Tuleeko liikuttua tarpeeksi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Liikunta, tuleeko sitä harrastettua tarpeeksi?

Itselläni ei. Koirien kanssa kävelen, muuta kuin hyötyliikuntaa ei juuri tule harrastettua.

Ei tule. Yleensä yritykset aloittaa jonkinlainen liikuntaharrastus kaatuu johonkin. Viimeksi olen yrittänyt lenkkeillä, mikä kaatui liitoskipuihin. Voin taas uskotella itselleni että sitten vauvan kanssa alan käydä vaunulenkeillä ahkerammin. :rolleyes:

Vapaapäivinä tulee hyötyliikunnan muodossa. Arkisin ei ehdi mitenkään liikkua/käydä ulkona, kun ilta on niin lyhyt. Eikä ole aikaa eikä rahaa harrastaa mitään omaa harrastusta ollenkaan. Ja jos olisi, se harrastus tuskin olisi liikuntaa.

Aerobista liikuntaa ei kerkeä harrastaa kun on 24/7 kiinni vauvassa, mutta arkiliikuntaa kyllä paljon joka päivä. ab 50 bäätä ja kotkottajaa pihalla vie väkisin ulos tunneiksi joka päivä(vauva selässä mukana), lihaskunto on varsin hyvä näin kotimammana verrattuna toimistomamma-aikoihini.
Lenkkeilemään pääsisi kyllä kärryillä juosten, mutta sitten on noi muut pikkulapset..ei mun hermo kestäisi aina pikkuisten pyöräilyä yms tuolla pitkin autoteitä..hiki varmaan tulisi pelkästä hermoilusta jo :rolleyes:.

Ei nykyään. :grin Olen kyllä nyt lisännyt liikuntaa taas hieman, mutta jää kyllä alle suositusten. Asutaan sen verran kaukana kaikesta, ettei voi oikein hyötyliikkumista harrastaa esim. kauppareissuilla. Kävelyillä tulee käytyä, mutta nekin välillä tuppaa olemaan lyhyitä, kun joko vauva räyhää vaunuissa tai sitten esikoinen makaa ojassa ja kiukuttelee kun ei jaksa pyöräillä. :rolleyes: Kävele siinä sitten. Nyt tosin kun on ollut lunta, olen välillä saanut vauvan nukkumaan vaunuissa ja kiskonut sitten esikoista pulkalla. +20kg vetäen kyllä tekee ihan hyvää. :grin Salilla olen tykännyt käydä, mutta se jäi raskausaikana odottelemaan ja nyt en ole palannut vielä harrastuksen pariin koronan takia.

Yritän tehdä hikiliikuntaa (tällä hetkellä juoksua, lihaskuntoa kotona, online-jumppaa) 5 kertaa viikossa, useimmiten siihen pääsen. päälle hyötyliikunnat, eli kävelyt päiväkotiin ja kauppaan ja myös usein etätyöpäivän aikana joku happihyppely. tällä hetkellä liikunnat ihan hyvällä mallilla, kesti kyllä kauan vauva-ajan jälkeen että sai itseä kunnolla niskasta kiinni..

Käyn aamuisin vaunulenkillä ja joka ilta käyn vielä yksin hölkkäämässä/reippaalla kävelyllä. Salilla käyn 3-4 kertaa viikossa, tai jos en salille mene niin teen kotona treenin. Hyötyliikuntaa tulee aina silloin tällöin pihatöiden merkeissä ja välillä käyn kävellen kaupassa hakemassa jotain puuttuvaa.

Ei sitten ollenkaan. Onneksi esikoinen pitää kiireisenä ja hänen kanssaan touhuan lattialla ja juoksen perässä. :joyful:

En ole ohjatun liikunnan ystävä, mutta kyllä minusta ihan liikunnasta käy vetää lasta umpihangessa rattikelkassa hiukkasen tiukassa aikataulussa arkiaamuna päiväkotiin. Ihan hiki tulee myös pulkkamäessä, kun mäki on lapselle yksin laskien liian suuri ja pääsee ihan ohjaamaan pulkkaa, yllättävän paljon ottaa piileviin vatsalihaksiin.

Lapsen kanssa myös hiihtäminen ja luistelu on yllättävän lämmintä puuhaa ja jälkimmäinen kysyy vahvoja selkälihaksia.

Sulaan aikaan lapsen polkupyörän perässä juokseminen hengästyttää, joten kyllä sitä taitaa läpi vuoden tulla liikuttua.

Takaisin