Mää en ymmärrä, miten on voinut olla niin kiire, etten ole kerennyt yhtään tänne kirjoittamaan... Hätäisesti olen yrittänyt aina muutaman viestin silloin tällöin käydä lukemassa ja täytyy myöntää, että nuista huhtikuun jutuista jäi lopuista puolet lukematta...
Onneksi on enää 6vk töitä ja saa sitten jäädä kotia! Ihanaa! Aloitan kesäkuun 13. kesäloman ja pidän ensi talven talvilomankin kesäloman jatkona, joten olen ensin 5vk töistä lomalla. Sitten aloitan äitiysloman sen 50pv aikaisemmin laskettua aikaa, joten mammaloma alkaa 18.7.
Eli saan jäädä töistä pois 3kk ennen laskettua aikaa! Huippua!
Ja vielä saa olla koko kesän kotona... Ihanaa. Poika saakin jäädä sitten samantien hoidosta pois kanssani kotiin.
Rakenneultra oli torstaina. Viime neuvolakäynnillä neuvolan täti sanoi, että kun minulla on tämä raskausajan diabetes, niin joudun käymään äitipolilla tarkistuskäynnillä ja laittoi lähetteen sinne. Täti tuumasi soittaa sinne sitten muutaman päivän kuluttua ja kysyä, että saisiko sen sokeri-jutun samalle käynnille, kun minulla on tämä rakenneultra, ettei tarvitse moneen kertaan käydä ja aikoi ilmoittaa asiasta minulle.
Noh, neuvolan tätistä ei kuulunut mitään. Kerroin sitten ultratätille, että näin oli tarkoitus tehdä ja täti katsoi minun sokerivihon. "Ohhoh, ooppas sää mitannu vähä liika ahkerasti." Lukemat oli ihan priimaa ja täti sanoi, ettei enää tarvitse mittailla kuin viikon kahden välein ja tarkistaa, ettei sokerit ole alkaneet nousta. Esikoisenkin kohdalla minua moitittiin mittaustiheydestä, vaikka mittailin neuvolan ohjeitten mukaan. Nyt silloin sain neuvolasta ohjeen mitata vähintään 3:na päivänä viikossa ja 4-6 kertaa päivässä, joten olen aikalailla joka toinen päivä mittaillut kolmena syöntikerralla ennen ja jälkeen ruokailun.
Sanottiin heti ultratätille, ettei saa kertoa kumpi on tulossa. Kaikki oli vauvalla kunnossa, mutta vauva oli pää alas päin ja selkä eteen päin, niin täti ei meinannut saada ultrattua sydämestä jotain isoja verisuonia. Olin viime yönä mennyt poikkeuksellisesti jo 12:ksi töihin, joten yöunet olivat jääneet pariin tuntiin, niin tuntui etten jaksa millään maata hereillä, kun ruudusta näkyi vain jotain epämääräistä, koska täti koitti kääntää vauvaa ja etsiä niitä suonia. Meinasin jo sanoa, että kaikkihan sillä näyttää olevan kunnossa, että eiköhän tämä ole tässä, mutta täti kerkesinkin sanoa, ettei päästä meitä pois ennen kuin ne suonet ovat katsottu. Joten täti pyöritteli yli 20min ultravehettä ja koitti pelkästään katsoa niitä suonia.
Vihdoin vauva kääntyi ja täti sai katsottua nekin, ja hyvältä näytti.
Vaikka olen uudelleensynnyttäjä, niin joudun käymään noin kk ennen laskettua aikaa painoarviossa tämän diabeteksen takia.
Tuntuu, että olen nyt paljon raihnaisempi kuin esikoista odottaessa. Silloin ei ollut mitään ongelmia töissä ja jaksoin ihan hyvin hyllyttää tavaraa. Mutta nyt välillä on selkä ja jalat tosi väsyneet ja tuolta selästä vetää pakaroihin kipeästi, ettei tahdo pystyä kävelemään. Onko se jotain iskiasta? Ja haarukasta on välillä "kipeä", liekö jotain liitoskipuja? Mutta onneksi tosiaan nuita töitä ei ole kuin se 6vk!
Tulipas paljon tekstiä! Toivottavasti edes joku jaksoi lukea. Olisi tullut vielä lisääkin, kun mies on ulkona ja poika nukkumassa, niin saa kerrankin rauhassa istua koneella. Taidan lähteä myös tuonne ulos itkuhälytin kainalossa laittamaan vähän kevät-juttuja.
Hyviä vointeja kaikille!