Teetkö käsitöitä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sohwia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Kuinka moni teistä tekee käsitöitä? Ja mitä käsitöitä teet?:)

Minä oon itse nimittäin ollut aina tosi surkea käsitöiden tekemisessä ja en oo oikein ees tykännyt niiden tekemisestä. Niin ja siitä on tosiaan yli kymmenen vuotta, kun oon viimeksi mitään käsitöitä kunnolla ees tehnyt. Nyt sain jostain sellaisen huikeen idean, että kokeileinpas virkkausta. Toki vielä on välineet ja langat kaupassa, mutta aion ne kyllä hankkia.:grin

Teen kausittain :) Virkkaan ja jonkin verran neulon ja ihan vähän ompelen. En ole mitenkään hyvä, mutta pikkujutut tulee aika näppärästi jo :couchpotato: Tällä hetkellä työn alla on nalle neuloen syntymälahjaksi kaverin vauvalle (joka täyttää toukokuussa vuoden krhm....) ja kesäksi (ei vielä tietoa minkä vuoden kesäksi) tabletit terassin pöydälle virkaten, eka on jo puolessa välissä :woot: ja hukassa....

Mä virkkaan paljon. Syksyllä osallistuin Kalevala peitto caliin. Nyt oon virkannu 15 pitsiliinaa joista tulee seinäkoriste. Oon tehny myös useita huiveja lahjoiksi, kun itse en käytä. Pipoja on enemmän kuin kukaan ehtii pitää. Virkkaan myös villasukkia. Virkkaaminen on hyvä harrastus lasten kanssa, koska työ on helppo keskeyttää ja taas jatkaa kun ehtii.
Ennen tein helmikoruja, mutta se on mahdotonta taaperon kanssa. Jatkan sitä harrastusta kunhan ipana on vanhempi. Ommella en tykkää. Punttien lyhentäminen ja paikkaukset onnistuu, mutta enempää ei kiinnosta.
En tiedä lasketaanko käsitöiden tekemiseksi, mutta teen kesäisin erilaisia betonitöitä. Ruukkuja, laattoja, koriste reunuksia kukkapenkkeihin ja kaikenlaisia pienesineitä. Seuraavaksi haluisin opetella mosaiikki töiden tekoa.

Harrastan, kun on aikaa. Nyt ei ole pariin vuoteen ollut juurikaan aikaa, mutta muulloin olen pääasiassa neulonut sukkia, käsivarren lämmittimiä, ommellut itselleni farkkuja, kun kaupoista ei saa leveälahkeisia, ja vähän kaikkea mieleenjuolahtavaa. Pari vuotta sitten virkkasin myös turvalonkeroita, ja olen ajatellut, että kun aikaa taas on, voisin virkata lapselle leluja.

Neulon vaihtelevalla innostuksella. Vauhti ei ole päätä huimaava (varsinkaan silloin kun innostus on hukassa) mutta ei se mitään. Tällä hetkellä on kesken sellaiset palatossut. Myös villasukkia, kaulahuiveja ja (lapsen) lapasia olen tehnyt. Niin ja hiirikäden lämmittimen, kun käteni paleltuu todella herkästi koneella.

Neulon, virkkaan ja ompelen :) Välillä on kausia ettei tule tehtyä mitään.

Muokattu viimeksi:
Innostuksen mukaan neulon ja virkkaan. Tykkään kokeilla uudenlaisia juttuja ja aika paljon teen muille, jos on kiva malli/ohje. Haluaisin oppia ompelemaan. Talouskoulussa piti tehdä joku lapsen vaate ja siitä ei jäänyt kultareunaiset muistot. Josko nyt viidentoista vuoden jälkeen uskaltaisi kokeilla taas :joyful:

Takaisin