[USER=109856]@Nila[/USER] mä oon motivoitunu siitä että pysyisin hengissä mahdollisimman pitkään ja hyvässä kunnossa
iski tajuntaan lapsen synnyttyä ja raskausdiabeteksen myötä että elintavat ei oo kohdillaan ja nyt kaipaa muutosta. Urheilu on selkeesti sellanen minkä kanssa mulla on aina ollu motivaatio-ongelmia, mut tää ajatus että sillä oikeesti pysyy terveenä pidempään on nyt se mikä ainakin tällä hetkellä saa jatkamaan 
Suositus tähän väliin podcastista, Dr. Rhonda Patrickin "Found my Fitness" ja nyt erityisesti viimeisin jakso missä puhutaan liikunnan vaikutuksista syövän ehkäisyyn ja hoitoon! Ihan puhdasta kultaa tuo podcast muutenkin kun haastatellaan eri alojen asiantuntijoita lähinnä terveyteen ja tutkittuun tietoon liittyen. Nyt on esim tutkimuksia käynnissä missä on todettu että tiettyihin varhaisessa vaiheessa löydettyihin syöpiin riittää hoidoksi pelkkä reipas urheilu, koko kasvain oli sillä saatu pois! Ja jos hoitoihin päädytään niin liikunta parantaa merkittävästi ennusteita ja sitä miten hyvin kestää niitä hoitoja.
Tuossa tuotiin esiin sellaista yksinkertasta ajatusta, että kun syöpä yrittää elimistössä levitä lähettämällä niitä syöpäsoluja verenkierron mukana etsimään uusia kohteita, niin se reipas urheilu kun laittaa veren liikkumaan reippaammin suonissa niin se on vähän kuin sellanen tehopesu, syöpäsolut ei ehdi kiinnittyä mihkään kun ne huuhdotaan vaan pois
että jos se ajatus jotakuta vaikka motivoi vetämään vähän sitä inhottavaa rääkki-HIITtiä että nyt huuhdotaan kaikki hypoteettiset pahantahtoset solut sieltä pois