joskus tulee toinen lapsi, niin saa olla kumpi vaan. Meillä ultrassa oli niin selvä tyttö, että lääkärikin sanoi, että 99% varmuudella tyttö on tulossa, ja oikeassa olikin.
 
No mua nyt tosiaan pännii vaan se että toinen esiintyy niin kaikkitietävänä ja varmana. Ja vaan sen takia toivoisin että olis väärässä.
Rakas se lapsi mulle on joka tapauksessa.
 
En ole näköjään yksin näiden "sukupuoliodotusten" kanssa. Minun vanhemmat eronneet kun olen ollut 2 vuotias, isosiskoni 5 vuotias. Isäni saanut eron jälkeen vielä yhden tyttären lisää ja siskopuoleni kertoi, että olisi halunnut pojan ja 3 tyttöä hänelle on ollut suuri pettymys. Meistä ei kukaan liiemmälti ole pitänyt isään yhteyttä. Eikä hän meihin.

Olen nyt ainoa sisaruksista joka 30+ vuotiaana saa ensimmäisen lapsen. Ultrassa näkyi että se ojn tyttö. Haluaisin kovasti, että lapsella olisi molemmat isovanhemmat elämässään, sillä mieheni molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Minulle, miehelleni, äidilleni, siskoilleni sukupuolella ei ole ollut mitään väliä. Ensin oletettiin että se on poika, vatsanmuodosta sun muista jutuista mutta toisessa ultrassa vauva paljastuikin tytöksi joten olin itsekin 100% asennoitunut poikaan ja piti sitten pistää kaikki aatokset uuteen järjestykseen :) Minulle riittää, että vauva on terve ja hyvinvoiva pieni ihmisenalku.

Haluaisin kovasti kertoa isällenikin vauvasta, koska hän on ottanut omakseen uuden vaimonsa (ei enää uusi, olleet naimisissa jo varmaan 15+ vuotta) pojan ja hänen lapsensa. Olettaisin että olisi kovin onnellinen, että saa omiakin lapsenlapsia. Mutta sukupuoli on tyttö. En ikinä haluaisi että lapseni saisi tietää, että oma isoisä karsastaa häntä sukupuolensa vuoksi. Ristiriitaista. Olen kyllä aikonut hänelle soittaa ja kertoa vauvasta, mutten ole saanut vielä kerättyä rohkeutta. Täytyisi varmaan ottaa itseänsä niskasta kiinni ja tehdä se. Taustalla toki kummittelee sekin, ettei hän ole koskaan minusta (tai siskoistani) välittänyt tai "pitänyt omanaan".. Kipeä asia joka tulee pinnalle nyt kun olen esikoistani saamassa.
 
Takaisin
Top