Toimintaterapia

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kokemuksia lapsen toimintaterapiasta kaipaisin. En tiedä siitä mitään, mutta varmaan sellainen on edessä. Neurologi 11kk sitten sivusi lauseessa, että sellaistakin on olemassa. Varmaan pian tulee kutsua taas neurologille kun sovittiin viimeksi vuoden päähän seuraava tapaaminen.

Meillä on esikoinen käynyt. Ehdotettiin ensin ryhmämuotona mutta mun työelämä kolmessa vuorossa haittasi suunnattomasti osallistumista niin hänelle järkättiin yksityissessioina. Sekö karkea että hienomotorisissa taidoissa oli pieniä haasteita.

Meillä oli tullut postissa aika toimintaterapeutin arvioon. Oon varmaan sit ennustaja!
Ja joo, jos ryhmämuotona on, ei meillekään todellakaan sovi se kun nyt jo liikaa kaikkea.

Täytyy myöntää että 9 kertaa toimintaterapeutin luona käyminen teki lapselle hyvää. Hän löysi kynäotteen dominoivaan käteen ja karkeamotorisissa taidoissa edistyttiin niin paljon ettei TT nähnyt syytä jatkaa sitä. Nyt lapsi 6 vuotias eskarilainen.

Meillä oli tullut postissa aika toimintaterapeutin arvioon. Oon varmaan sit ennustaja!
Ja joo, jos ryhmämuotona on, ei meillekään todellakaan sovi se kun nyt jo liikaa kaikkea.
Saako kysyä, että miksi ryhmämuotoinen ei käy, mikäli käynnit joka tapauksessa olisivat vastaanotolla eivätkä koti-/koulu-/päiväkotikäyntejä? Toki lapsen haasteista riippuen, mutta mikäli vaikeutta on esim. Sosiaalisissa taidoissa tai muuten ikätovereiden kanssa toimimisessa, palvelee ryhmämuotoinen toimintaterapia kaikista parhaiten 🙂

T. Toimintaterapeutti

Saako kysyä, että miksi ryhmämuotoinen ei käy, mikäli käynnit joka tapauksessa olisivat vastaanotolla eivätkä koti-/koulu-/päiväkotikäyntejä? Toki lapsen haasteista riippuen, mutta mikäli vaikeutta on esim. Sosiaalisissa taidoissa tai muuten ikätovereiden kanssa toimimisessa, palvelee ryhmämuotoinen toimintaterapia kaikista parhaiten 🙂

T. Toimintaterapeutti
En itseasiassa tiedä mitään toimintaterapiasta, en osaa sanoa mitä meille suositellaan. Nyt on kuitenkin todella vaikeaa vuorotöissä järjestää edes tuota tukiviittomien kurssia, joka meillä tulossa, sitäkin mietittiin että pyydetäänkö yksityisopetuksena. Aika näyttää että mitä tapahtuu.

Takaisin