Toinen lapsi tulossa

Karolina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2016
Meillä on esikoispoika nyt 1v 2kk ja tytön la on 2.6, eli ikäeroa tulee n.1v3kk, ja mietin miten voisin etukäteen jo varautua meille kaikille uuteen tilanteeseen.. Vähän se alkaa jo jännittää, mutta oikein hyvällä tavalla :joyful:

Olen hankkinut nyt kantoliinan, johon vauvan voi laittaa jos alkaa levottomaksi. Tuplarattaat jäävät hankkimatta, sillä pärjäämme varmasti hyvin ilmankin, sillä en ole muutenkaan kovin ahkera lenkkeilijä! Esikoisen vaunut menee vauvalle hyvin ja riittävät meille. Ja saahan ne hankittua myöhemmin jos mieli muuttuu!
 
Meillekin toinen tulossa. Ikäeroa tulee noin 1v9kk. Jännittää, mutta esikoinen on jo aika omatoiminen, niin eiköhän se tästä. Meki ostettiin kantoliina, pitää vaan harjoitella sen käyttöä ennenku tulokas syntyy. Myöskään me ei hommata tuplia, kun esikko ei oo viihtyny vaunuissa sen jälkeen kun oppi kävelemään. Korkeintaan seisomalauta hommataan nykyisiin vaunuihin. Itse tykkäisin kovasti lenkkeillä, mut saa nähdä miten pääsee.
 
Toinen tulossa täälläki. Ikä eroa tulee pari kk vajaa 3v. Tuplarattaat pitkään houkutteli, mutta turha hankkia ku ei tuo tyttö viihdy rattaissa juur ollenkaan. Ainoo vaa, et meiän rattaat on tosi raskaat ni sit kiva työntää niitä ja kantaa tota esikoista aina ku tulee isompi kiukku ulkona :oops:
 
Meille tulossa myös toinen, ikäeroa tulee olemaan 3v 4kk. Meillä valmistauduttu vauvan tuloon ja puhuttu paljon mitä vauvan kanssa voi tehdä, ollaan myös luettu paljon kirjoja aiheeseen liittyen :-) esikoinen myös muutti omaan huoneeseen kk takaperin.

Poika on niin omatoiminen että suurin jännitys mulla liittyy mustasukkaisuuteen sekä siihen kuinka pystyy huomioimaan esikoisen ilman että tuntee jäävänsä ulkopuolelle. Vaikka nyt tilanne vaikuttaa ihan hyvältä, poika odottaa kovasti omaa sisarusta (hoidossa kavereilla siskoja/veljiä). Tykkää pussailla masua ja juttelee vauvalle välillä, pääsipä mukaan nla kuuntelemaan sydänääniä ja tämä oli huippujännää. Hauskasti kysyi multa kun kerroin että äidillä on neuvola "nytkö se vauva syntyy" oli aivan into piukassa, oli ikävä olla ilonpilaaja ja todeta että vielä joutuu odottelemaan.
 
Meillä kans pari vauvakirjaa, joita luettu ja paljon on nyt puhuttu vauvasta. Innoklaana odottaa ja välillä tulee ihan suru ku kertoo, että ei vielä. Neuvolassa sano viimeks, ettö tän ikänen ymmärtää hyvin just kirjoista asioita ja mustasukkasuudesta sano, ettö kohdistuu yleensä äitiin, ei vauvaan. Monilla isistä tulee kauheen tärkee ku vauva tulee perheeseen.
 
Kyllä tässä alkaa se mustasukkaisuus jännittää etenkin, kun esikoinen saa aikamoisia raivareita muutenkin päivittäin. Yritämme kitkeä lyömistä pois kovasti, mutta saa nähdä onnistummeko ennen vauvan tuloa. Kissat ovat saaneet myös kovaa hellyyttä esikolta, eli saa olla kyllä vahtimassa. Onneksi kohta tulee kesä ja voimme keksiä ulkona uusia leikkejä vauvan nukkuessa :cool01
 
Meillä myös toinen neiti tulossa ikäeroa tulee 1v 8kk. Toistaiseksi ei jännitä mustasukkaisuus kun esikoinen on todella rauhallinen ja kiltti tyttö. Halailee ja pussailee kovasti kavereita ja rakastaa vauvoja :) Eikä ole ainakaan osoittanut mustasukkaisuutta vaikka olen kavereiden vauvoja sylitellyt. Mutta tilannehan voi olla aivan toinen kun oma vauva tupsahtaa meidän arkeen. Eniten tällä hetkellä jännittää se että minulla on esikoisen kanssa todella läheinen suhde. Sylitellään ja halitellaan kaiken aikaa kun yhdessä ollaan, enkä millään haluaisi luopua siitä...mutta väheneehän se aika pakosti
 
Takaisin
Top