Tiputtelu vuotoa

keke85

Silmät suurina ihmettelijä
Hei sunnuntaina plussasin ja viime viikosta asti ollut tiputtelu vuotoa. Ei paljon. Pyyhittäessä. Välillä kirkkaampaa. Onko muita kenellä samaa? Viikkoja 5. Varhais ultra viikolla seitsemän. Kipuja ei kyllä oo ollut.
 
Hei sunnuntaina plussasin ja viime viikosta asti ollut tiputtelu vuotoa. Ei paljon. Pyyhittäessä. Välillä kirkkaampaa. Onko muita kenellä samaa? Viikkoja 5. Varhais ultra viikolla seitsemän. Kipuja ei kyllä oo ollut.

Usein ihan vaaratonta, varsinkin jos tulee vain vähän. Useammassakin keskustelussa tätä aihetta käsitelty, joten siitäkin voi päätellä asian tavallisuuden.

Onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan:love7
 
Mullakin ollut ruskeaa pientä tiputtelua rv 5+4, alkaen. Ei tuu edes housuihin asti, vain pyyhittäessä välillä. Toivottavasti on normaalia!
 
Minulla myös on tullut,viikolta 4 tai 5 asti. En niin tarkasti seuraa,monesko viikko ja päivä on menossa. Vuoto on kuin runsasta valkovuotoa, jossa oli verviiruja. Välillä se oli vaaleanpunaista. Lähinnä pyyhkiessä jää paperiin, hieman myös tahrana pikkkareihin. Aamulla runsaimmillaan,sitten loppuu. Välillä on nyt tuntunut,kun hulahtaa.oli sellaista oranssia valkovuotoa. Kipuja ei ole. Kai se ihan normaalia on. Toki hieman mietityttää
 
Kaks viikkoo on viellä sinniteltävä ennen kun pääsee varhaisultraan ja näkee onko kailki ok. Lääkäriin kun itse soitin niin siellä lääkäri sanoi että, ei voi mitään tehdä kun odotella että meneekö kesken. Ei kuulemma ole normaalia että tulee verta. Usko ja toivo kyllä meni
 
mulla tuli kans ruskeaa tuhrua joskus 5+ viikolla, oisko ehkä 3-4 päivän ajan? Oli pelkästään pyyhittäessä, eli tosi vähän. Yhdynnän jälkeen sit holahti semmosta vaaleenpunaista vuotoa ku oli nää tuhru päivät menossa ja ton vuodon jälkeen loppu ku seinään tuhrut ja kaikki. nyt menossa 8+4. Varhaisultrassa en oo käyny, mut ens viikolla on neuvola + lääkäri ja siellä ultrataan, nii pääsee vihdoin näkee että onko kaikki ok. Huolestuin toki aika paljonkin nuista vuodoista, mut olo on ollu kuitenkin semmoinen että raskaana ollaan, ja ihan mielenterveyden vuoksi oon muutaman r-testin tehny ja vahvat plussat pärähtäny samantien niihin. Et uskaltaisin uskoa että on kaikki hyvin tällä hetkellä.
 
Kaks viikkoo on viellä sinniteltävä ennen kun pääsee varhaisultraan ja näkee onko kailki ok. Lääkäriin kun itse soitin niin siellä lääkäri sanoi että, ei voi mitään tehdä kun odotella että meneekö kesken. Ei kuulemma ole normaalia että tulee verta. Usko ja toivo kyllä meni

Onpa ollu erikoinen ja tietämätön lääkäri ku on noin sanonu :wideyed: Niinku täälläki on puhuttu ni alkuraskauden vuodot on melko yleisiä eikä tarkota heti keskenmenoa. Varhaisultrassa se viimestää sitte varmistuu, mutta voit myös pyytää neuvolasta lähetteen verikokeeseen jossa mitataan hcg kahteen kertaan niin näkee nouseeko se normaalisti.

Mullekin kätilö eilen sanoi varhaisultrassa että siellä näkyy hematooma eikä pidä säikähtää jos pientä vuotoa tulee lähipäivinä. Tsemppiä, eiköhän siellä kaikki oo ihan hyvin vuodosta huolimatta :)
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa ruskeaa vuotoa rv 5-9. Tässä raskaudessa tuli haalean punaista vuotoa pari päivää ennen plussaa. Tosiaan alkuraskauden vuodot on usein vaarattomia. Viimeks eilen neuvolalääkäri sanoi samaa!
 
Minulla on ollut pyyhkiessä ja pientä tiputtelu vuotoa varmaan neljänneltä viikolta asti. Viimeviikolla vuoto alkoi runsastua, ensin veriviiiruja, sitten kirkkaampaa verta. Pyyhkiessä ja pöksyihin, pyttyyn ei valu, vielä. Olen jo ajatellut, että kesken tää menee. Oireitaakaan ei oikeastaan ole. Ajattelen, että vuoto tulee lisääntymään. Laitoin jo siteen, kun pelkään, että hulahtaa töissä niin, ettei pikkuhousunsuoja riitä. Ei minulla ole aiemmissa raskauksissa tämmöistä ollut. Kipuja ei vielä ole.
 
Mulla oli pari päivää poissa koko tiputtelu ja nyt alkoi taas uudelleen. Pyyhkiessä tulee paperiin vaaleaa verta.
Ja jotenkin outoa mutta juuri yleensä aamusin on näin. Toivottavasti muilla kaikki menny hyvin
 
Hei.

Tuosta vuodosta kirjoittelen, tässä raskaudessa ei ole ollut kuin seksin jälkeen pientä vuotoa. Mutta toista odottaessani vuotoa oli jostain 8 viikolta saakka. Välillä tiputteli ja välillä hulahti kaikkien housujen läpi. Lääkärit tutkivat ja päättelivät milloin mitäkin. Kauheimmillaan alkanutta keskenmenoa. Mutta synnytyssalissa terveen pojan istukassa olikin vuotojen syy. Raskaus oli alkanut kaksoisraskautena ja jotain mystistä oli tapahtunut. Osittainen keskenmeno luultavasti. Mitään kipuja ei normaalia enempää ollut, ei liioin voimakkaampia oireitakaan. Kolmannessa raskaudessa tiputteli kuukausikaupalla myös. Terve vauva tuloksena, en enää osannut niin huolissaan olla "normaalista pikku veritipasta"
 
Mulla tuli alussa vähän tuhruvuotoa, jota ei sittemin ole onneksi näkynyt. Raskaus on edennyt aivan normaalisti siitä huolimatta. Ensimmäisessä raskaudessa oli myös tuhruvuotoa ja se päättyikin sittemin varhaiseen keskenmenoon. Toisessa raskaudessa ei ollut mitään. En usko, että ensimmäisen raskauden vuodoilla oli mitään tekemistä raskauden jatkumiseen.
 
Takaisin
Top