Tehokas rintapumppu

Kyfi7789910

Vasta-alkaja
Etsitään tehokasta sähkökäyttöistä rintapumppua nettikaupan tavaroiden seasta. Ei sairaalapumppua kun ovat kalliitta. Millainen rintapumppu on imennyt rintamaitoa riittäävän nopeasti ja tehokaasti. Kommentoijat voisivat kertoa tässä mallin, merkin, nopeuden/tehokkuuden. Esim 200ml tunti ym. Oliko mukava käyttö tai jouduitko tekemään töitä sen eteen, että saisit hyvän otteen rinnasta/pitelemaan vaihtamaan asentoa ym. Jos joku viitsii noin tarkkaan kuvailla .
 
Philips Avent on mulla ollut käytössä ja hyvä. Itsellä ei tarvetta sen tehokkaammalle ja säädössä varaa nostaa volyymia. Nopsaan saa 30/60ml., mikä meillä riittää kerta-annokseksi tai kahdeksi jääkaappiin tai pakastimeen. Saisi varmaan 90ml ihan hyvin kans, mutta siinä vaiheessa yleensä vauva hermostuu tai tulee jotain muuta. On siis ehkä yhtä nopsa/tehokas kuin vauvan imu. Vaikea sanoa, mutta tehokkuus riippuu puhtaasti siitä miten maitoa heruu, eli mikä on tuotannon taso. Tietty pumppaamisilla voi sitä lisätä Imetyksen lisäksi. Imetyksessä sitä lisää monet stimulaatio myös.
Todella mukava. Ja tykkään just et on selkeästi kotipumppu, eikä sairaalan.
 
Itselläni Medelan Swing sähkö-ja paristokäyttöinen pumppu ja ollut ihan elämän pelastus, ilman sitä en olis pärjännyt tai pystynyt vuotta imettämään. Kaikki suositukset tälle pumpulle. Toki lähtöhinta on sen 150e, mutta maksoi meillä itsensä takaisin moninkertaisesti. Ite löysin tän alesta 90e ja tosi tyytyväinen olen ollut. Saa nopeasti 200ml, riippuen miten herut. Mulla ollut kovaa ylituotantoa ja välillä tuli 15min se 150ml toisinaan meni puoli tuntia, mut tää on siitä kätevä pumppu kun imuvolyymia voi säätää, samoin herutuksen voimakkuutta 😅
Paristojen ansiosta voi kuljettaa vaikka mökille, missä ei sähköä tai reissuun yleisesti. Laturi on mukana eli sähkövirrallakin saa toimimaan, jos ei paristoja halua tuhlailla.
Lisäosia saa hyvin tilattua, jos kuluvat esim. Jollyroomista. Pulloiksi käy Medelan omat tai Ainun korkeat ja kapeat pullot.
Imuotetta ei tarvii pahemmin korjailla, joskus sillon vaan jos heikommin heruu, niin pitää imuosaa painaa ihoa vasten reippaammin, mutta helppokäyttöinen ja tehokas minusta on. Mulla tuli pumpulla ajoittain jopa isompia määriä kuin vauvan imun kautta, että tehokas tosiaan 😅
 
Loistava aloitus, kans mietin pumpun ostoa ennen LA koittamista ja etenkin "matkaversioiden" käyttökokemukset kiinnostais.
 
Täältä suositus Lola&Lyken pumpulle. Sain sillä herutettua vähän keltaista maitoa pakkaseen jo ennen synnytystä (ensisynnyttäjä). Itselle ollut todella toimiva kapistus. Suppilo on sopivan pehmeä, herutustoiminto saa ainakin minulla maidon pintaan ja pumppauksessa on hyvin eri säätöjä (usein menen aika pienillä pumppaustehoilla). Pumppuun sopii myös Aventin pullot. Ja se on ihanaa kun pumpussa ei ole yhtään johtoa! Pumppailussa minulla on yksi käsi varattuna ja muuten voin tarvittaessa kävellä ympäriinsä ja vaikka hakea lasin vettä tai päästää koiran pihalle tai muuta.

Ainoa huono puoli minkä keksin on se, että jos pumppaa suoraan säilytyspusseihin, niin niissä on väärin mittayksiköt :tears:
Eli kun pussi on täynnä, näyttää mitta että siinä olisi yli 150ml, kun todellisuudessa silloin siinä on max 100 ml (en tykkää laittaa tuttiosuutta kiinni pussiin, vaan kaadan pulloon ja siinä huomannut). Tosin niin paljoahan ei kai ainakaan näin pienelle vielä edes tarjota kerralla.

Mutta minulla ollut todellakin hintansa arvoinen.

Saa kysyä, jos joku mietityttää ja vastaan jos omalla muutaman kuukauden kokemuksella osaan!
 
Tämä ainu mam rintapumppu ollut todella hyvä. Vuoden verran satunnaisesti käyttänyt.

IMG_20210710_194422_edit_661259031032431.jpg
 
Takaisin
Top