Tukivyöstä

Eeeeliah

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mulla on nyt sellai fiilis, että jonkinlaisen tukivyön osto/hankkiminen on pian edessä... muutamana päivänä juilinu selkää, enkä usko että tää johtuu enää huonosta nukkumisasennosta pelkästään vaan alkaa olla tolla "eturepullakin" asian kanssa tekemistä... :S

Onko siis kellään heinäkuisilla mitään kokemusta jo tukivyöstä? Ootteko ite ostaneet vai saaneet jostain neuvolasta lainaan tms.? Mulla seuraava neuvola vasta huhtikuun puolivälissä... en oikeen tiiä pystynkö sinne asti odottaa tän asian kanssa jos tälläsenä nää kivut jatkuu... :(
 
Hei!

Minä ostin kolmisen viikkoa sitten hiihtolomalle lähtiessämme tavallisesta äitiystarvikeliikkeestä sellaisen Anita-merkkisen tukivyön. Maksoi muistaakseni n. 30euroa. Se on oikeastaan vain leveä kuminauhavyö, jossa on tukeva tarrakiinnitys. Minusta siitä on ollut kovasti apua silloin, kun olen paljon liikkeellä: hiihtämässä, kävelyllä yms. Sen kanssa on kuitenkin hieman vaikea istua, koska silloin se alkaa helposti painaa. Töissäkin olen sitä kokeillut jonkin verran pitää, kun joudun olemaan suuren osan päivää jaloillani. Usein kuitenkin olen napannut sen jossain vaiheessa pois, kun alkaa tuntua puristavalta. Tuo vyö on siis mielestäni ollut parhaimmillaan liikunnan aikana ja kohtuu lyhyitä aikoja (pari tuntia max.) kerrallaan. Silloin se kyllä tukee alaselkää oikeaan asentoon ja helpottaa alaselän vihlontaa...
 
minä sain sairaalasta apuväline osastolta lainaan tukivyön.Työterveyslääkäri sitä suositteli ja sitten vaan soitin sinne sairaalan ja sovin ajan että meen sovittamaan sitä vyötä ja sain sen samantien matkaan. Sinuna kysyisin ensin vaikka neuvolasta tai suoraan teän sairaalasta asiaa jos et omaa tahdo ostaa.
 
Moikka,

Mä ostin jokinaika sitten tällasen: http://www.rehashop.fi/tuotteet.html?id=146/580

En oo vaan vielä tuntenut tarvetta käyttää, ostin enemmänkin "varastoon" odottamaan aikaa kun maha on isompi.
 
Mulla on käytössä HK:n ostama tukivyö. Ja itsellä meinasi aina koiran kanssa lenkillä selkä kipeytyä ja nyt kun olen pitänyt sitä noin viikon lenkillä ollessani niin selkä ei kipeydy.
 
Itsellä on myös olemassa tuo carriwellin tukivyö mutta siitä ei minulla ollut mitään apua, ainoastaan todella kuuma käyttää..:/
hommasin myös tuon anita baby beltin töihin issiasvaivoja helpottamaan ja siihen vaivaan se on kyllä auttanutkin, tosin selkä kyllä kipeytyy edelleen mutta eri kohdasta eikä enää vihlo samaan tapaan kuin ilman vyötä... ei tarvitse enää pelätä että jalat lähtee alta vihlomisen takia.
 
Sain äidiltäni tuollaisen Anita Baby Beltin käyttööni. Koko on aivan liian iso, mutta neulojen avulla olen saanut kiinnitettyä vyön kireämmälle, ja aikomuksena olis lisätä enempi kiinnitystarroja vyöhön niin ei niitä neulojakaan tarvitsisi.

Vyöstä on ollu tosi paljon apua! Mulla oli välillä selkä niin kipeä että iltaisin pystyin kävelemään viitisen metriä kerrallaan, hitaasti ja vaappuen. Tukivyön kanssa sellaista ei ole ollutkaan. Jopa istuessa huomaa, kuinka istuu paljon paremmassa ryhdissä tukivyön kanssa :D

Mulla tukivyö ei suorassa istuessa paina mihinkään. Sen kanssa voi hyvin esim. pyöräillä, ja voi pitää vaikka koko päivän. Mutta jos istuu etukumarassa, esim. tietokoneen yllä röhnöttäessä, alkaa vyön reuna painaa alavatsaa. Tuttava sanoi myös, että tukivyön käyttö on hyvä aloittaa mieluummin aikaisin kuin myöhään - jos vatsa on jo ehtinyt kovasti kasvaa, tukivyöhön voi olla vaikea tottua, koska se tuntuu silloin painavan enemmän.
 
Takaisin
Top