Minä veikkaan, että minä sain sen siinä vaiheessa kun olisi pitänyt saada epiduraali, mutta kun kätilö sitkeästi väitti, ettei synnytys ole käynnissa, niin sitten tuli juuri näitä harhautukseen ja placebovaikutukseen perustuvia "kivunlievityksiä". Sain siis TENSin 2,5 tuntia ennen lapsen syntymää, ja voimakkuuden säätö meni niin, että millään voimakkuudella ei siitä ollut mitään apua, täysille jos laittoi, niin sitten sekin sattui, mutta pienemmillä asetuksilla oli kuin sitä ei olisi olemassakaan. Supistuskipuun se ei vaikuttanut ollenkaan. TENSin kanssa kärvistelin tunnin, koska minulle vakuuteltiin, että sitä pitää käyttää jonkin aikaa ennen kuin se vaikuttaa, mutta sitten kun olin sitä tunnin tuloksetta käyttänyt, totesin, että mieluummin otan supistuskivun yksinään kuin siihen päälle vielä toisen kivun. Senhän jälkeen vielä kätilö pyörähti paikalle kertomassa uudestaan, ettei synnytys ole käynnissä ja lapsi voi syntyä vasta viikon päästä, vaikka lapsen syntymään oli tuossa vaiheessa enää 1,5 h jäljellä.
Eli jos sattuu ja sinulle tyrkytetään TENSejä sun muita harhautuksia, pitää itse vaatia parempia kivunlievityksiä, heti. Minä näihin harhautuksiinharhautuksiin lankesin, eikä epiduraalia enää ehditty antaakaan, koska en riittävän ponnekkaasti sitä vaatinut riittävän aikaisin.