Terveelliset herkut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kesällä on helppoa löytää terveellisiä herkkuja, mutta talvikautena ei tuoreita marjoja ole saatavilla eikä esim. jäädytetty jugurtti taida monia houkuttaa. Mitä terveellisiä herkkuja on siis mukava syödä talvikaudella?

Me tehtiin hiljattain uunipäärynää. Uuniomena toimii myös hyvin. Onhan niissäkin täytteestä riippuen jonkin verran sokeria, mutta kuitenkin jo paljon karkkeja parempi vaihtoehto.

Kukkakaali, porkkana ja kurkku dipin kanssa jos lasketaan herkuiks. :joyful: Mä teen välillä terveellisemmän ja kevyemmän kaura-omenapaistoksen etten lisää sokeria, välillä täysjyvähiutaleita ja vaniljakastikkeen korvaan kevyt jäätelöllä tai Skyrrin vaniljarahkalla. :)

Me teemme toisinaan itse pirtelöä, eli vaniljajäätelöä, maitoa ja jotain Pakastettua marjaa/tuoretta hedelmää.

Ei-niin terve herkku meillä on viinirypäleet, mutta kun ne on niin hyviä.

Kuivatut omenat naposteluun, pakastevadelmat, itse tehty rahka, siis rahkaa, kermavaahtoa ja marjoja. Minä soseutan marjat, niin rahka on ihanan pehmeää, kuohkeaa ja tasaista.

Suurin herkkuni on jogurtti ja hunaja. Uskottelen itselleni, että se on terveellistä.

Takaisin