Toimivaksi todetut ja huonoksi havaitut...

sormustin

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin nyt aloittaa tälläsen, et voidaan vaihdella kokemuksia erilaisista vauvaan liittyvistä tuotteista. Eli jos oot huomannu jonkun todella hyväksi tai huonoksi, niin tänne voi vinkata ;)

Mun täytyy alottaa, että käytin alkuun pampersin vaippoja, kun niitä oli synnärilläkin. Mut vaihdoin merkkiä, kun noissa pamperseissa on sellanen ihme verkko, mikä jää vaavin peppuun kiinni, toi kun on tollanen kakkamasiina et kakkaa joka syötöllä. Vaihdoin huggies-merkkiin, joka on halpa, ja hyvä ainakin meillä käytössä.

Oisko jollain kokemuksia noista d-vitamiineista, onko joku joka aiheuttaa vähemmän vatsavaivoja kuin muut? Mulle on suositeltu d-tipat nimistä, ja ylipäätään kaikkia vesipohjasia. Kokemuksia?
 
meillä sama havainto pamperseista, mutta ollaan käytetty niitä kun liberoista tuli meillä vaippaihottumaa. Vaippamerkkiä vaihtamalla se parani nopeesti. Tarkoitus siirtyä kestovaippoihin sitten kun tuo pampersin paketti käytetty loppuun. Se onkin sitte oma shownsa ja ihmettely että mikä toimii niissä.

D-vitamiinikokemukset kiinnostaa muakin...
 
Me saatiin näytteenä jostain kans noit pamperseja ja ne oli kyl ihan kuraa. Jää just se verkko ton pötkylän persiiseen kiinni... Meillä käytössä kestovaipat päivällä ja yöksi sekä reissuun on noita naturen babycare-vaippoja. Toimii! (Saman merkin pikkuhousunsuojia en suosittele käyttään, menee kamalaksi muhjuksi!!!).

D-vitamiineista: ei sopinut Devitolit. Nyt on menty paremmalla menestyksellä ton jekovitin kanssa. Myöskään cuplatoneista ei ollut kun haittaa. Nyt jätettiin toistamiseen pois ja on ruvennut mahakähinät helppaan. Ja lisäksi läiskästään miehelle noita Rela-tippoja.

Pienelle ihmiselle kauheesti tippoja....[&:]

Ai niin, niille jotka käyttää äidinmaidonkorviketta niin meillä hieman rauhoittui mahankivistys myös siitä, että vaihdettiin Nan-maito Tutteliin.
 
D-vitamiineista sen verran että meillä vaikuttaisi toimivan hyvin Gefilus tipat missä on siis D3-vitamiinivalmistetta. On vaan ihan tautisen kalliita mutta jos niillä saa pidettyä masuvaivat pois niin oon valmis maksmaan [:)]
 
Jemppi, minkänimisiä ne on?

Meillä reladropsit tuntui aiheuttavan enemmän haittaa kuin hyötyä tai niin päättelin. Niitä kun olin antanut muutamia päiviä, niin tuntui että tuo ei saanut kakkaa puserrettua ulos niin helposti ja mahavaivat vaan paheni. Lopetin rela dropsit ja nyt taas suoli toimii normaalisti. Ilmavaivoihin meillä auttaa sitten cuplaton. Mutta sitäkään ei enää tartte jatkuvasti syöttää. Annan sitten vasta, kun alkaa itkemään vatsaansa. Ja nyt on onneksi itkenyt sitä vähemmän. *koputtaa puuta*
Varmaan näissä vatsalääkkeissä toimivuus riippuu siitä, mikä niitä vatsanväänteitä vauvalle aiheuttaa.
 
Annan oman vinkkini noista d-vitamiineista. Meillä kokeiltiin alkuun D-Tipat nimistä valmistetta. Neuvolasta oikein suosittelivat, mut meille se ei käyny alkuunkaan.. ihan järkyttävän vatsakivut aiheutti, vaikka kuinka aloiteltiin 1 tippa/vrk viikon, 2tippaa/vrk viikon jne.. Niinpä sit ostin toista valmisetta Jekovit. Ei oo aiheuttanu yhtään vatsakipuja, eli meille siis sopi täydellisesti [:)] Oon kuullu, että toi Jekovit on aika toimiva ollut monella. Ja noi Gefilus-tipat missä on d-vitamiinia, on kuulemma kans ollu toimiva monella. Jekovit on vaan paljon edullisempi kuin Gefilus, mut onneks meillä pelittää toi Jekovit [:)]
 
meikin ollaan aloteltu antamaan noita vitamiineja (miten se voi olla niin vaikeeta muistaa ne päivittäin?), jekovitit meilläkin käytössä. esikoiselle ei devitolit sopineet ja vaihdettiin jekovitteihin (esikoinen oli koliikkivauva) jotka sopi. tokalla koitettiin kaikki merkit (myös koliikkivauva), mutta tytölle ei sitten mitkään tipat sopineet. joka merkistä alkoi jo yhdestä tipasta huutamaan tuntukaupalla selkä kaarella... aloitettiin sitten tytölle d-vitamiinit vasta kun koliikki loppui ja maha alkoi vähän paremmin kestämään (ihan neuvolan siunauksella, vaikka ne tietty pitäis antaa jo pienestä, mutta minkäs teet kun ei toinen kestä), silloin alkoi tytöllekin jekovit.  samoja ollaan nyt tällekin vauvalle annettu, hänelle sopii kyllä jekovitit.
on muuten tosi kamalan makuisia omasta mielestä, mutta lapsille on kyllä kelvannut. meillä vanhemmat lapset vetäisi varmaan pullon kerralla, jos vaan antaisi. [:-]
 
me ollaan van kiltisti annettu kaikki tipat mitä on ehdotettu...eli rela cuplaton ja neuvolasta saatu d-vitamiini, en ole ees syseenalaistanut, kun kaikki on mennyt hyvin...

hyväksi havaittu on vaipparoskis..mikä tommy nyt onkaan nimeltään.. en uskonut ikinä sanovani tuota, ostinkin pöntön ihan vaan "kun halvalla sain" eli maksoin siitä 5 e .mutta voin sanoa että tkkään [:)] harmi vain kun pussi maksaa aina 10e tosin riittää melkein kuukauden.

kun vaunuja sillon mietittiin alussa etä mikä on hyvä jne. niin nuo I'coon Piit on ollu tosi hyvät.ja toi kun saa auton kantokopan  vaunujen runkoon kiinni niin on pirun kätevä kun pyörii esim. sellossa..varmasti tulee vielä paljon kaikkea hyödyllistä ja turhaa..aika näyttää
 
Meillä vielä vähän arvotaan, mistä masuvaivat (lähinnä hirveä ummetus) johtuu, kun noita tippoja on kolmet.. Uskoisin, että gefiluksen maitohappobakteeritipat ja Dee-tipat on syynä. Täytyy vielä tarkkailla tilannetta niin, että kokeilee yhtä kerrallaan ja katsoo mitä tapahtuu.. Dee-tipat on kuulemma hyvin siedetty, mut täällä ei menny niinku Strömssössä..

Meillä alkuvaikeuksien takia tyttö oppi syömään pullosta, eikä vieläkään olla oikein tissille opittu, niin Aventin sähkökäyttöinen rintapumppu on ollut ehdoton. Ekat pari päivää kärvistelin kaksin käsin "pasuunamaisen" pumpun kanssa hartiat ja selkä jumissa. Ehkä satunnaiseen käyttöön tuo sopii, mutta kovin montaa kertaa viikossa en itse kykenisi tuolla pumppaamaan. Olisihan se kiva, kun ei tarvitsisi jatkuvasti pumpata, pestä ja keitellä pulloja ja lämmittää maitoa, mutta kun ei niin ei. Välillä miettiny, miten paljon vaivaa ja aikaa säästyisi, kun siirtyisi kokonaan korvikkeeseen, mutta parempihan vauvan saada ihan oman äidin maitoa, tuli se sitten tissistä tai pullosta. Aikaa pumppaamiseen kuluu jotakuinkin 2-3h päivässä, ettei maidontuotanto ala tyrehtyä..

Alkuun tuo Aventin pumppu tuntui todella tehottomalta tuohon pasuunamaiseen verrattuna (ja aikaakin kului/kuluu melkein tuplamäärä), mutta olen silti tykännyt. Liekö vika juuri minun omistamassani pumpussa?

Vaipparoskista oon itekin miettiny, että oisko hintansa arvoinen.. Jos jossain myynnissä kohtuuhintaan, niin saa vinkata ;)
 
chris1sta :minä ostin tuon roskiksen huutonetistä...
.ja olen myös usein kirppiksillä nähnyt alle 10e[:D]
 
Meillä on vain iso muovinen kannellinen 4 € roskis ja kansi on ollut niin tiivis että hajuja ei tule, etenkin kun ollaan välillä heitetty käytetty suodatinpussi poroineen vaippojen sekaan.

Ei ollut kallis, mutta eipä mennyt se vähäkään raha hukkaan [:)]
 
Tuulienkeli, kyllä täällä on kokeiltu jos jonkinmoisia konsteja. On yritetty tissiä antaa ennen ja jälkeen pullon, mutta neiti kun on niin kovin malttamaton, että heti pitäisi tapahtua, olemme aina valtavan itkun jälkeen joutuneet pullosta antamaan. Neiti kun herää syömään, niin huuto alkaa samantien ilman ennakkovaroituksia, vaikka olisi vasta tunti sitten syönyt. Ja meillä tyttö syö todella paljon ennen kuin suostuu nukahtamaan, yleensä kerralla n. 150ml. Ei toivoakaan tuollaisista maitomääristä täällä! :D Silti tyttö syö 7-8 krt vuorokaudessa. Ja vielä kun lisää tähän yhtälöön matalat rinnanpäät, joiden kanssa tyttö on ihan ihmeissään, välillä meinaa turhautua itsekin rintakumin kanssa säheltämiseen, kun tyttö äkäpäissään kiskoo sen uudestaan ja uudestaan pois. Pullon ja pahimman nälän jälkeen taas neiti vain haaveilee, eikä oikein tunnu edes tietävän, mitä sille tissille pitäisi tehdä.

Ei kai auta kuin jatkaa yrittämistä, vaikka rankkaa onkin.. Kiitti myös Ronkulille ja piiuskalle vaipparoskisvinkeistä! :)
 
Mulla on vaipparoskiksena sellanen metallinen poljinroskis, vaippa vaan pakastepussiin, pussi solmuun ja roskiin :)
 
Meillä on vaipparoskiksena Ikean maalattu peltinen kannellinen roskis (14,90 e). Siellä on muovikassi sisällä ja sinne vaipat. Ei ehkä täysin hajuton, mutta ite oon niin tottunut etten haista mitään paitsi avatessa :)
 
Chr1sta, meillä oli pari ekaa viikkoa samanlaista. Ihan järkyttävää raivoa, jos maitoa ei tullut HETI. ja sitten ei onnistunut mikään. Rintakumit lenteli kaaressa, kun poika raivos ja huito ja riehui tissillä... Ja siinä kyllä oli ittelläkin sitten hermot tooosi kireellä.
Kokeiltiin eri asentoja ja kainalojen alta imetys on ollut meillä ehdottomasti pelastus. Muuten takkuaa vieläkin, mutta siinä asennossa poika saa kaikkein parhaiten kiinni. Youtubessa oli hyviä viedoita ja opastuksia. Niitä kattelin ja sain meillä onnistumaan.

Oliko se "pasuunamallinen" rintapumppu Ainun? Sellainen keltainan? Mä ostin sen toiseksi, kun oli halpa ja ajattelin, että ei tartte pestä ja keittää niin usein kun olis 2 (aventin toinen on jo - käsikäyttöinen sekin). Olin tosi pettynyt siihen Ainun omaan. Kauhee työ, että saa tulemaan edes 10ml. Ja kädet väsyy. Aventin rintapumppu toimii tosi hyvin ja siinä pärjää yhdellä kädelläkin.
 
zil, juuri sellanen keltanen juu! Rankkaa hommaa, ei voi muuta sanoa. Onneksi on tuo sähkökäyttöinen olemassa nyt, vaikka käsikäyttösellä Aventillakin menis varmasti ihan hyvin. Tolla sähkökäyttösellä voi myös käsin pumpata esim. autossa, mutta kerran vaan oon kokeillu, kun tuntuu että tissi karkaa mihin sattuu jos yhtään meinaa käsi väsyä painelemiseen (täällä kun H-kuppi, niin asento pitää tarkkaan katsoa, jos on esim. sohvalla, muuten menee vaikeaksi).

Niin ja juu, imetysliivit on mulle ainakin ollu aika tärkeet, vaikka tiistaina vasta ostinkin. Ja tosiaan, vaikka imettämisestä ei mitään tulekaan, niin kätevät myös pumpatessa. Pitäisi varmaan myös muutama imetyspaita hankkia [:D] Vähänkö muuten harmitti, kun ainakaan meikäläisen kokoa ei ollut kuin ihan muutamat liikkeissä joissa kävin. Kahdet valkoiset kaarituettomat ja yhdet mustat kaarituelliset. Siis tosi tylsän näköisiä kaikki, mutta mustiin päädyin. Olen tosin jo tottunut siihen, että rintaliiviostoksilla pakko suunnistaa liiviliikkeeseen, mistään muualta ei ainakaan tukevia löydy meikäläiselle. Harmittaa vaan aina maksaa reilu satanen rintsikoista, tosin onhan ne sit tietysti laadukkaatkin. Mut miks ne isoimmat kupit on pääasiassa niin tylsiä!? Yyyh. [:'(]

Tuulienkeli, varmasti ihan toimivia neuvoja, mutta täällä siis kokeiltu jo useampaan kertaan ilman vaikutusta. Mutta kärsivällisesti vielä oon jaksanu tissiä tyrkyttää kaikin keinoin ja kaikkiin kellonaikoihin. Toivotaan, että tulosta alkaisi pian jo tulla, sen verran turhauttavaa on joka kerta aiheuttaa kamalat raivarit. Kyllä me muutamia kertoja ollaan ilman itkua pärjätty alku, mutta jossain vaiheessa aina tyttö kyllästyy.. Tänäänkin aamulla (tai noh, yhden aikaan päivällä kun me sängystä tytön kanssa noustiin) jonkun puoli tuntia malttoi, mutta pullollehan me sit päädyttiin kun neiti alkoi rääkyä pallo punasena. Ja kyllähän sitä maitoa menikin, melkein 100 ml vielä tuon puolen tunnin tissittelyn jälkeenkin.. Ei taida tosiaankaan meikäläiseltä tulla maitoa niin paljon ja hyvin kuin tyttö tarvitsisi.. [:(]
 
Meillä on Pampersit havaittu mukavamman tuntuisiksi kuin Liberon, Liberon tuntuvat ikävän "jäykiltä" käytössä. Makuasioita.. [;)]
Vaipparoskista ei toistaiseksi ole, menevät vielä toistaiseksi ihan kivasti muiden roskien mukana, eivätkä haise juuri miltään nämä vaipat.
 
Ootteko käyttäny kosteuspyyhkeitä kakkavaipan vaihdon yhteydessä? Meidän neidillä on ihan mahdottoman kuiva iho, niin ei viiti jokaista kakkaa pestä ja ollaan käytetty liberon wet wipes-kosteuspyyhkeitä, mutta mun mielestä ne haisee todella pahalle[:'(] Tuntuu, että koko pimu haisee ihan tunkkaselle sen jälkeen kun vaippa on vaihdettu ja pitäs olla puhdas. Jotain ihme rapsiöljyä niissä on, et tulisko haju siitä.. Harmittaa, kun ostin niitä monta pakettia eikä viittis poiskaan heittää ja ostaa uusia tilalle.[&o]
 
Takaisin
Top