Teinimamma 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sanee_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sanee_

Vasta-alkaja
Huvikseni lueskelen noita teiniäiti kirjoituksia... Kamalaa tekstiä! Oikein riipaisee ! 
Olen itse 17-vuotias ja viimisilläni. Raskaus oli vahinko tietenkin, mutta huomasin sen liian myöhään, abortti olisi ollut mahdollinen, mutta sydän ei antanut periksi, kun tunsin pikkuisen potkivan....

Asun äitini luona, joka on enemmän kuin mielissään asiasta. Mutta, haluasin tietää, mitä mieltä te olette yleensäkin "teiniäideistä". 

Lukekaa myös blogiani, sielä on vähän enemmän tietoa minusta ; )

http://sanenblo.blogspot.fi/

Teiniäitys on ehkä hieman painava sana..

Monet "aikuiset" ovat mieleltään vielä niin "epäkypsiä" etteivät ole valmiita vanhemmiksi. Onko lapsen isä ollenkaan mukana raskaudessasi? Ikä ei mielestäni tee hyvää vanhempaa .. Itsekin olen 22-vuotta täyttävä kohta 3kk vanhan tytön äiti.
Lasta haaveilin pitkään, mutta lopullinen ratkaisu tehtiin reilu vuosi sitten että aika olisi nyt.

Monet varmasti ajattelevat että Sinulla jää asioita kokematta koska olet nuori, mutta kertooko ikä siitä onko sinne viihteelle niin kiire? Äitiys kasvattaa ja pian varmsti huomaat ettet edes halua lähteä viihteelle ystävien kanssa :)

Eli siis vastaus kysymykseen osaltani;
Ihanaa kun ihmiset saa lapsia ja kaikenlisäksi läheiset tukevat päätöksessä ja ovat apuna!
Oikein ihanaa odotusaikaa ja teinimammailua <3

Eipä mulla mihkää kiire oo.. Ei oo isä mukana ollenkaa... / :

Oon ottanut tän asian niin, että se lapsi KUULUU mun elämään, ihan niinkuin kaikki muukin ;-) 

Moikka, mä oon kans 17 ja sain vauvan huhtikuussa :) Mun mielestä kyllä kerkee elää vielä vanhempanakii, ja saahan sen lapsen hoitoon joskus antaa. Ei mun oo ainakaa tehny miel lähtee rellestää :D 

moikka olen 17 vuotta ja odotan lastani :) ei ole kauhea asia iloinen asia kun saa laspen

moikka! juu tuppaa olemaan vähän niin että kun saa nuorena lapsen niin ihmiset ovat kovia kritisoimaan asiaa mutta miten esim 30v äiti ois sen parempi ku 15 tai 16v raivostuttaa ihmisten logiikka! itse aloin esikoista odottamaan 15 vuotiaana ja täytettyäni 16 poika olikin jo maailmassa.. ja täytyy nyt myös sanoa että nuorena äitinä hoitanut pojan kohta viimeiset 4 vuotta paremmin "alaikäisenä" toisin kun hänen reilusti päälle 20v isä joka ei kuvioissa kauhean paljon ole pyörinyt. pojasta kasvanut iloinen ja reipas lapsi. itsellä kohta 20 mittarissa ja nykyisen puolison kanssa toista odotellaan viikolla 25 :) ja pakko viellä lisätä että mitä vanhempana sen lapsen saa niin sen suurempi riski on saada lapsi jolla esim, rakennepoikkeavuus, että onkohan nuo nokankoputtajat miettineet näitä puolia asiassa..            onnellista odotusta sinulle!! :D

Heippa tytöt. Kolmekymppinen esikoistaan odottava tahtoisi sanoa pari sanaa omasta näkökulmastaan.

Nokankoputtajat voivat olla katkeria siitä, etteivät saaneet lapsia nuorena (kas kun kaikki eivät ole hedelmällisiä juuri silloin kun haluaisivat) tai ovat ehkä jääneet lapsettomiksi kokonaan, ja purkavat pahaa oloaan nuoriin äiteihin. Se on tietenkin väärin ja loukkaavaa, mutta monesti asioilla on useampi näkökulma. Eikä tietenkään voi sanoa, että vanhempi äiti olisi automaattisesti parempi äiti kuin nuori (eli esim. 15-16-vuotias) mutta pääsääntöisesti vanhemmat osaavat ottaa vastuuta eri tavalla kuin nuoret. Eikä siinä ole mitään pahaa, niin sen kuuluu mennäkin. Mutta varmasti valtaosa teininä lapsen saaneista kasvavat silmissä ja ottavat vastuun niin itsestä kuin lapsestakin ja se on hieno asia. En epäile laisinkaan esimerkiksi teidän taitoja ottaa vastuuta elämästä.

Mitään asioita ei pidä yleistää, tiedän tapauksen joka sai esikoisensa 18-vuotiaana ja on mitä parhain äiti nykyään jo neljälle lapselle. Vastaavasti tiedän myös tapauksen joka sai lapsen 27-vuotiaana ja nykyään tuon lapsen isovanhemmat ovat virallisia huoltajia koska äidistään ei siihen hommaan ollut. Äitinsä makaa kotonaan ja ravaa baareissa edelleen (on yli kolmekymppinen).

Onnea teille kaikille odotukseen ja äitiyteen, älkääkä välittäkö muiden mielipiteistä :)

oli se niin tai näin niin musta ihmisten pitäis antaa toisten hoitaa oma raskautensa sekä lapsensa ilman sen kummempia kritisoimisia toki neuvoja voi antaa mutta kaikki ylimääräinen turha on todellakin turhaa.. veikkaisin että neuvolassa kyllä osataan myös "ns" seurailla nuoria äitejä sekä tarjota apua jos jotain huolenaiheita herää.. tiedän kyllä monia äitejä jotka eivät osaa ottaa vastuuta pienen lapsen elämästä mikä on surullista! mutta itseäni aikoinaan harmitti kun ihmiset olivat niin jyrkkiä asian suhteen. Pidettiin mua sitten kuinka tyhmänä tahansa niin esikoiseni ei ollut edes vahinkolapsi vaan toivottu! aina sitä sanotaan että menee nuoruus hukkaan mutta,  itseäni ei kiinostanut muiden ikäisteni tavoin juosta yöt myöhään ja viikonloppuisin olla rellestämässä niinkuin monia muita. eli koulujen lisäksi mitä siihen nuoruuteen sitten pitäis sisältyä kun kotoakin muutin aika nuorena jo pois. Voivat toki vanhemmat ottaa sitä vastuuta eritavalla mutta, ei tarkoita että olis jotenkin kypsempi tai parempi kuin nuori äiti. Itse pidän myös kovaa kuria uhmaiässä olevalle vilkkaalle pojalleni ja säännöt on oltava :) eli en koe että esimerkiksi oma äitini olisi sen paremmin meitä 3 lasta hoitanut kuin ite hoidan omaani(omiani)

Takaisin