Treeniryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Misa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Misa

Asioista perillä oleva
Helmikuiset 2023
Kun ei tunnu oikealta kirjoitella kilometriviestejä omista treeneistä mihinkään olemassaolevaan ketjuun, luon nyt tämän! 😊

Kaipaan siis itse paikkaa, mihin voisin kirjoitella vapaasti päivän treeneistä (ihan mikä laji tahansa), suunnitelmista, treeniohjelmista yms. ihan kaikesta aiheeseen liittyvästä, myös ruokavalioista.

Oon nyt käynyt vuoden kuntosalilla melko säännöllisesti, ja siinä sivussa ottanut muutakin liikuntaa enemmän elämään mukaan. Kesällä ja syksyllä tuli käytyä kuntoportaissa suht paljon sekä 1,5-2,5h maastoratsastustreeneissä ehkä kerran kuussa. Lisäksi satunnaista lenkkeilyä ja arkikävelyä. Nyt talvella kyllä oman rajoittuneisuuden vuoksi (vihaan liukasta ja kylmää 🙈) kaikki ulkoliikunta ollut vähäisempää.

Tammikuussa aloitin Prove Basic -valmennuksen joka on vielä kesken. Valitsin 3x/vko saliohjelman ja oon tykännyt ihan hirmu paljon. Oon vaan erinäisten takapakkien vuoksi nyt jäänyt jälkeen (niska-hartiakivut joiden vuoksi piti ottaa viikon lepo sekä päädyin fyssarille (auttoi!), sen jälkeen vatsatauti, sitten polvivamma, ja sitten vielä sen perään flunssa) mutta heti kun tästä flunssasta oon täysin toipunut, aloitan 2. treeniblokin alusta. Lisäksi ohjelmaan on tehty muutamat muutokset, millä saadaan polvelle annettua paremmin lepoa ja aikaa parantua.

Ei millään malttaisi odottaa, että pääsisi taas kiinni rutiineihin! Aamulla oli viideltä herätys soimassa, mutta nenä oli vielä sen verran tukossa, etten viitsinyt vielä mennä. 😔 Huomenna aamulla uusi yritys, jos jo pääsisi. Muuten on jo ihan terve olo.

Muuten voisi jo mennä iltapäivälläkin kun tammikuussa alkanut ruuhka on hieman jo helpottanut, mutta niinä päivinä kun ohjelmassa on penkkipunnerrus (=seuraava vuorossa oleva treeni), haluan mennä heti aikaisin aamulla kun on mahdollisimman vähän ihmisiä näkemässä mun säätämistä siellä. 😂

Hei, mukana!

Mä yritän käydä salilla jokaisena vapaapäivänä. Mitään varsinaista ohjelmaa/tavoitetta ei ole, kuin lihasmassan ylläpito painonpudotuksen aikana.
Jos on peräkkäiset vapaapäivät, teen ensin alakropan monilla erilaisilla liikkeillä ja seuraavana päivänä yläkropan 2 eri liikettä/lihas.
Jos vapaat on ripoteltu pitkin viikkoa, niin teen koko kropan yhtenä päivänä. Teen yleensä jalkaprässiä, maastavetoa, penkkipunnerrus, pystypunnerrus, alatalja tai ylätalja, hauiskäännöt, vatsalihaksia vaihdellen joko lankuttamalla tai rutistuksia.

Kyykyn haluaisin mukaan, mutta polvi kipeytyy pitkäksi aikaa siinä itsellä hyvin herkästi vaikka tekisi vain pelkällä tangolla. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa panostaa, että joku katsoo teenkö aivan väärin liikkeitä.

Mulla on tällä hetkellä treeniviikossa spinning tunti sunnuntaisin/perjantaisin ja tiistaisin. PItäisi ottaa lisäksi nyt edes 1x viikkoon myös salitreeniä. Meen itse Prove Tribe ryhmän treeneillä ja muutaman viikon päästä alkaakin muistaakseni seuraava treeniblokki. Ajatuksena olis tehdä 1-2x viikkoon koko kropan treeni spinun lisäksi. Oon ihan rakastunu tohon pyöräilyyn jossa on nyt myös jaksanut käydä.

@Foreverfever hyvältä kuulostaa, kun on mukana isot moninivelliikkeet! Mulla myös tosiaan kyykky provosoi oikean jalan polvea. Tekniikka pitäisi olla kunnossa ja polvituet käytössä, mutta silti tuli säryt. Sitten kun muutamaa päivää myöhemmin tein jalkaprässiä ja bulgarialaista askelkyykkyä, jotka ei aiemmin ole aiheuttaneet mitään polvivaivaa, sain tuon treenin seurauksena polven ihan hajalle. En meinannut yöllä saada edes nukuttua kun niin poltteli ja sattui, kipu heijasteli koko jalkaan. Nyt siis taukoa kaikesta polvea rasittavasta, ja ehkä joidenkin viikkojen kuluttua kokeilen ottaa varovasti niitä liikkeitä mitkä eivät aiemmin sattuneet polveen, takaisin. Eli jalkaprässi, bulgarialaiset, ehkä myös yritän askelkyykkykävelyjä. Mutta takakyykkyjä (tangolla tai ilman) en ihan hetkeen uskalla yrittääkään.

@Helpsuli muistan että kokeilin joskus parikymppisenä kerran spinningiä ja totesin että ei enää ikinä! 😂 Sen verran rankkaa oli!

Mulla myös silloin itse asiassa toi sama oikea polvi kärsi myös siitä pyöräilystä. Eli taitaa olla mulla joku synnynnäinen vika tuossa polvessa, nyt kun mietin asiaa pidemmälle menneisyyteen. Aina siinä ollut jotain vaivoja. 🤔 On muuten myös ratsastaessa joskus kipeytynyt, mutta sitten heti helpottunut, kun ottanut jalan pois jalustimesta, ja sitten taas jonkin aikaa ollutkin ihan ok myös jalustimen kanssa.

@Foreverfever hyvältä kuulostaa, kun on mukana isot moninivelliikkeet! Mulla myös tosiaan kyykky provosoi oikean jalan polvea. Tekniikka pitäisi olla kunnossa ja polvituet käytössä, mutta silti tuli säryt. Sitten kun muutamaa päivää myöhemmin tein jalkaprässiä ja bulgarialaista askelkyykkyä, jotka ei aiemmin ole aiheuttaneet mitään polvivaivaa, sain tuon treenin seurauksena polven ihan hajalle. En meinannut yöllä saada edes nukuttua kun niin poltteli ja sattui, kipu heijasteli koko jalkaan. Nyt siis taukoa kaikesta polvea rasittavasta, ja ehkä joidenkin viikkojen kuluttua kokeilen ottaa varovasti niitä liikkeitä mitkä eivät aiemmin sattuneet polveen, takaisin. Eli jalkaprässi, bulgarialaiset, ehkä myös yritän askelkyykkykävelyjä. Mutta takakyykkyjä (tangolla tai ilman) en ihan hetkeen uskalla yrittääkään.

@Helpsuli muistan että kokeilin joskus parikymppisenä kerran spinningiä ja totesin että ei enää ikinä! 😂 Sen verran rankkaa oli!

Mulla myös silloin itse asiassa toi sama oikea polvi kärsi myös siitä pyöräilystä. Eli taitaa olla mulla joku synnynnäinen vika tuossa polvessa, nyt kun mietin asiaa pidemmälle menneisyyteen. Aina siinä ollut jotain vaivoja. 🤔 On muuten myös ratsastaessa joskus kipeytynyt, mutta sitten heti helpottunut, kun ottanut jalan pois jalustimesta, ja sitten taas jonkin aikaa ollutkin ihan ok myös jalustimen kanssa.
Joo minäkin oon luullut kuolevani joka treenissä mutta niin vaan rakastan sitä rääkkiä. Mutta onhan se tosiaan raskasta. :tears:

Mä voisin kans liittyä.

Nyt tosiaan ollut pari kk taukoa, mutta ajatus on käydä salilla kahdesti viikossa. Nuorena ja myös ennen lasta oon käynyt enemmänkin, esim joskus käytiin puolison kanssa ihan 4-5krt viikossa. Olis kiva käydä nytkin vaikka kolmesti viikossa, mutta tää kaks on sellainen mihin voin sitoutua.

Mulla on yksijakoinen ohjelma, kaksilla eri liikkeillä - kaksi alakropalle, kaksi yläkropalle ja 1-2 keskivartalolle. Tuntuu vähältä, mutta toisaalta tiedän että nämä ”riittää” kun tarkoitus ei ole hienosäätää jotain hauiksen kokoa 😅 tarpeeksi isot painot ja vähemmän toistoja, niin hyvä tulee.

Mäkin liityn tänne! ☺️

Mä en nykysellään oikeen ehdi salilla käydä, mut teen kotona kaikenlaista mitä pystyy käsipainoilla, kuminauhalla ja kropan omalla painolla. Vielä on pystyny saamaan lihakset kipeeks näillä välineillä 😄 yritän tehdä lihaskuntoa 2x viikossa, toisena ylä ja toisena alavartalo. Ja sit yritän tehdä noin 3-4x viikossa jonkunlaista HIIT treeniä että sais kunnolla hengästyttyä ja tota aerobista kuntoa kasvatettua. Stepperi ja soutulaite on millä tota teen 😄

Sit kun palaan töihin ens elokuussa ni meen työpaikan salille 2x viikossa, sit voi alkaa miettiä ehkä vähän enemmän ihan jotain tarkempaa ohjelmaaki :)

Jee ihanaa kun tänne on löytänyt paljon porukkaa! 😊

Tänään 5:05 herätyskello ja vihdoinkin ei nenä enää ollut tukossa! Pääsin eilen jo ysiltä nukkumaan, joten ei myöskään väsyttänyt.

Kuten arvelinkin, 2 viikon tauko teki tehtävänsä enkä saanut lisättyä kiloakaan lisää juuri mihinkään liikkeeseen. Ihme kyllä tosin pystärit laitteessa sain tehtyä isommilla painoilla kuin viimeksi, mutta muissa siis samat. Leveässä ylätaljassa sain keskimäärin yhden toiston enemmän samoilla painoilla.

Ylätaljassa otteesta riippuen mulla on nyt 40kg tai 37,5kg enkä ole hetkeen kunnolla edistynyt tässä. Kunpa nyt ei tulisi mitään pakkotaukoa enää ihan heti niin pääsisi ehkä joskus yli tuon 40 😄 Kokeilin varsinaisten työsarjojen jälkeen miltä 42,5 tuntuu ja sillä onnistui leveällä otteella vain 4 kunnollista toistoa.

Mutta tästä on taas hyvä lähteä liikkeelle ja koen jo isona plussana ettei tarvinnut myöskään madaltaa painoja! 😊 Ja pystyinhän mä itse asiassa myös hauiskäännöissä siirtyä myös seuraavaan käsipainokiloon, eli ihan hyvin meni!

Näin muuten saa kätevästi pienempiä korotuksia taljaan, jos on vain 5 kilon välein nuo pakat, kuten mun salilla 😁

IMG_3609.jpeg

Tän olisi helposti saanut mahtumaan tuntiin, mutta kun ei ollut kiire niin tuli pidettyä pidempiä sarjataukoja ja fiilisteltyä vaan 🤭

IMG_3611.jpeg

Nyt töihin! Sain tästä aamusalista ihan älyttömästi lisävirtaa 🤩

Muokattu viimeksi:
Mäkin lähden tästä kohta kävelemään salille. Matkaa sinne 4km/suunta. Tykkään, kun se menee alkulämmittelystä ja avaa myös salin jälkeen hyvin lihaksia, jos ihan tukossa. Portaissa saa kyllä olla alkuun kävellessä varovainen jalkapäivien jälkeen.

Muistin juuri, että onhan mulla yksi tavoite. Se on että saisin tänä vuonna edes yhden leuan vedettyä. En ole koskaan siinä ilman kuminauhaa onnistunut, en edes lapsena, tosin en ole sitä koskaan mitenkään aktiivisesti yrittänyt harjoitella.
Nyt teen teen n. kerran viikossa ylätaljassa treenin lopuksi ykkösmaksimit leuanveto otteella, myös joskus kokeilen vetää leukoja ilman avustusta siihen saakka kuin jaksan (eli hyvin vähän matkaa). Ajatuksena, että sitten kun saan oman painon verran sieltä kiskottua alas, niin ehkä se leukakin lopulta menisi? Nyt menee 65kg. Onko kellään antaa tähän mitään hyviä harjoittelu vinkkejä?

@Misa kiitos tuosta painovinkistä! Mulla ylätaljassa menee 32-39kg, 39kg en jaksa ihan tuota 39kg 3x12 sarjaa, mutta yhdistelemällä noita kahta menee. Täytyypä kokeilla viikonloppuna lisätä vaikka 2,5kg paino sinne väliin ja vetää 34,5kg tuon 3x12.

@Foreverfever mä oon nähnyt somessa aika monia videoita siitä että miten mennä kohti ekaa leuanvetoa. Varmaan youtubestakin löytyis… esim tässä yksi vinkkivideo https://youtube.com/shorts/1Sw5mevOsb0?si=BwFkVqQn3LKDG7d9

Eli ehkä se pelkkä ylätalja ei kerro kaikkea, koska tekniikka on vähän erilainen. Mä oon saanut joskus 3 leukaa, enkä mä kyllä silloin vetänyt ylätaljassa oman painoni verran. En tosin kyllä kokeillutkaan 😂

@Foreverfever meillä on kevennetty leuanvetolaite salilla, ja siinä tehdessä kyllä tuntuu eri lihaksissa kuin ylätaljalla... Jotenkin ihan käsivarretkin menee kipeäksi siinä 😄 Ja viimeksi kun sillä tein joskus pari kuukautta sitten, sain tehtyä noin 8 toistoa kun laitoin kevennykseksi 35kg. Eli omalla kehonpainolla (67kg) ja siitä vähennettynä 35kg, jäljelle jää 32kg, mikä on paljon vähemmän kuin millä teen sarjoja ylätaljassa. Eli on raskaampaa ja vaatii enemmän lihaksia töihin kuin pelkkä ylätalja. Mutta varsinaisia vinkkeä kuulen itekin mielellään, koska olisi kiva joskus myös saada edes yksi leuka! Tän treeniblokin jälkeen otan noi (kevennetyt) leuat itsekin takaisin ohjelmaan 😊 Pitääkin vilkaista tuo Oliven linkkaama video.

@Olive joo kannattaa kokeilla tuota! Sinne väliin voi laittaa vielä pienempiäkin painoja, tai yhdistelmiä, esim 2,5kg+0,5kg (jos teiltä löytyy noin pieniä) ja noin pääsee etenemään helpommin ylöspäin. Itse ehkä kokeilen ensi kerralla laittaa suoraan 1,25kg painon tuon 40kg lisäksi ja katsotaan, saisinko sillä tehtyä riittävästi toistoja.

Jee ihanaa kun tänne on löytänyt paljon porukkaa! 😊

Tänään 5:05 herätyskello ja vihdoinkin ei nenä enää ollut tukossa! Pääsin eilen jo ysiltä nukkumaan, joten ei myöskään väsyttänyt.

Kuten arvelinkin, 2 viikon tauko teki tehtävänsä enkä saanut lisättyä kiloakaan lisää juuri mihinkään liikkeeseen. Ihme kyllä tosin pystärit laitteessa sain tehtyä isommilla painoilla kuin viimeksi, mutta muissa siis samat. Leveässä ylätaljassa sain keskimäärin yhden toiston enemmän samoilla painoilla.

Ylätaljassa otteesta riippuen mulla on nyt 40kg tai 37,5kg enkä ole hetkeen kunnolla edistynyt tässä. Kunpa nyt ei tulisi mitään pakkotaukoa enää ihan heti niin pääsisi ehkä joskus yli tuon 40 😄 Kokeilin varsinaisten työsarjojen jälkeen miltä 42,5 tuntuu ja sillä onnistui leveällä otteella vain 4 kunnollista toistoa.

Mutta tästä on taas hyvä lähteä liikkeelle ja koen jo isona plussana ettei tarvinnut myöskään madaltaa painoja! 😊 Ja pystyinhän mä itse asiassa myös hauiskäännöissä siirtyä myös seuraavaan käsipainokiloon, eli ihan hyvin meni!

Näin muuten saa kätevästi pienempiä korotuksia taljaan, jos on vain 5 kilon välein nuo pakat, kuten mun salilla 😁

View attachment 142088

Tän olisi helposti saanut mahtumaan tuntiin, mutta kun ei ollut kiire niin tuli pidettyä pidempiä sarjataukoja ja fiilisteltyä vaan 🤭

View attachment 142089

Nyt töihin! Sain tästä aamusalista ihan älyttömästi lisävirtaa 🤩
Eihän tuota onneks kuulukaan joka kerta saada lisää painoa liikkumaan, muuten on lähtökohtaisestikin tehnyt liian pienillä painoilla ;) Ei ne voimatasot joka viikko liiku. Kuulostaa kyllä hyvältä kehitykseltä muutenkin, ite taidan olla ylätaljan osalta jossain 32kg paikkeilla. Toki selkä ollut aina heikoin lenkki.

Eihän tuota onneks kuulukaan joka kerta saada lisää painoa liikkumaan, muuten on lähtökohtaisestikin tehnyt liian pienillä painoilla ;) Ei ne voimatasot joka viikko liiku. Kuulostaa kyllä hyvältä kehitykseltä muutenkin, ite taidan olla ylätaljan osalta jossain 32kg paikkeilla. Toki selkä ollut aina heikoin lenkki.
No juu, ei toki aina, mutta tätä ennenkin oli jo jumittanut samat painot pari treenikertaa. Ja useimmiten saa edes sen 0,5-1kg lisättyä noin joka toinen kerta, vaikka hetkellisesti toki vaikuttaa toistojen määrään 😊 Mutta joo oon tyytyväinen että pystyin edes jatkamaan osalla liikkeistä samoilla painoilla eikä tarvinnut mennä alaspäin vaikka oli tää pidempi tauko tässä.

No juu, ei toki aina, mutta tätä ennenkin oli jo jumittanut samat painot pari treenikertaa. Ja useimmiten saa edes sen 0,5-1kg lisättyä noin joka toinen kerta, vaikka hetkellisesti toki vaikuttaa toistojen määrään 😊 Mutta joo oon tyytyväinen että pystyin edes jatkamaan osalla liikkeistä samoilla painoilla eikä tarvinnut mennä alaspäin vaikka oli tää pidempi tauko tässä.
Sehän se pääasia että ite on tyytyväinen. :) Mulla kans tietyissä liikkeissä tuntuu että saa hyvin lisättyä painoja mutta sitten just esim selkäliikkeet jumittaa vaikka mitä tekis. Mulla tietty ei oo ees 0,5kg kiekkoja kun en oo omaan treenilaukkuun jaksanut ostaa, niin sitten se on se 2,5kg mitä tulee lisäystä kun se tulee.:rolling:

Sehän se pääasia että ite on tyytyväinen. :) Mulla kans tietyissä liikkeissä tuntuu että saa hyvin lisättyä painoja mutta sitten just esim selkäliikkeet jumittaa vaikka mitä tekis. Mulla tietty ei oo ees 0,5kg kiekkoja kun en oo omaan treenilaukkuun jaksanut ostaa, niin sitten se on se 2,5kg mitä tulee lisäystä kun se tulee.:rolling:
Joo en mäkään omia kiekkoja itse kotoa kantaisi 🙈 Meillä on onneksi 0,5kg ja 1,25kg kiekkoja salilla, niin niitä tulee kyllä tosi ahkerasti käytettyä. Mutta saahan 2,5kg nostoillakin hyvin kehitystä, ei sekään mikään superiso väli ole. 😊

Mäkin voisin liittyä tänne 😍 mulla on nyt tavoitteena käydä kolme kertaa viikossa salilla, missä oonkin onnistunut nyt 5 viikkoa. Kaiken kaikkiaan salille palailin tossa joulukuussa pikkuhiljaa kuopuksen syntymän jälkeen. Oon tehnyt lähinnä selkää eri taljoissa, lisäksi ojennuksia kiekolla, jalkoja prässissä, pakaroita taljassa, tangolla lantionojennuksia ja bulgarialaisia smithissä. Voima/massa-treeniä oon tehnyt, tässä samalla pudottelen raskauskiloja, kohta -10kg mittarissa mutta vielä olisi omaan tavoitepainoon semmonen reilu 15 kg (ennen lapsiakaan en ollut tässä painossa). Eli aerobista lisään myös ja etätoimistolla käytössä kävelymatto 😊 Nyt olis tarkoitus päivittää treeniohjelma kun fyssari näytti vihreää valoa perusliikkeille kunhan aloittaa tarpeeksi pienillä painoilla. Voi olla että maastaveto saattaa olla jopa hankalan tuntuinen kevyillä painoilla. Joskus opiskeluaikana kun sain pidemmän treeniputken niin pääsin mave sarjapainoissa johonkin 95kg paikkeille. Mutta core on tietty eri kuosissa nyt lapsien jälkeen vaikka sitä oonkin ahkerasti treenaillut niin ei auta heti repiä 🙏🏽

Mäkin voisin liittyä tänne 😍 mulla on nyt tavoitteena käydä kolme kertaa viikossa salilla, missä oonkin onnistunut nyt 5 viikkoa. Kaiken kaikkiaan salille palailin tossa joulukuussa pikkuhiljaa kuopuksen syntymän jälkeen. Oon tehnyt lähinnä selkää eri taljoissa, lisäksi ojennuksia kiekolla, jalkoja prässissä, pakaroita taljassa, tangolla lantionojennuksia ja bulgarialaisia smithissä. Voima/massa-treeniä oon tehnyt, tässä samalla pudottelen raskauskiloja, kohta -10kg mittarissa mutta vielä olisi omaan tavoitepainoon semmonen reilu 15 kg (ennen lapsiakaan en ollut tässä painossa). Eli aerobista lisään myös ja etätoimistolla käytössä kävelymatto 😊 Nyt olis tarkoitus päivittää treeniohjelma kun fyssari näytti vihreää valoa perusliikkeille kunhan aloittaa tarpeeksi pienillä painoilla. Voi olla että maastaveto saattaa olla jopa hankalan tuntuinen kevyillä painoilla. Joskus opiskeluaikana kun sain pidemmän treeniputken niin pääsin mave sarjapainoissa johonkin 95kg paikkeille. Mutta core on tietty eri kuosissa nyt lapsien jälkeen vaikka sitä oonkin ahkerasti treenaillut niin ei auta heti repiä 🙏🏽
Vau missä sarjapainoissa oot ollu ! Äkkiä se onneksi sieltä tulee takaisinkin kun muistaa vähän maltilla aloitella. Muistan ton maven synnytyksen jälkeen, voi että kun core tuntuikin heikolta vaikkei ollut kuin 30kg kyse :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Pitäisi itekin kiinnittää huomiota syömisiin nyt enemmän että saisi painoa alemmaksi, spinning aerobisena ja sitten siihen kylkeen se sali niin jo luulis toimivan.

Vau @Nila toi maven sarjapaino! 😍 Muutenkin kuulostaa tosi hyvältä 😊

Mä vasta juhlin ennen pakkotaukoa kun sain maven sarjapainot vihdoin yli 60 kilon 😁 Viimeksi 63kg. Seuraavassa treenissä (varmaan ylihuomenna) onkin tuo taas vuorossa, saa nähdä saanko saman vielä ylös vai joudunko tekemään kevyemmillä. Teen trap barilla mutta ote siitä kiekkojen reikien kohdalta tangosta, eli samasta kohtaa kuin normitangolla olisi. Trap bar tuntuu paljon vähemmän itsellä selässä niin koen sen mukavammaksi.

Mulla kans painonpudotusta takana noin 15 kg viime vuoden aikana. Nyt oon normaalipainossa ja ihan tyytyväinen ollut tässä, mutta ajattelin kuitenkin että pari kiloa vielä voisi nyt tässä lähitulevaisuudessa lähteä. Oon nyt viidettä päivää pienellä kalorivajeella (1700-1800 kcal/pvä paikkeilla ja kulutus jotain päälle 2000), mutta vielä ei ole paino liikahtanutkaan 😅 Ihan huvittaa miten nyt ei grammaakaan lähde ja sitten kun syö ihan mitä sattuu, voi yhtäkkiä vaan lähteä puoli kiloa. Mutta aika mysteeri tää koko homma on mulle aina ollut. Vaikka miten oli aiemminkin samalla vajeella, niin saattoi 2 viikkoa paino junnata ihan samoissa lukemissa ja sitten yhtäkkiä parissa päivässä lähteä kilo, eikä tullut takaisin. Joten jatkan näin ja katotaan asiaa uudelleen jos ei ole ensi viikon loppuun mennessä mitään tapahtunut, mitä kyllä epäilen 😄

Toisaalta toi flunssa varmaan vaikutti niin, että kulutus oli matalampi, ehkä ihan sen tasoista kuin mitä söinkin. Ja ruokahalu sekä näläntunne kuitenkin ennallaan, kun olin jo tottunut syömään enemmän. Joten eiköhän kohta jotain ala taas tapahtua, kun oon taas päässyt paremmin liikkeellekin.

Muokattu viimeksi:
Harrastukseni ohjaaja neuvoi harjoittelemaan leuanvetoa jumppakuminauhoilla. Aina kun onnistuu kahdeksan leukaa, vaihtaa astetta ohuempaan kuminauhaan. Tämä toki vaatii paikan, jossa on useita eripaksuisia kuminauhoja. (Ai olenko onnistunut vetämään näillä ohjeilla leuan? En, kun ei ole tullut harjoiteltua.)

Kirjoita tähän...
Takaisin