Toivon niin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Toivonalle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
T

Toivonalle

Vieras
Nyt jännittää aivan hurjasti. Sain juuri elämäni ensimmäisen testiviivan. Hiukan haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä viiva, ei jätä arvailun varaa. Täytin juuri 39 ja olen pelännyt, että olisi liian myöhä. Olin jo aloittanut lapsettomuushoitoselvitykset, mutta tämä viiva antaa nyt toivoa, että meillä saattaisi tärpätä ihan itsekin. Kuinka osaan olla innostumatta liikaa? Tämä lapsi olisi niin toivottu! Ensimmäinen kierto siis myöhässä vasta, eli viikolla 4-5 olisin, jos tämä on totta. Onko mitään keinoa vähentää keskenmenon riskiä näin alkuraskaudesta? Missä vaiheessa tietää, oliko kyseessä vain tuulimuna?

Nyt jännittää aivan hurjasti. Sain juuri elämäni ensimmäisen testiviivan. Hiukan haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta ihan selvä viiva, ei jätä arvailun varaa. Täytin juuri 39 ja olen pelännyt, että olisi liian myöhä. Olin jo aloittanut lapsettomuushoitoselvitykset, mutta tämä viiva antaa nyt toivoa, että meillä saattaisi tärpätä ihan itsekin. Kuinka osaan olla innostumatta liikaa? Tämä lapsi olisi niin toivottu! Ensimmäinen kierto siis myöhässä vasta, eli viikolla 4-5 olisin, jos tämä on totta. Onko mitään keinoa vähentää keskenmenon riskiä näin alkuraskaudesta? Missä vaiheessa tietää, oliko kyseessä vain tuulimuna?
Keskenmenon riskiin ei noin aikaisilla viikolla voi juuri vaikuttaa mitenkään. Ei muuta kuin vauvaliimaa ja tarrasukkia!

Onnittelut plussasta! <3
Foolihappolisä käyttöön jos ei jo ole, se on tärkeä. Tai hyvä mammavitamiini, missä monia muitakin hyviä aineksia sekä foolihappo.
Sekä tietysti ne ilmeiset, eli tupakointi ja alkoholi täysin pois :) Vältä stressiä ja nuku hyvin :)
Tuulimunaisuuden tietää ultrassa. Kannattaa olla plussasta yhteydessä omaan neuvolaan. Siellä neuvovat miten teillä menee neuvolakäynnit. Joillain paikkakunnilla on varhaisultraa tarjolla, kaikissa ei ole. Jos teillä ei ole varhaisultraa tarjolla ja haluat varmistuksen, niin kannattaa googletella paikallisia yksityisiä ultria.

Takaisin