Tsemppiryhmä; normaalipainoon!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leeloo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viikko takana sairaaladieettiä. Olo on ollut todella hyvä koko viikon ajan. Ei ole heikottanut eikä nälkä vaivannut. Seitsemäntenä päivänä sai syödä vain kerran päivässä lihaa, muuten ei mitään. Eli nyt kahdeksannen päivän aamuna vähän heikottaa. Mutta eiköhän se parane pian lounasaikaan. Viikonsaldo -3,1 kg ja vyötäröltä -5 cm. Olen todella tyytyväinen! [:)] Tiedän kyllä, että ihmedieetit on luotu epäonnistumaan. Tämän dieetin tarkoitus on olla mulle starttina, kun en muuten ole saanut elämäntapojani kuntoon (yritystä takana puoli vuotta). Ja katkaista myös turha syöpöttely ja sokeririippuvuus. Dieetin jälkeen alkaa vähähiilihydraattisen elämäntavan opettelu ja liikuntaa pyrin koko ajan lisäämään.

Ihanalta kuulostaa Nymerian ja muidenkin aktiivinen elämäntapa. Minä en varmaan ikinä enää pääse tuohon, että joka päivä olisin jossain harrastuksessa. Muutama vuosi sitten kyllä niin tein. Mutta pyrin kompensoimaan sen vaunulenkeillä. Jotenkin en saa aloitettua mitään harrastusta. Mies tulee kotiin iltaisin vasta klo 18:30 jälkeen ja sen jälkeen voisin itse johonkin lähteä... en vain saa aikaiseksi. Vauvajumpassa toki käydään Anteron kanssa tai siis se on sellainen Tanssitan vauvaa -kurssi. Pitää varmaan ensi keväällekin joku vauvajumppa kehitellä, kun tämä loppuu joulukuussa.

Tsemppiä kaikille!

Mä en ole voinut laihduttaa nyt raskauden takia, mutta mä en vaan jaksa syödä samalla tapaa kuin ennen, mikä on mahtava juttu. Hedelmät, kevyet jogurtit ja sen tyyppiset maistuu parhaiten. Ja ihan pienet annokset. Ja kuntosalilla käyn kolmesti viikossa nyt. Näillä eväin paino on pudonnut kuukaudessa (ekasta neuvolasta) 2kg vaikka olen siis raskaana. Eikä tämä ole varmasti vauvalta pois vaan meidän molempien hyväksi :) Aion jatkaa tuota kuntoilua koska koko ajan kroppa kiinteytyy ja mitat pienenee. Raskauden ehdoilla kaikki kuitenkin tapahtuu ja liikaa ei rehkitä.

Suosittelen siis itsekin pysyvämpää muutosta ruokailutottumuksiin ja sitä liikuntaa. Itselläni toimii niin että mitä enemmän liikun sitä vähemmän syön epäterveellisesti. Syy tähän on se, että juuri saavutettua tulosta ei halua tuhlata eikä energisenä ja treenattuna tee niin usein mielikään jääkaapille.

Mimmu: Kiitos tsempistä [:)]! Minullakin on Suunnon sykemittari, vanhempi malli. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen siihen. Se on ollut nyt käytössäni noin 2,5 vuotta. Sykevyö on mennyt vaihtoon kerran, mutta muuten on hyvin kestänyt. Minun mittarillani ei tosin voi matkaa mitata, kai siihen saisi lisälaitteena sellaisen ominaisuuden. Ja todellakin jos on flunssainen, silloin täytyy jättää treenailut väliin ja antaa kehon toipua ensin. Pahimmassa tapauksessa saa pahemman jälkitaudin kuin mitä itse flunssa on ollut. Kovasti tsemiä sullekin projektiin! [:D]

paprika
, sullahan on tullut viikossa mielettömän hyviä tuloksia! [:)] Mutta tosiaan, niinkuin itsekin mainitsit, dieetit eivät paljon jatkossa auta, jos ei kuitenkaan elintapojaan muuta. Alkusysäyksenä on tosi hyvä kyllä! Kun alussa saa painoa hyvin putoamaan, saa se ainakin minulla aikaan sen, että motivaatio vaan kasvaa. "Nälkä kasvaa syödessä" tässäkin asiassa, vaikkakin on vähän ontuva vertaus tässä tilanteessa [:D]. Juu, mulla oli viime viikko sellainen, että ehdin liikkumaan. Tiedän, että nyt marras-joulukuussa tuskin on noin paljon aikaa, mutta parhaani teen! Tänään kävin taas zumbassa. Tsempitys sinne!

Tatjuska: Jep, raskaana kannattaa ottaa iisimmin tuon painonpudotuksen kanssa. Mutta kuten sanoit, ei ne karisevat kilot ole vauvalta pois, vaan molempien hyväksi [:)]. Varmasti itselläkin on helpompi olla varsinkin loppuraskauden aikana, jos niitä kiloja ei kerry liikaa, vaan jos alussa saa jopa pohjalta jotain pois, niin sehän on vain hyvä asia! Kunhan tosiaan pitää maltin mukana. Kovasti peukkuja sinnekin! [:)]

Kiitos Nymeria ja siis joo mä en todellakaan laihduta eli en millään tapaa kyttää syömisiäni, se mitä liikunnalla putoaa, putoaa terveellisesti ja mun kuntosaliohjelma on tosiaan personal trainerin tekemä raskaus huomioonottaen. Mutta eiköhän se oo fakta että satakilosena tässä alussa saa paino pudotakin koska sitä väistämättä tulee lopussa lisää niin alkaa ottaa koville ainakin itselle. Ja tokihan se terveellinen ruokavalio on aina vauvan hyväksi :) Neuvolassa ei puututtu painoon mutta itse sanoin siellä että ainakin alussa pyrin siihen että paino ei nousisi eli en anna myöskään itselleni lupaa herkutella ylimääräisiä vain raskauden varjolla. Siihen tässä painossa ei ole varaa, toista se oli silloin kun lähtöpaino oli alle 70kg niin kuin mulla silloin kun kahta ensimmäistä lastani tein ja sain :-)

Sairaaladieetti ohi! [:D] Uskomattoman helppo dieetti. Ei todellakaan tarvinnut nälkää potea ja olo oli uskomattoman energinen koko ajan. Tuloksena -5kg ja vyötäröltä -7cm, muualta kropasta lähti noin 2 cm. Olen äärettömän tyytyväinen! [:D] Nyt pitäisi alkaa opettelemaan hyväkarppausta, sillä ajattelin jatkaa. Jos jouluun mennessä saisi raskauskilot karistettua, niitä olisi 4 kg jäljellä. Keväällä sitten loput 6 kg. Tälläisissa pienissä pätkissä kun menee, niin ei ala masentaa.

Minäkin ilmoittaudun mukaan [:D] raskauden lopulla painoa oli phimmillaan 113kg, nyt ollaan 98kg asti päästy! Pituutta minulla on 174cm ja tavoitteena 69kg ennen seuraavaa raskautta [:)] tiputettavaa on siis sen 29kg, mutta hei - motivaatiokin on aika huipussaan [:D]

Kiitos tuosta Kiloklubi-muistutuksesta!! Liityin sinne jo viime talvena mutta olin jo unohtanut koko sivuston, kun ei raskausaikana paljon tullut laihduteltua! Aivan mahtava keino selkiyttää omaa syömistä ja ruokailurytmiä [:D]

Heipä Hei!

Liityn myös mukaan painonpudotukseen! Olen 24 vuotias, pituutta 162cm ja painoa noin 70kg... Ennen raskautta painoin 63kg ja raskauskiloja tuli huimat 18. Ensimmäiset 8kg lähti nuin vain, mutta loppujen kanssa onkin saanut tapella... Ja poikakin on jo 1v 1kk vanha. Maha on saman kokoinen kuin joskus viitisen vuotta sitten kun painoin 5kg enempi...

Toista vauvaa ollaan haaveiltu viime kesästä lähtien.

Nyt onkin sitten ongelma! Mieheni ilmoitti meidät työpaikkansa pikku-jouluihin lauantaina 11.12, enkä tosiaan ollut ajatellut lähteä. Mutta nyt on vähän pakko kun tämä ilmoitti... [&:]
Eli millä saisin vajaassa 2 viikossa mahan pienenemään...?
Miehen yksi työkaveri on semmoinen mahan vahtaaja, kuka on laihtunut ja kuka lihonnut. Ja tämä on vielä mies ja toitottaa kaikkien kaikki asiat kaikille. Joten varmaankin saan kuulla, etten ole VIELÄKÄÄN saanut vauvakiloja karistettua... Viime vuonna ajattelin, että synnytyksestä on niin "vähän aikaa", että mahaa saa vielä ollakin...

Kotoa löytyy kuntolaitteista AbDoer Twist, stepperi, Crosstrainer (jota en pääse veivaamaan...), hyppynaru, nilkkapainot... Vain kun jaksaisi tehdäkin niillä jotain. Ja nyt vielä flussa palasi, niin sekin vie vielä voimia. Mies on tosi paljon töissä, niin en pysty yksin paljoa kuntoilemaan...

Mutta vinkkejä vinkkejä! Lisäksi kaapista löytyy Tonalinia... Onko siitä hyötyä?

Paprika sai kyllä hyvät tulokset tuolla sairaaladieetillä... [:)]

Tulen häpeänareenalle tässä..

Olen syönyt mitä sattuu ja treenailutkin on jäänyt.. emoticon

Ainut hyvä asia on tässä että tuli ostettua XBOX ja siihen tuo Kinect.

http://www.sport-lehti.fi/artikkeli/2721/2721/

Dance Centralia olen pelaillut ja yli tunnin tanssiessa palaa kaloreita kyllä melkein 800!!

Iha kuin varkain tulee liikuttua, ensi vuoden ostos on tuo

Your Shape: Fitness Evolved

.

http://www.konsolifin.net/xbox/arvostelut/528/

Aloitan siis harjoitusohjelman vuoden alussa, samaan yritän lisätä Zumbaa ja Dance Centralia :)

Tykkään liikkua siis kotona omassa rauhassani.

Nyt loppuvuoden yritän olla mässäilemättä liikoja, suosia terveellisempiä vaihtoehtoja ja etten ainakaan paisuisi tämän enempää!! (joulu, joulu, joulu..)

ninetsu: miten meni pikkujoulut? Kokeilitko tuota sairaaladieettiä? Harmi, kun en aikaisemmin käynyt lukemassa tätä ketjua... olisin kyllä suureen ääneen kehoittanut kokeilemaan. Vaikka mahaa mulla on edelleen erittäin runsaasti, niin olo on sen verran hyvä ja kevyt, että sitä kuvittelee olevansa laihempi. :D Silloin on kivempi lähteä juhliinkin.

Leeloo84: Mulla on vähän sama ongelma... en ole täysin pysynyt karppilinjalla. Juurikin tämä joulu kaikenmaailman esi-juhlineen on näköjään minun kompastuskivi. No, paino menee kyllä koko ajan alaspäin, mutta äärettömän hitaasti. Raskauskiloja olisi vielä 2,5 kg eli en varmasti ennen joulua niitä pois saa. Pyrkimys onkin nyt saada paino pysymään näissä lukemissa joulun yli ja jatkaa sitten tämän uuden elämäntavan kanssa. Olen jo päässyt hyvään alkuun eli suurin osa syömisistä on järkeviä. Tästä on hyvä jatkaa. Kokonaispudotusta olisi vielä jäljellä vajaa 10 kg.

Olkaahan armollisia itsellenne joulun ajan. Minulle on moni sanonut, että syö mitä huvittaa joulun ja uuden vuoden väli... tärkeintä on, mitä syöt uuden vuoden ja joulun välillä. Näinhän se taitaa olla!

Paprika - Sain kahden viikon aikana 1-1,5kg pois vähentämällä syömisiä, mutta mitään näkyvää en saanut aikaiseksi... Olin 2 viikkoa miettinyt mitä laitan pikkujouluihin päälle, ostin juhla-hiuspannan, värjäsin ja leikkasin tukan, laitoin ripset ja kulmat kuntoon ja la aamuna suoristin tukkaa heti olan takaa ja olin valmistautunut lähtemään pikkujouluihin, niin sitten meidän pikku herra tulikin sairaaksi... Appiukon oli tarkoitus olla lapsenvahtina, niin mies sitten soitti tälle päivällä, että minä jään pojan kanssa kotiin. Toisaalta olin vähän pettynyt, mutta kuitenkin mielissäni ettei tarvinnut lähteä läskejä esittelemään... Kuitenki poika piristyi supon jälkeen ja oli illan ihan normaali reipas itsensä. Mutta pikkujoulut jäivät minun osaltani välistä, mies lähti sinne syömään klo:19 ja tuli parin tunnin päästä kotiin.

Olen nyt muutamana iltana veivannut AbDoerilla ja ähkinyt jumppapallon kanssa lattialla. Nyt on "vatsalihakset" kipeinä, että yskiminenkin sattuu... Että ehkä touhusta on ollut jotain hyötyäkin... Aloitan sitten joulun jälkeen kunnolla painoa pudottamaan, mutta yritän ennalta ehkäistä joulukiloja...

Harmi vaan kun poika ei tahdo viihtyä näin talvella rattaitten kyydissä, niin ollaan jouduttu siitäkin luopumaan... Pikkuisia postilaatikko lenkkejä ollaan käyty rattailla tai pulkalla, mutta mitään kunnon lenkkejä ei olla pitkään aikaan tehty. Ja nyt kun on vielä näin pimeääkin... Meiltä on 700m metsäistä tietä ennen kuin katuvalot alkavat ja pelkään pimeää ihan tosissaan. Että on tosi suuri kynnys lähteä näin talvella lenkkeilemään... Mutta kohtahan taas alkaa pikku hiljaa päivä pitenemään.

Töissä vain on rikki menneitä karkkipusseja, vanhaksi menneitä leivoksia ja pullia yms yms, kaupassa kun olen töissä... Mutta onneksi työ on hyllyttämistä, että koko päivän tepsuttelen pitkin kauppaa ja nostelen tavaroita hyllyyn, että vähän saa kulutettua..

Tämäpä on hyvä aihe!
Itse olen ikuinen painojojottelija. Rakastan ruokaa ja syön sitä liikaa. En välitä herkuista vaan lappaan ruokaa aina enemmän mitä massu jaksaa vetää.

Ostin juuri salijäsenyyden ja käyn koiran kanssa säännöllisesti lenkillä joko kävellen tai hölkäten. Salilla suunnitelltiin ohjelma ja kerroin ohjaajalleni raskaushaaveesta ja siitä, että se saattaa toteutuakin pikimmiten, joten ohjelma muuttunee olotilani mukaan.
Paino on jo hiukan päässyt laskemaan ja nytkin jo odotan, että pääsen takaisin hikoilemaan.

Poutis - Paljonko sinulla on tavoitteena pudottaa painoa?
Voisinpa minäkin olla syömättä herkkuja... Pärjään kyllä pienillä ruoka määrillä, mutta herkut... Varsinkin SUKLAA... Mieheni on kans sellainen joka ei niin herkuista välitä. Ehkä siksi tämä onkin niin hoikka, pituutta yli 190cm ja painoa noin 70kg... Heh, itse olen 30cm lyhempi, mutta painan saman verran... emoticon
Aamulla syön jukurtin ja banaanin, työpäivän aikana ruisleivän, tomaatin ja/tai pätkän kurkkua ja hedelmän, kotona lämmin ruoka ja ehkä illalla jotain pientä. Mutta sitten tulee napsittua kaikkea hyvää...
Voi tuo salikortti olisi mahtava, mutta en vain pääsisi sinne kun tosiaan tuo ukkeli on niin vähän ja epämääräisesti kotona, etten mitään säännöllisiä harrastuksia voisi aloittaa. Koirakin meiltä löytyy ja kävin myös hölkkäilemässä tai sauvakävelemässä sen kanssa lähes päivittäin ennen raskaaksi tuloa. Kun masu alkoi kasvamaan, piti jättää sauvat kotiin ja vain kävellä. Käytin juoksuvyötä aina koiran kanssa ja tykkäsin sauvakävelystä, mutta heti kun tikkuun pärähti 2 viivaa, niin mies kielsi vyön käytön, ettei se vain paina vauvaa... Tuntui hassulta, "vauvahan" oli muutaman sentin mittainen ja jossain navan alapuolella, vyö vyötäröllä ja koiran vetohan ottaa selkäpuolelle, että miten siitä voisi vaaville olla haittaa. Mutta parasta oli vain totella, olihan se kiva että toinen huolehti...
Tuo koira on nyt vähän hankala ottaa mukaan rattaitten kanssa ja yksin en pääse juuri ollenkaan lenkille. Harmittaa vähän koirankin puolesta...

Onpas täälläkin vain hiljaista... Varmaan kaikki ovat olleet syömässä jouluherkkuja... emoticon
Noh ei sillä, täälläkin on niitä syöty...

Mutta kohta alkaa uusi vuosi ja uudet kujeet. En ole pitänyt itseäni niin lihavana, mutta kun siirsin kamerasta kuvia koneelle mitä jouluna oli otettu, niin järkytyin... Muutamassa kuvassa avasin pojan kanssa paketteja ja kyllä oli makkaraa makkaran jälkeen... Ja sitten oli yksi kuva minkä isäntä oli napannut kun putsasin jääkaappia ja poika istui vieressäni leikkien perunoilla. Siinähän sitten iso takamukseni näkyi komeasti, poika näytti kovin pieneltä äidin ison ahterin vieressä... emoticon

Varmaan isäntäkin on kyllästynyt näihin minun makkaroihin, kun tämä tilasi pukilta "myöhästyneen joululahjan". Nimittäin isännän x-boxiin Kinectin ja siihen Zumba pelin. Ja ainoastaan äiskää varten. Tämä ajatteli että nyt kun on niin kylmä ja en pääse pojan kanssa ulos, niin voin sitten sisällä hikoilla... Vielä se toosa ei ole postista tullut.

Mites sielä muiden joulu on mennyt? Oletteko uskaltaneet käydä vaakalla...?

Jouluruuat on nyt nautittu ja paluu arkeen on kova. Ei muka millään saa taas kuriin tätä naposteluintoa. Joulun aikaan söin koko ajan pullaa ja suklaata, kun kylästelimme koko viikon ja sainkin painoa lisää 1,1 kg... mutta kyllä se siitä pian taas alkaa laskemaan. Aion sallia itselleni vielä tämän viikon syödä jotain herkkuja ja sitten uuden vuoden koittaessa palaan takaisin VHH-ruokavalioon. Se kun tuntuu mulla tepsivän.
Mulla oli tavoitteena päästä jouluun mennessä eroon raskauskiloista. En ihan siinä onnistunut, noin 1,5 kg jäi tavoitteesta. Nyt uusi tavoite on saada 5 kg maaliskuuhun mennessä, kun menen silloin takaisin töihin. Mies pitää isäkuukauden silloin, joten minä menen töihin ja aloitan vasta sen jälkeen hoitovapaan. Kokonaisuudessaan pudotettavaa olisi vielä reilu 9 kg.
ninetsu: Mulla on ihan sama juttu. En muka miellä itseäni niin lihavaksi, mutta valokuvat ovat armottomia... makkaroita siellä ja täällä! "Onneksi" nyt tulee otettua valokuvia suht usein, kun on tuo poika... saanpahan välillä muistutuksen todellisuudesta. :D

paprika - Joo se onkin ihan "hyvä", että välillä näkee itsensä valokuvista... Ja anoppilassa on videokamera jonka he saivat lahjaksi viime jouluna, niin nyt meidän koneelle tyhjennettiin vuoden videopätkät sieltä. Ja yllätys yllätys, minäkin vierailin muutamalla videolla. Niitä oli kamala katsoa... Enkä edes ollut pienentynyt yhtään vuoden aikana...

Mutta tavoitteena olisi raskauskilojen karistaminen, johon on matkaa vielä 6-7kg (tai oli ainakin ennen joulua...). Ja extrana olisi jos pääsisin 60kg paremmalle puolelle. Eli pituutta 162cm ja ennen joulua aamupaino oli 68,7kg.

Jos huomen aamuna uskaltautuisin puntarilla käymään... emoticon

Mihinkäs porukka on kadonnut täältä? Veikö vuoden vaihde mennessään vai onko syynä tämä palstauudistus, kun hommat ei vieläkään oikein toimi.
Minä sain ennen uutta vuotta painon lähes lukemiin ennen joulua... mutta uudesta vuodesta loppiaisen yli söin taas ihan kaikkea. Meillä oli vieraita koko viikon, joten en jaksanut yksinäni olla tiukkana, vaan sallin herkkuja. Viime maanantaina palasin VHH-ruokavalioon ja tänä aamuna oli lukema samoissa kuin ennen joulua. Näköjään tuollainen lyhytaikainen lipsuminen ei dieettiä kaada, vaan kerätyt kilot on enimmäkseen kai nesteitä, jotka on helppo karistaa.
ninetsu: Teidän pojalla on hieno nimi! :) Meidän poika on nimeltään Antero. :D Sullahan on paino jo melko hyvissä lukemissa. Olisin onnellinen, jos minun BMI olisi jo sama kuin sulla. Mulla onkin tavoite oikeastaan saada vain BMI alle 25... ei sen enempää. Tiputettavaa olisi nyt vielä 8 kg. Sinun ruokavalio kuulostaa niin päinvastaiselta kuin minun. Minä yritän vältellä hedelmiä ja leipää, jugurttiakin syön vain maustamatonta bulgaria jugurttia. Mutta se kuuluu tähän vähähiilihydraattiseen dieettiin. Ruuista saa kyllä niin hyviä ja maukkaita, kun rasvaa saa käyttää. Juuri tein superhyvää ruokaa: kasviksia, lihasuikaleita, juustoraastetta ja kermaa. NAM! Oli äärettömän hyvää. Mutta jos syö kermaa ja muuta rasvaa, niin sitten pitää olla tosi tarkkana noiden hiilareiden kanssa. Hirvittävää tasapainoilua tämä elämä! Sallin itselleni nyt dieetissäkin, että yhtenä päivänä saa vähän herkutella... olisikohan se päivä tänään vai huomenna... Tähän mun dieettiin sopii parhaiten oikein tumma suklaa tai sitten sokerittomat karkit. Onneksi pidän niistä molemmista paljon. :D

Takaisin