Teinien talvipukeutuminen

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Onko täällä teinien vanhempia, joilla sama ongelma, lunta maassa, nyt pakkasta 5-10 astetta ja perheen teinit käyttää kesäkenkiä ja ohuita housuja, pipoa harvakseltaan, toppatakki sentään kelpaa. Vanhemmalla teinillä on melkein käyttämättömät talvikengät, yhteistyössä valittu, nahkaiset, karvavuori. Mutta ei suostu käyttämään. Nyt on kuumeessa. Ulkoilee flanellisissa pyjamahousuissa, alla ei muita pitkiä housuja.

Nuorempi ei ihan yhtä hankala. Suostuu talvisaappaita käyttämään (kun muistutan, että tennarit ei ole hyvät -10 asteessa), mutta housujen alle ei suostu laittamaan vaikka leggareita, collegehousuja tai farkkuja käyttää. Ostettiin mieleinen merkkipipo, mutta sitä harvoin laittaa päähänsä, korvaläpät laittaa kyllä.

Itse näin mukavuudenhaluisena keski-ikäisenä ei pysty ymmärtämään, mikä se itsensä jäädyttämisen nautinto oikein on.
 
Mä oon luovuttanut jo. 😂 Vielä muutama vuosi sitten jaksoin aiheesta sanoa, mutta teinin perustelut oli, että eihän minun tarvitse hänen puolestaan palella yms. Olen yrittänyt myös miettiä, että kyllähän sitä itsekin teininä meni monesti ulkonäkö edellä (toisin kuin nykyään). Meillä sentäs laitetaan yleensä pipo päähän ja tänä vuonna oon nähnyt jo muutaman kerran talvitakinkin päällä eli kai sitä hänellä on järkeäkin tullut nyt parissa vuodessa pikkuhiljaa päähän. Talvikenkiä ei olla ostettu, kun kulkee joka tapauksessa tennareissa kesät talvet. Meillä teini sairastaa tosi harvoin, johon varmasti on osasyynä myös se, että on karaistanut itseään kylmälle. 😁
 
Mulla ei ole vielä teinejä, mutta kauhulla katselen kun mennään pienissä vaatteissa nilkat vilkkuen. Minäkin tykkään pukeutua lämpimästi ja säänmukaisesti 😁 kai sitä itsekin teininä tuli paleltua, vaikka koiran kanssa lenkkeillessä oppi myös arvostamaan hyviä ulkovaatteita 😀
 
Joskus lämpimät vaatteet tuntuu pahalta, takin kiinni pitäminen ahistaa. Mut ainakin itsellä se ulkonäkö kieltämättä myös vaikutti talvipukeutumiseen. En nykyäänkään osaa pitää takkia kiinni tai pukea tarpeeksi.
 
Takaisin
Top