Tee - ja kaakao suosituksia 🫖

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Hei! Kaipaisin pimeneviin syysiltoihin uusia tee-ja kaakao makuja ja miksei muitakin kuumia juomia.

Keisarin morsian ja tiikeri päiväuni ovat täällä vakiota. Jotain lidlin vihreää teetä kokeilin, muttei oikein napannut...

Sitä uutta muumi minntukaakaota kyllä kiinnostaisi kokeilla!

Mitä suosikkimakuja teillä on?

Muumin minttukaakaon lisäksi Pirkka Parhaat minttukaakao :smiling face with heart-eyes:
Glögit, mitä erikoisempi sitä parempi! Colan makuinen oli hyvää.
Ja nyt oon Ihastunut tämmöiseen kuin Forsman Tee mitä haluat. Ne on kofeiinittomia yrttiteepusseja:Hugging Face:🍵

Erilaiset vihreät teet tai rooibos on mun lemppareita. Yleensä suosin irtoteetä, lähinnä kaapista löytyy Nordqvistin teemakuja, mutta myös muita. Kun haluan helppoutta niin sitten yleensä suosin Nordqvistin Green 4 You-pussiteetä, jossa neljää eri makua ja kaikki hyviä makuja. Rooiboksesta taas saman merkin Afrikka Rooibos. Vihreässä teessä täytyy vain muistaa, että vesi ei saa olla kiehuvaa vaan 80 asteista niin ei tule kitkerää. Myös erilaiset yrttiteet on yleensä hyviä, mutta nyt raskaus- ja imetysaikana en ole niitä juonut.

Hei! Kaipaisin pimeneviin syysiltoihin uusia tee-ja kaakao makuja ja miksei muitakin kuumia juomia.

Keisarin morsian ja tiikeri päiväuni ovat täällä vakiota. Jotain lidlin vihreää teetä kokeilin, muttei oikein napannut...

Sitä uutta muumi minntukaakaota kyllä kiinnostaisi kokeilla!

Mitä suosikkimakuja teillä on?

Itse juon vihreää teetä, Nordqvistä juon esin lady green, nippon green jos varastoista on loppunut Japanilaisen Lupician teet (tilataan työporukalla Ranskasta) ja irtoteenä 👌🏽

Täällä tykätään Liptonin forest fruit -mustasta teestä🤤 Toki tuota uskaltaa vain sopivissa määrin juoda ettei kofeiiniraja ylity. Sitten toisena myös yogi-teen haudukkeet, kirsikkana kakun päällä niissä on ne pienet aforismit🥰

Oon juonut nyt luontaisesti kofeiinittomia Yogin teepusseja. Tosi paljon eri makuja ja ihanaa vaihtelua!

Nyt on testattu pirkan minttukaakao ja ai että kuin hyvää! Ei äklömakeeta, kun tekee veteen. 🤩

Clipperin teet on olleet myös testissä. Suosikkeina sitruuna/inkivääritee ja valkoinen vadelmatee.

Liptonin forest fruit on ihanan makea! Sille pisteet päiväteenä. 😁

Meillä tee on aina 80 asteista, sillä meillä on vedenkeitin jossa on 40,60,80 tai 100 asteinen vesi vaihtoehdot.

Onko hyviä jouluteesuosituksia?

Mä muistin muutama päivä sitten mummon ihanat marjateet! On muuten hyvää ja ilman kofeiinia...
Hillopurkista kunkin kuppiin sopivalla lusikalla 🍓 tai vadelmahilloa haluttu määrä, päälle kaadetaan kiehuvan kuumaa vettä. Juhlissa lapsille oli tarjolla myös lakkateetä!
Sillä omalla lusikalla seosta sitten hämmennetään ja odotetaan marjateen jäähtymistä. Kiire siinä väkisinkin kivasti katkeaa.
Joskus vertailtiin kenellä mukin pohjalle tuli eniten siemeniä, nehän ennustivat rahan tuloa...

Hei ootteko kokeilleet senmosia suklaapommeja, joissa on sisällä vaahtokarkkeja? Ne laitetaan kuumaan maitoon ja suklaa sulaa sinne kaakaoksi😍 Mulla on semmonen itelleni jouluaatoksi!🥰:coffee2

Hei ootteko kokeilleet senmosia suklaapommeja, joissa on sisällä vaahtokarkkeja? Ne laitetaan kuumaan maitoon ja suklaa sulaa sinne kaakaoksi😍 Mulla on semmonen itelleni jouluaatoksi!🥰:coffee2
En oo kuullutkaan. Mistä sellasia saa? Vois olla kyllä kivoja joulun ajalle ja muutenkin näin talviaikaan. 😊

Kaakaota tulee itsellä kyllä juotua harvemmin, mutta just jonkun ihanan pakkaspäiväulkoilun jälkeen on ihana juoda oikein kunnon kuumat kaakaot. Keitän yleensä punaiseen maitoon tumman kaakaon ja sokerin, päälle kermavaahtoa ja suklaahippusia. 🤤

En oo kuullutkaan. Mistä sellasia saa? Vois olla kyllä kivoja joulun ajalle ja muutenkin näin talviaikaan. 😊

Kaakaota tulee itsellä kyllä juotua harvemmin, mutta just jonkun ihanan pakkaspäiväulkoilun jälkeen on ihana juoda oikein kunnon kuumat kaakaot. Keitän yleensä punaiseen maitoon tumman kaakaon ja sokerin, päälle kermavaahtoa ja suklaahippusia. 🤤
Omani tilasin Vegekaupasta, mutta mielestäni äitini on sekasyöjälapsilleni ostanut Cittarista tai Prismasta. Olivat kokeilleet vissiin kun olin kaupoilla. Kaakaopommi on se virallinen nimi!

Takaisin