Tula vai Manduca?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kumpi on parempi kantoväline?

• Tula

Äänet: 6 60.0%
  • Manduca

Äänet: 4 40.0%

• Kaikki äänestäjät
    10

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kumpi on sinun mielestä parempi kantoväline Tula vai Manduca? Ja kertokaa miksi juuri toinen on parempi? Siskoni pähkäilee asian kanssa ja hän haluaisi kuulla kokemuksia ja toki myös perusteluja.:)

Itse oon tykännyt enemmän tulasta, helpompi säätää ja jotenkin näppärämmän oloinen itselle ainakin käyttää.

Sanoisin, että kantovälineissä riippuu ihan ihmisistä, mistä eniten tykkää. Kannattaa katsoa jos paikkakunnalla olisi kantovälinevuokraamo, josta voisi sitten ottaa noita vähäksi aikaa vuokralle ja kokeilla mikä itselle ja juuri omalle lapselle on paras.

http://kantoliinayhdistys.fi/kantaminen/lainaamot

Meillä oli liinat ja manduca hankittuna ennen lapsen syntymää, koska olen tykännyt kantaa hoitolapsia, mutta sitten oma lapsi ei viihtynyt missään kantovälineessä ollenkaan, ja käyttämättä jäivät. Kokeilematta ei voi tietää.

Tula, helpompi ja näppärämpi käyttää. Ei lisäosia eikä venkslaamista. Kokeiltiin lapsen kanssa Manducaa, hän hermostui jo ennen kuin vehje oli edes paikoillaan. Ensi kerralla aion kokeilla Tulaa, se menisi vielä esikoisellekin eli voisi ostaa jo nyt, jos löytyisi käytettynä.

Meillä Manduca on toiminut vallan hyvin. Kun sen kerran on säätänyt, saa lapsen siihen nopeasti. Ihan pienelle vauvalle suosittelisin kuitenkin kantoliinaa, esim. rengasliina on hyvinkin simppeli ja passeli ekat puoli vuotta. Manduca taas palvelee vielä 3-vuotiastakin.

En osaa sanoa, kumpi on parempi, kun olen kokeillut vain Tulaa. Se soveltui hyvin myös tällaiselle ylipainoiselle äidille. Jäi vaan käyttämättä, kun poika ei sitten viihtynytkään siinä kuin muutamia minuutteja kerrallaan, ei viihtynyt myöskään kantoliinassa. Jotenkin tuntuu, että poika ei ole ikinä tykännyt olla "paketoituna" mitenkään. Oli kapaloitunakin vain heti syntymänsä jälkeen, mutta kun sen paketin avasin, ei enää tullut kapaloa kokeiltua kuin kerran, eikä poika viihtynyt yhtään, joten ehkä nuo kantovälineetkin olivat liian ahdistavia sitten. Saattaa tietysti olla, että pojan lonkat eivät tykänneet olla kantovälineissä, varsinkin kun minulla oli silloin ylipainoa. Poika siis syntyi perätilassa, ja vaikka mitään vikaa lonkista ei löytynyt, niin saattaahan se silti olla, että niiden vuoksi pojan oli hankala olla noissa kantovälineissä.

En oo Manducaa kokeillut, mutta itselle Tulan Explore sopii tosi hyvin. Tykkään kun on yksinkertainen säätää, ei oo mitään turhia remeleitä jne.

Minä sanoisin Tula, vaikka meillä ei manducaa olekaan, olen kuitenkin kokeillut. Tula ftg meiltä löytyy, tykkään siitä paljon :) Kuositkin on mielestäni kauniita.

Takaisin