Vastaa ketjuun

[PARSEHTML]Mun mielest&auml; tuo riippuu v&auml;h&auml;n lapsesta, p&auml;rj&auml;&auml;k&ouml; ilman tuttia ja kuten <strong>Minttuliina</strong> hyvin totesi, my&ouml;s vanhemmista. Toisilla vauvoilla on kovempi imuntarve kuin toisilla. Haluaako &auml;iti sitten itse toimia vauvan huvituttina vai ei, jos sellainen kovan imun vauva sattuu tulemaan? Jos taas vauvalle antaa tutin, niin onko valmis k&auml;ym&auml;&auml;n l&auml;pi mahdollisen "taistelun" tutista vieroittaessa?<br />

<br />

M&auml; en itse olis halunnut antaa tuttia lapselleni, mutta toisin sitten k&auml;vi. Meille syntyi oikein kovan imutehon omaava neiti, jonka k&auml;det l&ouml;ysiv&auml;t tiens&auml; suuhun vajaan kolme kuukauden i&auml;ss&auml;. Ja tytt&ouml; selv&auml;sti k&auml;ytti sit&auml; k&auml;sien imeskely&auml; rauhoittuakseen ja nukahtaakseen. Siin&auml; vaiheessa muuttui meik&auml;l&auml;isen mielipide tutista, kun sain kerta toisensa j&auml;lkeen olla kiskomassa niit&auml; tyt&ouml;n k&auml;si&auml; pois suusta ja piti oikein opettaa tytt&ouml; sy&ouml;m&auml;&auml;n tuttia ;) M&auml; en my&ouml;sk&auml;&auml;n kyennyt imett&auml;m&auml;&auml;n pitk&auml;&auml;n, joten en voinut sit&auml; imuntarvetta tyydytt&auml;&auml; tissill&auml;k&auml;&auml;n. Ja j&auml;lkeenp&auml;in ajatellen, olisin varmaan mieluummin antanut sen tutin kuin itse toiminut tuttina. Vaikka vauvan tarpeet pit&auml;isikin varsinkin alussa pyrki&auml; tyydytt&auml;m&auml;&auml;n viipym&auml;tt&auml;, niin onhan se kaikkien etu, ett&auml; &auml;iti p&auml;&auml;see k&auml;ym&auml;&auml;n vessassa ja sy&ouml;m&auml;&auml;n.<br />

<br />

M&auml; en pid&auml; tuttia mitenk&auml;&auml;n huonona kapistuksena. Mun mielest&auml; se hyvin toimiessaan helpottaa meid&auml;n kaikkien perheenj&auml;senten el&auml;m&auml;&auml;. Puolen vuoden i&auml;n j&auml;lkeen ollaan v&auml;hennetty tutin k&auml;ytt&ouml;&auml;, niin ett&auml; se olis p&auml;&auml;s&auml;&auml;nt&ouml;isesti vain unilla tyt&ouml;n suussa. Eip&auml; se kyll&auml; koskaan olekaan ollut ilman hyv&auml;&auml; syyt&auml; tyt&ouml;ll&auml;.[/PARSEHTML]

Takaisin