tiukka hedelmällisyysdieetti

  • Ketjun aloittaja PianoGirl83
  • Aloituspäivämäärä
P

PianoGirl83

Vieras
Onko tosi tiukan hedelmällisyyttä lisäävän ruokavalion noudatajia? Ja sen avulla onnistuneita? Olis tosi hienoa kuulla kokemuksistanne!
 
Itse ei ole omakohtaisia kokemuksia...

Tutulleni jolla oli monirakkulaisen oireyhtymän takia vaikeuksia tulla raskaaksi, auttoi vähähiilihydraattinen ruokavalio.

Tämän ruokavalion pitäisi auttaa myös muihin sairauksiin kuten diabetes sekä korkea verenpaine...
Tuosta ruokavaliosta saa lisätietoja karppausfoorumilta sekä lääkäri Antti Heikkilän kotisivuilta.
http://www.anttiheikkila.com/


Vaikka ei tuo dieetti musta mikään tiukka ole. Eikä nälkää tarvitse nähdä.[:)]
 
Mitähän tuo dieetti pitää sisällään? Mietin vain, että jos ruokavaliolla voidaan edistää raskautta, silloin ruokavaliolla voidaan myös ehkäistä raskautta. Jälkimmäiseen ei kuitenkaan kukaan täysjärkinen usko.

Lähinnä mietin, että kyllä joillain asioilla voi olla hedelmällisyyttä vähentävä vaikutus, mutta kuinka suuria vaikutuksia nämä todellisuudessa ovat? Alkoholin liikakäyttö tai tupakointi ei varmasti käy ehkäisykeinosta. Ei-toivottuja raskauksia on maailmassa aina ollut niin paljon, että jos jonkunlainen ruokavalio raskautta ehkäisisi, se olisi ajat sitten keksitty, emmekä tarvitsisi mekaanisia tai kemikaalisia ehkäisymenetelmiä.

Suosia syy-seuraussuhteita on varmasti valtavan vaikea todistaa. Itse ajattelen, että näissä merkittävin hyöty olisi juuri se usko ja toivo, jota tietyistä ruoka-aineista kieltäytyminen raskautta toivoviin ihmisiin luo. Ihmisen biologia ja raskautuminen on lopultakin vain suuri arvoitus. 
 
Totta varmastikkin on ettei mikään yksittäinen asia/ruoka-aine/ruokavalio ole ehkäisymenetelmä/hedelmällisyyden tae.[:D][:D][:D]
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
-Väitetään mm. että tomaatin lykopeeni parantaisi siittiöiden tuotantoa... Mieheni ei juuri tomaatti syö ja sen syömättömyys ei meillä ehkäisynä toiminutkaan...[:D]

Niin kuin kirjoitin, on tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio on toiminut monilla PCOS-oireyhtymästä kärsivillä. Kyse on siitä että tutkitusti kaikilla jotka kyseisestä oireyhtymästä kärsivät, on todettu myös sokeriaineenvaihdunnan ongelmia.
(Siskoni jolla myös tuo PCOS on todettu jo yli 20vuotta sitten, todettiin 2-diabetes vasta 3 vuotta sitten, joten huonosti ovat lääkärit tästä yhteydestä tietoisia...[8|])
Nämä sokeriaineenvaihdunnan ongelmat saattavat siis kärjistyä 2-tyypin diabetekseksi tai ainakin sen esiasteeksi. Kuitenkaan joka diabetikolla ei ole monirakkulaista oireyhtymää.
Kun sokeriaineenvaihdunta saadaan vähähiilihydraattisella ruokavaliolla normalisoitua, myös hormoonitoiminta normalisoituu.

Itse ruokavalio toimii kuten diabetikon ruokavalio oli, ennen kuin 1930-luvulla keksittiin insuliini. Eli jätetään sokerit ruokavaliosta pois. (tästä siis vanhankansan sanonta: sokeritautinen)
Käytännössä tämä tarkoittaa leivän, puuron, perunan ja pastan pois jättämistä ruokavaliosta. Riittävä hiilihydraattimäärä saadaan korvaamalla lautaselta peruna/pasta vähemmän tärkkelystä ja enemmän vitamiineja sisältävillä parsakaalilla/kukkakaalilla/ruusukaalilla/ nauriilla jne.
Sekä tietenkin syömällä joka aterialla myös vihreää salaattia.
Näin siis lyhyesti.
 
https://www.suurikuu.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=9512067374

Mä noudatin ton kirjan dieettiä. Aloitin 3kk ennen ehkäisyn lopettamista. Tulikin sitten kirjan ohjeita noudattaen syötyä TODELLA terveellisesti. Toisesta yrityskierroista tulin raskaaksi, vaikka takana vuosien hormonaalinen ehkäisy ja kasoittain kertyneitä kiloja. En tiedä oliko tuosta apua, mutta oletan hormonitoiminnan käynnistyneen vauhdilla. Olo ainakin parani 100%.
Olen jatkanut nyt raskaanakin GI-dieettiä, joka siis vastaa hyväkarppia tai vähähiilihydraattista ruokavaliota. Hiilareita syön, mutta niistä valitsen hyvikset. Ja joo... aina välillä lipsun. Palaan kuitenkin aina ruotuun, sillä hyvä olo on sen arvoista.
 
Meksikolaiselta intiaanipoppamieheltä saatuja neuvoja, en tiedä oliko tällä kuukauden kuurilla (joka sit jatkui kun maistui) pelissä vaikutusta mutta lopputulos ainakin oli toivottu, ja nopeasti. Itsellä ainakin (olen mies) vaikutti tämän ruokavalion suosiminen kaikin puolin positiivisesti, kevyempi olo ja närästykset ja ruoansulatusvaivat loppuivat ku seinään.

+ raa'at vihreät chilit
+ tomaatit
+ kala ja äyriäiset höyrytettynä tai raakana
+ maca-juurijauhe
+ sipuli (raaka)
+ raa'at vihannekset yleensäkin
+ kulutusmaito (eli rasvainen versio)

Pois

- pikaruoka
- nauta/possu/kanatuotteet
- rasva
- kevyttuotteet
- juustot
- hiiva ja olut
- valkoiset hiilihydraatit
 
Takaisin
Top