Terolut-kuuri

ElinaHelmi

Oman äänensä löytänyt
Kaipaisin kokemuksia siitä, onko Terolut-kuuri auttanut jotakuta tulemaan raskaaksi? Entä miten kävi kierron suhteen, tasaantuiko? Voiko muuten tuon 10 päivän kuurin aikana tulla ovulaatio?

Kiitos 🙏🏻
 
Moikka! Itselläni kävi niin, että edellinen kiertoni kesti vain 13päivää ja sain lääkärissä käydessäni Terolutit kiertoa pidentämään.
En koskaan päässyt näkemään, tasaantuiko kierto, auttoiko pidentämään kiertoja, kun ensimmäisen kuurin aikana jo plussasinkin (dpo10) raskaustestissä.
Olen lukenut hyvin ristiriitaista tietoa siitä, estääkö Terolut-kuuri ovulaation vai ei, mutta lääkärin mielipide siihen kannattaa tosissaan ensisijaisesti kysyä. Itse aloitin kuurin dpo2.

Millaisilla ohjeilla Terolutit sinulle määrättiin?
 
Moikka! Itselläni kävi niin, että edellinen kiertoni kesti vain 13päivää ja sain lääkärissä käydessäni Terolutit kiertoa pidentämään.
En koskaan päässyt näkemään, tasaantuiko kierto, auttoiko pidentämään kiertoja, kun ensimmäisen kuurin aikana jo plussasinkin (dpo10) raskaustestissä.
Olen lukenut hyvin ristiriitaista tietoa siitä, estääkö Terolut-kuuri ovulaation vai ei, mutta lääkärin mielipide siihen kannattaa tosissaan ensisijaisesti kysyä. Itse aloitin kuurin dpo2.

Millaisilla ohjeilla Terolutit sinulle määrättiin?
Ihana kuulla! Ilmeisesti olit siis ovuloinut juuri ennen Terolutien aloittamista ja ne varmaankin tukivat jo alkanutta raskautta? :smiling-eyes:

Minulla "ei ole kiertoa" tällä hetkellä ollenkaan, joten lääkäri sanoi, että voin aloittaa heti tai milloin haluan (riippuu myös menkkojen halutusta ajankohdasta). Aloitin 5 päivää sitten kuurin ja nyt on ollut voimakkaita oviksen oireita. Hehkeä ja energinen olo, kosteat paikat ja halukkuus.. Mutta voinevat johtua myös keltarauhashormonista :Grinning Face:
 
Ihana kuulla! Ilmeisesti olit siis ovuloinut juuri ennen Terolutien aloittamista ja ne varmaankin tukivat jo alkanutta raskautta? :smiling-eyes:

Minulla "ei ole kiertoa" tällä hetkellä ollenkaan, joten lääkäri sanoi, että voin aloittaa heti tai milloin haluan (riippuu myös menkkojen halutusta ajankohdasta). Aloitin 5 päivää sitten kuurin ja nyt on ollut voimakkaita oviksen oireita. Hehkeä ja energinen olo, kosteat paikat ja halukkuus.. Mutta voinevat johtua myös keltarauhashormonista :Grinning Face:

Joo kyllä, tein vielä niin, että tikutin oviksen, jotta mahdollisuudet raskautumiselle olisi mahd. korkeat :cool: Uskon vahvasti, että Terolutit auttoi kiinnittymisessä ja ylläpidossa myöskin sen pienen hetken, että raskaus sai alkaa. :)

Kokeile ihmeessä tikuttaa ovulaatio! :smiling-eyes:
 
Ihana kuulla! Ilmeisesti olit siis ovuloinut juuri ennen Terolutien aloittamista ja ne varmaankin tukivat jo alkanutta raskautta? :smiling-eyes:

Minulla "ei ole kiertoa" tällä hetkellä ollenkaan, joten lääkäri sanoi, että voin aloittaa heti tai milloin haluan (riippuu myös menkkojen halutusta ajankohdasta). Aloitin 5 päivää sitten kuurin ja nyt on ollut voimakkaita oviksen oireita. Hehkeä ja energinen olo, kosteat paikat ja halukkuus.. Mutta voinevat johtua myös keltarauhashormonista :Grinning Face:
Mulla aikoinaan kans määrättiin terolut kierrottomuuteen ihan terveyskeskuksesta. Tekivät kyllä tyhjennysvuodon ihan ajallaan, mut ei muuten auttanu. Ei palautunu kierto, eikä tietenkään tullu ovulaatio. Eli ei varsinaisesti auttaneet. Sitte kun päästiin lapsettomuushoitoihin, niin määrättiin letrot, jotka teki ovulaation ja sillo raskauduinkin 👍
 
Eli siis jos ei oo omaa kiertoa ja on lapsihaave, niin hakisin pian lähetteen lapsettomuushoitoihin. Ei tarvi odotella vuotta, koska vuosi yritystä ilman omaa kiertoa, eli ilman mitään mahdollisuutta raskauteen on kyllä turhinta turhaa kaikille. Tsemppiä.
 
Mulla aikoinaan kans määrättiin terolut kierrottomuuteen ihan terveyskeskuksesta. Tekivät kyllä tyhjennysvuodon ihan ajallaan, mut ei muuten auttanu. Ei palautunu kierto, eikä tietenkään tullu ovulaatio. Eli ei varsinaisesti auttaneet. Sitte kun päästiin lapsettomuushoitoihin, niin määrättiin letrot, jotka teki ovulaation ja sillo raskauduinkin 👍
Mulla tämä sama. Oon monta kuukautta /kiertoa putkeen syksystä asti vedellyt terolutia kierron säännöllistämiseen. Ovulaatioita oli muutama ennen kuin tuli eka ovuloimaton pitkä kierto ja silloin määrättiin tuo terolut. Sen jälkeen on pari ovista kans ollut, mutta viimesin helmikuussa. Eli ei mulla ole auttanut kierron säännöllistämiseen, tuntuu et kroppa menny vaan enemmän sekasin koko ajan ja se ei enää ollenkaan meinaa ovuloida. Viime kuussa vihdoin löyty gyne, joka heti osasi sanoa mikä vaivaa ja sain letro reseptin heti samalta käynniltä ovulaation aikaansaamiseksi 😊 Toivottavasti mullakin nämä letrot johtaisi raskauteen.
Eli jos tosiaan kroppa ei meinaa alkaa ovuloimaan, niin suosittelen kans olemaan yhteydessä tk/yksityinen gyne, jotta pääsee tarvittaessa ovulaation induktio hoitoihin.
 
Mulla aikoinaan kans määrättiin terolut kierrottomuuteen ihan terveyskeskuksesta. Tekivät kyllä tyhjennysvuodon ihan ajallaan, mut ei muuten auttanu. Ei palautunu kierto, eikä tietenkään tullu ovulaatio. Eli ei varsinaisesti auttaneet. Sitte kun päästiin lapsettomuushoitoihin, niin määrättiin letrot, jotka teki ovulaation ja sillo raskauduinkin 👍
Pelkään juuri tuota, että vuoto onkin tyhjennystä, eikä oikeat menkat ja sitten ovista ei tule. Mulla alkoi tiputtelemaan jo kesken kuurin ja tänään kun on pvä 11 eli kuuri loppui niin heti alkoi runsas vuoto..
 
Pelkään juuri tuota, että vuoto onkin tyhjennystä, eikä oikeat menkat ja sitten ovista ei tule. Mulla alkoi tiputtelemaan jo kesken kuurin ja tänään kun on pvä 11 eli kuuri loppui niin heti alkoi runsas vuoto..
Oliko sulla ensimmäinen terolut kuurin nyt? 🤔 Tee ovistestejä niin näät mikä tilanne. Toivottavasti kierto ymmärtää palautua. Tsemppiä kovasti.
 
Kaipaisin kokemuksia siitä, onko Terolut-kuuri auttanut jotakuta tulemaan raskaaksi? Entä miten kävi kierron suhteen, tasaantuiko? Voiko muuten tuon 10 päivän kuurin aikana tulla ovulaatio?

Kiitos 🙏🏻

Mulla oli hormonaalisen ehkäisyn jälkeen kierto tosi lyhyt ja ovulaation jälkeen oli vain noin seitsemän päivää kuukautisten alkamiseen. Koska se seitsemän päivää on liian lyhyt raskautumista ajatellen, lääkäri suositteli testaamaan terolutia ovulaatiosta alkaen kymmenennen päivän ajan. Ekalla terolut-kierrolla tärppäsi ja siitä sai alkunsa 2023 syntynyt esikoisemme 😊
 
Mulla oli hormonaalisen ehkäisyn jälkeen kierto tosi lyhyt ja ovulaation jälkeen oli vain noin seitsemän päivää kuukautisten alkamiseen. Koska se seitsemän päivää on liian lyhyt raskautumista ajatellen, lääkäri suositteli testaamaan terolutia ovulaatiosta alkaen kymmenennen päivän ajan. Ekalla terolut-kierrolla tärppäsi ja siitä sai alkunsa 2023 syntynyt esikoisemme 😊

Mutta tosiaan tilanne hieman erilainen kuin sulla. Ilmeisesti ainakin tähän ovulaation jälkeiseen kierron pidentämiseen toimii, mutta itsellä ei kokemusta siitä, miten toimii kierron säännöllistämiseksi/aikaansaamiseksi. Toivottavasti tepsii tähänkin ❤️
 
Mulla määrättiin terolutit lyhentämään kiertoa, kp15 aloitus eli periaatteessa just oviksen jälkeen (jos ovuloin edes) ja kp24 asti ottaa niitä. Edellinen kierto oli näillä vain 30päiväinen eli auttoi kyllä kierron pituuteen.
Nyt pitäisi vain vielä saada ovulaatio tapahtumaan ennen terojen aloitusta... letrot söin kp3-7 ja nyt kp12 eikä ovista kuulu🥲
 
Hei! Osaatteko auttaa minua kun minulle määrättiin terolut kuukautisten tuloon sillä olivat epillereiden jälkeen jääneet pois. Olen syönyt nyt 6 päivää teroja ja sain myös kaksipäivää sitten ovulaatiotestistä positiivisen. Voiko terolutin aikana tulla raskaaksi?
 
Hei! Osaatteko auttaa minua kun minulle määrättiin terolut kuukautisten tuloon sillä olivat epillereiden jälkeen jääneet pois. Olen syönyt nyt 6 päivää teroja ja sain myös kaksipäivää sitten ovulaatiotestistä positiivisen. Voiko terolutin aikana tulla raskaaksi?
Tietääkseni hedelmöittymistä terolut ei estä, mutta olen lukenut että munasolun irtoamiseen saattaisi vaikuttaa että ei välttämättä irtoakaan
 
Takaisin
Top