Toivoisitteko tyttöä vai poikaa?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bella Swan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Jos nyt tulisitte raskaaksi, olisiko teillä toive tulevan vauvan sukupuolesta?

Mä en oikeen tiiä. Mulla on tyttö ja poika. Kolmas lapsi on unelmissa, mutta en tiedä kumman haluaisin. Ei sillä, että sitä voisin päättää. :D Nimiä on supervaikea keksiä, kun nuo kaksi ovat tyyliin Tiuhti ja Viuhti.
Minusta on ihan inhimillistä, että jollain saattaa olla toiveita sukupuolen suhteen.

Nää on hauskoja mietteitä. Oon leikkinyt ajatuksella vähän väliä. 😍😂

Haluisin toisaalta tytön, sillä mekkoja on ihana pukea ja laittaa hiuskoristeita, mutta pojat on niin lähellä sydäntä ja elämässä on oman pojan lisäksi kaksi ihanaa serkkupoikaa, niin tuntuu että vaikka ehkä toivoisin tyttöä niin sydän haluaa vielä yhden pojan. ❤️💙

Kuvittelen sen pikkumiehen jo söpöissä henkseleissä kulkemassa ympäri kämppää ja hymyilemästä äidille. 🥹 Tytöstä ei vielä ole muodostunut mielikuvia niin paljoa, kun tuntuu niin vahvasti että jos tulisi kolmas niin hän olisi pieni mies.

Koen että mulla on heikko kohta sydämessä pienille pojille, vaikka tyttömme on suunnattoman rakas. 😂❤️

Mä toivoin joskus neljää poikaa. Esikoinen ku paljastui pojaksi ultrassa ni taisin huudahtaa 'jes'. Keskimmäinen on tyttö joka oli alun lievän pettymyksen jälkeen hyvin tervetullut lisä meidän perheeseen. Kuopus on poika ja jos haluisin joskus vielä yrittää neljättä (tai siis minä voisin vaikka yrittää mutta lasten isä ei) niin toivoisin poikaa. Tytöt on ihania mutta joskus hyvin vaikeita ihmistyyppejä..tai sit meillä vaan asuu sellanen tulta ja tappuraa oleva pimatsu.

Toisaalta kun on kaksi poikaa, voisi tyttö joukon jatkoksi olla kiva. Olisi sitten molempia. Toisaalta kun tässä on kasvanut poikien äidiksi, se kolmas poikakin olisi kiva jos kolmas lapsi joskus tulee. Ainakin näiden poikien hiuksia saa letittää ja esikoisen kynsiä lakata, niin ei sitä varten "tarvitse" tyttöä. Eli vaikka sukupuolen toivominen on luonnollista, en taida osata toivoa kumpaakaan.

Toisaalta kun on kaksi poikaa, voisi tyttö joukon jatkoksi olla kiva. Olisi sitten molempia. Toisaalta kun tässä on kasvanut poikien äidiksi, se kolmas poikakin olisi kiva jos kolmas lapsi joskus tulee. Ainakin näiden poikien hiuksia saa letittää ja esikoisen kynsiä lakata, niin ei sitä varten "tarvitse" tyttöä. Eli vaikka sukupuolen toivominen on luonnollista, en taida osata toivoa kumpaakaan.

Meilläkin pojat pyytää kynsien lakkausta, siinä missä tyttökin. Ja pojat "letittää" mun tukkaa 🥰

Mulla on yksi poika ja jos toinen lapsi joskus tulee niin olisi kiva että sekin olisi poika 🥰❤️ Kyllä tyttökin tietenkin kävisi mutta en haluaisi että se tyttö olisi samanlainen kuin minä lapsena ja nuorena 😂

Hei tunnistan tämän, etten haluaisi minäkään että tyttärestäni tulee samanlainen teinihirviö kuin minä olin! Mulla PMDD ollut jo teininä, sain tietää sen vasta vuosi sitten. Mutta kaikki täsmää.
Mulla tyttärellä adhd ja pelottaa kuinka hormonit ja kuukautiskierto vaikuttaa sitten häneen kun aika on. Mut nykyään voi olla helpompaa kaikki, kun ollaan niin tietoisia kaikesta! Osataan hakea ja saadaan tarvittaessa apua.

Tyttö ja poika löytyy jo ja tämä kolmas on vielä arvoitus. Hieman enemmän toivon toista tyttöä, mutta kumpi vain käy. Ehkä enemmän odotan, millainen luonne sieltä sitten lopulta kuoriutuu. Tyttö kun on hyvin temperamenttinen ja omapäinen kun taas poika ihanan leppoisa kaveri ja iloinen veijari.

Minulla on kolme tyttöä. Olen tähän erittäin tyytyväinen. Toisaalta pojan äitinä oleminen olisi varmasti ollut oppimisen paikka. Itselläni on kaksi veljeä ja nuorempana usein toivoin että olisi ollut sisko. Tyttöjä maailmaan on ehkä helpompi päästä sisään. Poikien touhut näyttää minun silmään joskus vähän käsittömättömiltä. Leikit on sellaista riehumista, rikotaan kaikki mahdollinen yms. Tyttöjen leikit käy minulle järkeen paremmin. Kauppaa, kotia ja muuta sellaista.

Minulla on kolme tyttöä. Olen tähän erittäin tyytyväinen. Toisaalta pojan äitinä oleminen olisi varmasti ollut oppimisen paikka. Itselläni on kaksi veljeä ja nuorempana usein toivoin että olisi ollut sisko. Tyttöjä maailmaan on ehkä helpompi päästä sisään. Poikien touhut näyttää minun silmään joskus vähän käsittömättömiltä. Leikit on sellaista riehumista, rikotaan kaikki mahdollinen yms. Tyttöjen leikit käy minulle järkeen paremmin. Kauppaa, kotia ja muuta sellaista.

Meillä käynyt tämän suhteen päinvastoin. Meillä kyllä on kieltämättä myös aika neutraali kasvatustyyli, eli lapsen omasta kiinnostuksesta lähtevä eikä osteta esim autoja elleivät erikseen pyydä.

Tyttö leikkii pienillä nukkefiguureilla ja tykkää ns. tyttöjen jutuista. Tykkää kyllä myös junaradasta ja serkkupojalla leikkii autoillakin.

Sit on meidän poika joka hoitaa nukkevauvauvoja, laittaa ruokaa vauvalle leikkikeittiössä ja silittää vaatteita. Tosi hellä kaveri, eikä mikään ns. Perinteinen käsitys pojasta. Hällä on tosi vahva hoivavietti.

Meidän tytöllä sitä ei ole ja hän mielellään paiskoo nukkevauvaa. 😂

Nauretaankin miehen kanssa että miten tää meni näin päin.

En kyllä tunnista omasta pojastanikaan tuota "riehutaan ja rikotaan". Hän on rauhallinen, keskittyy leikkiin. Hän myös leikkii niin autoilla kuin nukeilla. Samoin tyttö, vaikka temperamenttinen onkin, leikkii ns. nätisti mutta hermostuu nopeammin jos joku ei suju. Ja samalla tavalla menee kotileikit ja autot.

Toki heillä on omat mielenkiinnonkohteet, pojalla autot ja tytöllä prinsessajutut, vaikka mitenkään sen enempää ei niihin ole tietoisesti ohjattu.

Mun mielestä on ihan lapsen luonteesta kiinni miten leikit menee, ei se sukupuolta katso.

Minulla on tyttöjä ja poikia joka lähtöön, ja leikkihuone on varusteltu niin että sieltä löytyy niin pikkuautot kuin nuketkin, eli vapaasti vaan leikkimään. Sellaisen eron huomasin että kun tyttö leikkii autolla, hän laittoi kyytiin nukkeja ja figuureja, poika kun leikkii autolla niin kyydissä ei ollut ketään (ehkä hän itse ajoi?) ja jotenkin ne autot tapasivat tippua lipaston reunalta... 🤔 (Palomies Samia on katsottu tarkasti) Tällä hetkellä porukan suurin intohimo on kuitenkin patjalla jumppaaminen, isosisko näyttää mallia et miten kuperkeikat menevät ja pikkuveljet koittavat kovasti matkia. Löytyy siis paljon yhteistä, mutta jokaisella on silti omat mieltymyksensäkin. Jotenkin nämä minun lapset tapaavat olla aika vilkkaita marakatteja... äitiinsä tulleet? :rolling:

En tiedä kumpaa toivoisin. Suloisiahan nuo ovat kumpikin omalla tavallaan. Ehkä se olisi nyt tytön vuoro, parin pikkupojan jälkeen? Minulla on tuolla laatikossa paljon ihania pikkutytön mekkoja ilman käyttäjää... :smiling face with heart-eyes:

Minulla on tyttöjä ja poikia joka lähtöön, ja leikkihuone on varusteltu niin että sieltä löytyy niin pikkuautot kuin nuketkin, eli vapaasti vaan leikkimään. Sellaisen eron huomasin että kun tyttö leikkii autolla, hän laittoi kyytiin nukkeja ja figuureja, poika kun leikkii autolla niin kyydissä ei ollut ketään (ehkä hän itse ajoi?) ja jotenkin ne autot tapasivat tippua lipaston reunalta... 🤔 (Palomies Samia on katsottu tarkasti) Tällä hetkellä porukan suurin intohimo on kuitenkin patjalla jumppaaminen, isosisko näyttää mallia et miten kuperkeikat menevät ja pikkuveljet koittavat kovasti matkia. Löytyy siis paljon yhteistä, mutta jokaisella on silti omat mieltymyksensäkin. Jotenkin nämä minun lapset tapaavat olla aika vilkkaita marakatteja... äitiinsä tulleet? :rolling:

En tiedä kumpaa toivoisin. Suloisiahan nuo ovat kumpikin omalla tavallaan. Ehkä se olisi nyt tytön vuoro, parin pikkupojan jälkeen? Minulla on tuolla laatikossa paljon ihania pikkutytön mekkoja ilman käyttäjää... :smiling face with heart-eyes:
Hei! Sama huomio täällä! Eli tyttö jos leikkii autolla laittaa hahmoja auton kyytiin ja poika vaan ajelee sillä menemään. 🤔

Takaisin