[PARSEHTML]Minä en olisi halunnut antaa lapsen alkaa tuttia käyttämään niin sanotusti ollenkaan, mutta vähän niinku painostettiin, tai oikeammin suku alkoi jakelemaan hyviä neuvoja. Että parempi että se tuttia imee kuin sormia, vaikeampi opettaa irti siitä. Kolmisen viikkoa mentiin ilman tuttia, että imutarve tyydyttyi tissittelyllä, mutta sitten vauva joutuikin olemaan sairaalassa yötä niin tuntui kivemmalta antaa se tutti sinne mukaan (ja oishan ne hoitajat sit lopulta omin luvin sen suuhun laittaneet, luulen.)<br />
<br />
Onneksi ei ole koko ajan tutti suussa, illalla vain tai vaunuihin nukkumaan mennessä ja itse sen pullauttaa pois kun on rauhoittunut, tai nykyään jo puree ja imee unipupua eikä tutti kelpaa kohta nukuttajaksikaan. Lähinnä unta auttamaan on siis käytetty, ei niinkään lohduttamaan tai imutarvetta varten. Vauva on nyt jo 5 kk, niin luontainen imutarvekin vähenee ja kun on aloitettu kiinteät niin luulen että kuukauden päästä ei meillä ole enää tuttia. Sormiakaan kun ei ime vaan kaivelee tulevia hampaita. Ellei sitten mieheni sitä tuttia vauvalle tarjoa kun hää vähän kuuluvammin önisee ennen nukahtamista...[/PARSEHTML]