Vastaa ketjuun

[PARSEHTML]T&auml;h&auml;n ei mielest&auml;ni ole yht&auml; oikeaa vastausta. Jos oma lapsi on p&auml;rj&auml;nnyt ilman tuttia ei mielest&auml;ni ole oikein tuomita laiskoiksi ym. &auml;itej&auml; joiden lapsi on tuttia sy&ouml;nyt.<br />

Kuten sanotaan aina ei kaikki mene niinkuin elokuvissa. Itse sain synnytyksess&auml; pahat repe&auml;m&auml;t ja tikkej&auml; oli koko alap&auml;&auml; t&auml;ynn&auml;. olin seuraavat 2 viikkoa niin kipe&auml; ett&auml; k&auml;vely, istuminen, makaaminen, vessassa k&auml;ynti ja aivan kaikki tuottivat niin suurta kipua ett&auml; itketti. sairaalassa olin vauvan kanssa viikon verran ja &ouml;isin sain unta ainoastaan todella vahvojen kipul&auml;&auml;kkeiden ansiosta.<br />

Oma poikani sattui kuulumaan siihen ryhm&auml;&auml;n lapsia joilla on todella kova imemisen tarve. 2 p&auml;iv&auml;&auml; taisi menn&auml; ihan hyvin mutta sitten alkoi se ett&auml; poika nukahti vain rinnalle ja s&auml;nkyyn kun laski niin alkoi hirve&auml; huuto, ja kyse ei ollut siit&auml; ett&auml; lapsella olisi ollut n&auml;lk&auml;. t&auml;t&auml; jatkui pari p&auml;iv&auml;&auml; jonka j&auml;lkeen pyysin hoitajilta kokeeksi tuttia. imetin poikaa normaalisti n. tunnin, laitoin s&auml;nkyyn ja j&auml;lleen h&auml;n her&auml;si heti, kun annoin tutin nukkui 4h jonka j&auml;lkee her&auml;si sy&ouml;m&auml;&auml;n.<br />

Itse en koe mit&auml;&auml;n huonoa omaatuntoa siit&auml; ett&auml; annoin lapselle silloin tutin, olin itse niin kipe&auml; ett&auml; joka imetyskertakin oli tuskaa vaikka oisin imett&auml;nyt miss&auml; asennossa, saati sitten ett&auml; olisi y&ouml;t&auml; p&auml;iv&auml;&auml; pit&auml;nyt olla lapsen huvituttina kun ei nukkunut ellei suussa ollut jotakin mit&auml; imeskell&auml;.<br />

kun poikani oli 1,5kk ik&auml;inen jouduin my&ouml;s luopumaan imetyksest&auml;(joka on pitk&auml; tarina enk&auml; ala sit&auml; selitell&auml; miksi) jonka j&auml;lkeen tutti oli mielest&auml;ni hyv&auml; olla.<br />

Nyt poikani on 1v 1kk ja tutti on h&auml;nell&auml; siin&auml; m&auml;&auml;rin k&auml;yt&ouml;ss&auml; ett&auml; iltaisin kun menee nukkumaan tarvitsee tutin. p&auml;ivisin ei tuttia sy&ouml; ollenkaan. l&auml;hiaikoina on jopa itse alkanut antaa tuttia pois joten kun tutista luopumisen aika tulee en usko sen olevan kovin suuri ongelma.[/PARSEHTML]

Takaisin