Tee se itse!

ViidesVauva

Vauhtiin päässyt keskustelija
Olisi kiva jakaa ja itse oikeastaan tässä vaiheessa enempikin saada :winkkaikenlaisia ideoita mitä olette lapsille ja muutenkin itse väkertäneet :)

Itse en osaa vielä paljon ihmeitä enkä ole paljoa tehnytkään, mutta halua ja intoa olisi opetella kunhan saadaan muutto hoidettua pois päiväjärjestyksestä.

Tähän mennessä olen oppinut villasukan neulomaan ja pipoja ja tumppuja lapsille ja muutamia vauvan vaatteita. Kestovaippoja ompelin esikoisen aikaan 13 vuotta sitten, niitä ehkä voisi ommella tälle tulevallekin vauvalle.

Me muutetaan nyt vanhaan 1860-luvulla rakennettuun taloon jossa on vanha hirsiseinäinen tupa. Sinne olisi ihanaa saada vanhan tyylinen kehto. Onko kukaan koskaan tehnyt? Onko mahdottoman vaikeaa? Keinutuolin haluaisin myös sinne mutta sitä en taida yrittää nikkaroida itse :woot:

En nyt mitään vinkkejä osaa jakaa, mutta itse olen tehnyt lapselle villasukkia, lapasia ja tossuja. Palatossut on tosi helppo tehdä. :)

Ei periaatteessa kehdon teko ole monimutkaista, riippuen nikkarointi taustasta hyvinkin pitkälle.

Mä oon väsäilly vähän kaiken näköstä lapselle esim. traktori kerrossänkyä, hoitopöytiä...nyt on asevälineseinä suunnitteilla. Jos mitään puutyöhommaa ei ole aiemmin kovin touhaillu, niin kyllä tuo kehtokin vaatii oman hommansa.

En itse omaa koulutusta näihin itseoppinut, töiden kautta erinäistä rakentamista laidasta laitaan, laatotuksesta on paperit olemassa. Huomioon otettavaa on aina käyttökestävyys ja sen taju. Esim. tuon sängyn piti kestää mun 100kg mies/kasan lapsia siinä leikkimässä ja kiipeilemässä.

Hae googlesta diy nimikkeellä kehtoja ja lähe siitä suunnittelemaan. Tai sitten tori.fi tai jostain valmis ja tuunailet sen.

Mä oon väsäilly vähän kaiken näköstä lapselle esim. traktori kerrossänkyä, hoitopöytiä...nyt on asevälineseinä suunnitteilla.

Wau! Sähän oot taitava! Olis kiva nähdä kuva siitä traktori-sängystä :) Olis kyllä itselläkin unelma oppia! Esim.kulmasohva tehdä joskus itse ja siihen päällystää patjat ja tyynyt. Täytyy sitä kehdon tekoa tutkia viitsiskö lähteä yrittämään!

Ainakin koitan neuloa vauvalle jotakin kun talvella syntyy ja ajattelin kokeilla ommella bodeja ym.itse. En siis ole juurikaan vaatteitakaan ennen koneella ommellut, ihan muutamia silloin tällöin vuosien varrella.

Wau! Sähän oot taitava! Olis kiva nähdä kuva siitä traktori-sängystä :) Olis kyllä itselläkin unelma oppia! Esim.kulmasohva tehdä joskus itse ja siihen päällystää patjat ja tyynyt. Täytyy sitä kehdon tekoa tutkia viitsiskö lähteä yrittämään! QUOTE]

Laitoin privana kuvan. Nuo Diy kuvat on paras tapa lähtä kyllä suunnitteleen mitä vaan. Mä oon muutenki väsäilly kotiin kaiken näköstä, ihan perusrempoista, sähkökaappeihin, lamppuihin ja vaikka käsipesualtaisiin... näin esimerkkinä.

Kirjoita tähän...
Takaisin