Toiveena raskaus.

HöpönPöpö

Vauhtiin päässyt keskustelija
toiveenani olisi tulla raskaaksi.

Ensin ajattelin että teipä tässä mitään, tulee kun on tullakseen, mutta nyt en tiedä onko siitä tulossa Jo semmoinen asia että mietin asiaa päivittäin. Stressiä en koe asiasta tietääkseni.

Olen jättänyt ehkäisyn pois ennen vappua 2015. Mitään ei ole toistaiseksi tapahtunut kirjaimellisestikkaan.. Olen käyttänyt melianea 3-4 vuotta jonka jälkeen vaihdoin nuvaringiin, koska minulla oli endometrioosi oireita. Ne loppuivat vaihdon myötä. Nuvaringiä olen käyttänyt aikalailla niin että vuodessa olen ottanut 4-6 kuukautiset vuodessa. Koskaan ei ole nuvaringin käytön kanssa ollut ongelmia ja kuukautiset ovat tulleet sillon kun on pitänytkin..

Nyt mietityttää missä kuukautiseni luuraa kun ei ole näkynyt.. En ole raskaana testien mukaan.

.. mietityttää että missä vaiheessa pitäisi olla huolissaan asioista jos mitään ei tapahdu..
Onko kokemuksia/ ajatuksia kenelläkään?
 
Heippa! Kokemusta itselläni ei ole asiasta, mutta kannattaa varmasti käydä gynekologilla hetimmiten, jos kuukautisia ei ala kuulumaan pian. Sieltä saa apua hormonitoiminnan tasaamiseen. Vapusta ei kuitenkaan ole kovin pitkää aikaa, joten en kovin huolissani olisi. Hormonit voivat vielä olla ehkäisyn jäljiltä sekaisin. :happy119

Lapsettomuustesteihin ja hoitoihin kannattaa sitten lähteä, jos vuoden yrittämisestä huolimatta raskaus ei ala.
 
Toivottavasti ei nyt sentään tarvis vuotta yrittää.. Mutta kyllä , olet oikeassa että vapusta ei ole juurikaan aikaa.. Mutta kun kaikenlaisia ajatuksia sitä tulee mieleen kun pohtii ja miettii omaa terveyttä ja pitkäaikaista ehkäsyrenkaan käyttöä. Puhumattakaan siitä et jos vanha endometrioosi vaiva vaikuttaa tulevaan.
 
Tiedän tunteen - itsehän uskoin ennen yrityksen aloittamista, etten koskaan saa lapsia. Vaikka sitten tärppäsi kuitenkin heti. :rolleyes:

Mutta tosiaan, hormonit voivat olla ehkäisyn jäljiltä vielä sekaisin ja yleensä kuulemma tasaantuvat muutamassa kuussa. Kannattaa kuitenkin soittaa terveyskeskukseen ja kysyä ammattilaisen mielipidettä myös. Toivottavasti teillä tärppää pian! :)
 
Nyt harmittaa et en tajunnu ottaa selvää aikasemmin näistä asioista. Että todellakin kestää kehon tottua siihen että lopetin renkaan käytön. Ja soitin terkkariin ni ne sano et saattaa mennä vuosikin , mutta olivat kuiten kannustavia sen suhteen että kaikki on yksilöllistä. Äh en ala. Harmittaa todella paljon..
 
Älä piinaa itseäsi liikaa tällä asialla, kyllä se raskaus sieltä ajallaan tulee (: Joka tapauksessa yrittäminen voi viedä vuoden, oli takana hormonaalista ehkäisyä tai ei. Sillä välillä saatte nauttia yhdynnästä ilman ehkäisyä (;
 
Takaisin
Top