Toisen/kolmannen kolmanneksen raskausoireet?

KaiKo

Näppärä viestien naputtelija
Mites teillä on oireet muuttuneet?

Mulla pahoinvointi loppui noin viikolla 18. Nyt oon huomannut, että väsymyskin on vähentynyt.

Tilalle onkin sitten tullut närästys ja unettomuus. Aamuöisin herään närästykseen, eli vatsa sattuu ja on huono olo. Tänä aamuna nousin sitten viiden aikaan syömään yhden banaanin, se helpotti. Ja kun oon herännyt, niin en meinaa saada unta. Eilen aamulla oli ihan pirteä olo ja kello näytti 5.45. Yleensä olen tosi hyvä nukkumaan. Samanlaista oli kyllä viime raskaudessa, joten osasin odottaa.
 
Täällä kanssa närästystä ja nukun koko ajan pelkkää koiranunta.. Ei enään niinkään väsytä vaikka joka ikinen yö herää 04.00 ja sit on turha kuvitella et sais enään nukkua.. Eli uniongelmia täälläkin.. Tosin johtuu varmaan siittä et on tosi vaikiaa löytää asento missä on hyvä nukkuu ja sit joutuu koko ajan kääntyilee ja lopuks vatsalihakset väsyy ku ei ollenkaan saa lepoo...
 
Pahoinvointi loppui viikolla 13. Nyt mulla on ihan hirveet lonkkasäryt, ei pysty nukkumaan mitenkään päin. Mitäs muutaa, no sama tuon närästyksen kanssa, mut onneks ei kestä kovin montaa tuntia yleensä.
 Mulla on koko ajan ihan hirvee nälkä :D
 
Mulla kans vähän samaa ongelmaa täs muutaman viikon ollu että aamulla kun mies lähtee töihin, herään ja joudun valvomaan pari tuntia että saa uusiksi unen päästä kiinni.. Koskaa aikasemmin sitä vikaa ei oo ollu että olisi joutunu valvomaan. Mutta on siinä seki syy että tämä meidän neiti alkaa touhuamaan mahassa aina aamulla niihin aikoihin ja niitä tunnustelen ja ihmettelen sitte :) 
 
Täälläkin ainoo ongelma on noi yöunet. Ei ole hyvää asentoa ja kädet puutuu ihan älyttömästi. Heräilen sitten tunnin välein ja yhdestä kolmeen kertaan pissalle. Muita ongelmia ei oo eikä tuntemuksia. Vauva on melko liikkuvainen ja nyt on jopa öiseen aikaan alkanu liikkua jos menee vasemmalle kyljelle. Mahallaan eikä selällään voi nukkua tietty myöskään eli oikee kylki melkein ainoo ja sit on kädet ihan jökissä... Onneks en käy töissä tällä hetkellä että saa sit päivisin levätä. Muuten ois aivan poikki eikä tulis liikuntajutuista mitään. 

Kaikki muutoin täällä vallan bueno ja nautiskelen raskaudesta ihan täysillä emoticon
 
Mulla myös unettomuus vaivana. Vinkki vitonen hyvän nukkumisasennon löytymisvaikeuteen kaikille! Tein "varamiehen" jota voin halailla eli tukea puolimakuulla/kyljellään päällimmäisen jalan sen päälle - ostin ruotsalaisesta sisustustarvikeliikkeestä kolme kolmen euron peittoa, rullasin ne, tungin pussilakanan sisään ja solmin pötkön molempiin päihin kangassiivuista sidokset kiristämään pussilakana kiinteästi peittojen ympärille. A vot - 20e jättiläistyyny on valmis ilman YHTÄÄN ommelta. Kestänyt jo viikon verran ilman kiristämistä tai uudelleenmuotoilua! Neljä peittoa olis ehkä vielä parempi, ehkä käyn ostamassa vielä yhden.
Olen ollut melko "oireeton", mutta kyllä *ttaa värkkiongelmat eli ihmeelliset vuodot. Jos edes viikon vois olla kunnossa... Henkilökohtaisesti ottaisin mieluummin selkäsäryn kuin tämän jatkuvan vessapelon.
Ja tänään käydessäni äitiyspolilla opin myös että rakkoni ei ole tyhjä vaikka ei ole pissahätä. Lääkäri ultratessaan vatsanpäältä totesi että en nyt paina kovin kun sulla on näköjään kova pissahätä, no sanoin että ei oikeastaan ole, ja hän siihen että rakkohan on aika täynnä. Öö, okei? Ilmeisesti vedän housut ylös liian hätäiseen, mikä myös syynä öiseen vessassaramppaamiseen kun en malta istua tarpeeksi kauan! Kannattaa kuulemma rentouttaa, vaihtaa asentoa ja kokeilla jos vielä tulis vähän. Hyvin mielenkiintoista...
 

Mullakin välillä nukkuminen tai oikeastaan uudelleen nukahtaminen on ongelmana joka öisen vessakäynnin tai miehen töihin lähdön jälkeen. Yleensä johtuen siitä, että on kauhean kova nälkä ja siitä seurauksena paha olo. Eikä auta, että syön iltapalan joka ilta juuri ennen nukkumaan menoa. Pakko siis aina välillä nousta syömään, muuten ei ole toivoakaan nukahtamisesta. Nukkuma-asennot sen sijaan ei vaivaa. Oon nukkunut aina ennenkin kyljelläni ja selälläänkin pystyn edelleen nukkumaan ilman että tuntuisi pahalta missään. Kai tuo maha sitten vielä sen verran pieni on, ettei aiheuta mitään ongelmia. Pahoinvointi loppui viikolla 12, mutta tuli sittemmin takaisin, onneksi tosin huomattavasti lievempänä. Välillä siis saatan edelleen voida pahoin ja oksentelenkin silloin tällöin, mutta on kuitenkin sen verran harvinaista ettei juurikaan haittaa. Edes selkä ei kipuile, aiheuttaa vaan joskus sellaista voimattomuutta käsiin ja jalkoihin, mutta ei sitäkään läheskään joka päivä...

Eli siis aika vähillä vaivoilla on mennyt tämä toinen kolmannes:) Se onkin toinen juttu, mitä tässä vielä ehtii tulla;) Niin ja muuten itkuherkkyys on nyt vielä ennestään lisääntynyt! Se Liberon mainos...awwemoticon

 
Unionkelmia täälläki. Ite kans hoksannu väsätä ylimääräsestä peitosta "varamiehen" niinku Sofikin tossa sanoi : ) auttaa se vähän mutta käsi ja lonkka puutuu silti.
Muita oireita on joka reijän vuotaminen mitä jännemmillä eritteillä :D Supistuksia ei ole ollut joten luultavasti valkkaria tulee vaan reilummin.
Lantio kipuja on myös ilmenny kävellessä töihi (30min.). Ilkeää vihlontaa joka lakkaa heti jos pysähtyy ja kumartaa mukamas sitomaa kengännauhoja.
Keskiviikkona neuvola ja kelapapereiden täyttöä.
 
Pahoinvointia oli myös alkuun, mutta nyt tullut takasin. Aamuisin on aikalaillakin pahoinvointia joka kestää puoleen päivään. Närästystä iltaisin ja myös tuon nukkumisen kanssa hankaluuksia. Väsymystä on iltäpäivästä asti, mutta kun esikoisen saa nukkumaan ei enään unta meinaa saada. Yöllä on joka asennossa niin pahaolo nukkua siis oikeasti oksettaa olla missä asennossa vain. Lonkat on sen verran löysät että lähtevät yöllä välillä pois paikoiltaan, mutta kaipa muuten ihan ok. :D
 
Tsekkasin just kropan läpi.. aripia tullu näköjään reisiin, rintoihin lisää uusia ja polvitaipeisiin myös. Lisäks vasemman jalan polvitaipeessa on iiso mustelma joka ilmestyny yön aikana. Melko ilkeän näköinen. Öisin myös ruvennu ilmestyy jalkoihin pieniä näppyjä ja pisteitä O.o  Kaikkea kivaa sitä raskaudessa tuleeki eteen mutta se on sen arvosta : ) Kohta jo saakin pikkusen syliinemoticon
Välillä kyllä miettiny ja kiukutellut vitsilläkin ääneen että miksi haikarat ei vois tuoda ihan oikeesti niitä vauvoja :D
 
Takaisin
Top