Tarvitseeko aikuiset joululahjoja?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Toiset sanoo, ettei aikuiset tarvitse lahjoja? Oletko samaa mieltä? Vai kaipaatko niitä sittenkin?

Itse en ainakaan voi käsisydämellä sanoa etten niitä "tarvitsisi". Ei niiden tarvitse olla kalliita eikä niitä tarvitse olla montaa. Mutta jos nyt tänä jouluna en saisikaan esim mieheltäni lahjaa, kyllä se harmittaisi ja voisin siitä loukkaantuakin. Se on kuitenkin kiva tapa muistaa toista. Meillä onkin perhepiirissä tapana että jokainen antaa jokaiselle yhden paketin (tai vähintäänkin kukin perhe/pariskunta antaa perheelle/pariskunnalle lahjan). Lapset saavat kyllä enemmänkin lahjoja.

Me ei olla miehen kanssa vuosiin enää ostettu toisillemme joulu tai synttäri yms. lahjoja. Ostellaan sitten ihan muuten vaan välillä yllätyksenä jotain, mutta jotenkin molempia vaan ahdistaa ajatus että olisi pakko keksiä jollekin tietylle päivälle lahja.
Voin siis rehellisesti sanoa, että en kaipaa lahjoja :)
Oman äitini ja siskoni kanssa ei myöskään vaihdeta lahjoja merkkipäivinä.
Sukulaislapsille kyllä aina ostetaan lahjat.

Minulla on tapana antaa lahjoja myös aikuisille enkä todellakaan suostu mihinkään sopimuksiin, että aikuisille ei hankita mitään. Mies ei ole lahjanhankkijatyyppiä, joten häneltä toivon aina jotain pientä ja helppoa hankittavaa. Saan myös muilta sukulaisilta jotain pientä. Kukaan ei osta mitään, mikä jäisi nurkkiin pyörimään. Yleensä on tullut jotain itse tehtyä tai syötävää tai jotain oivaltavaa.

Jos joku ei halua tai jaksa hankkia jonakin vuonna lahjoja, niin se ei minua haittaa. Ja voi olla jaksamatta montakin vuotta eikä sekään haittaa. Joulumieli on salliva.

En niinkään tarvitse joululahjoja, nykyään lasten riemu lahjoista on tärkeintä. Mutta onhan sitä kiva joskus joku lahja saada.

Me kans ostamme miehen kanssa toisille pitkin vuotta yllätyslahjoja ja ne tuntuu spesiaalimmalta entä tiettynä päivänä annettuna. :)

Ja nyt ollaankin sovittu ettei oikeasti osteta mitään toisillemme ja itse olen ostanut itselleni mitä tarvitsen :)

Omasta mielestäni aikuisille ei ole ”pakko” keksiä väkisin mitään. Aikuisilla kun alkaa olla jo kaikkea ( ja liikaakin). Anoppi osti vuosia meille tuoksukynttilöitä ja kynttilänjalkoja - ei niin hyvä idea hajusteherkkään pikkulapsiperheeseen.

Ruokalahjat ovat osittain kivoja, mutta silloin täytyy olla varma, ettei lahjan saaja ole juuri sille allerginen. (kokemusta on)

Itse ostin veljelle joka vuosi jättimäisen suklaajoulupukin. Vuosi sitten odotin vauvaa ja jotenkin unohdin. Veli muka-ihmetteli, kun ei pukkia tullutkaan :D

Tarvitsee! Tykkään ostaa muille lahjoja ja ilahduttaa. Toki pyrin siihen, että lahja on oikeasti tarpeellinen saajalleen, mukava ja ilahduttava. Kuuntelen mielelläni toiveita, tai yritän lueskella rivien välistä. Haluan myös itse saada lahjan, mutta en välitä ylimääräisestä krääsästä tai joulusuklaista, joten yritän aina toivoa jotakin / luottaa että lahjanantajat tuntevat minut. En loukkaantuisi, vaikka mies ostaisi minulle imurin lahjaksi, itseasiassa yksi toiveeni tänä jouluna olikin varsi-imuri. :grin En halua sopia, ettei osteta mitään. Jotain pitää olla! En tosin loukkaannu, jos en saa lahjoja kaikilta, joille aion antaa lahjan. Antaminen on mukavampi tunne.

Kyllä meilläkin jokainen aikuinen saa lahjoja. Sekä mun että miehen perheillä on tapana, että hyvissä ajoin syksyllä arvotaan, kuka kenellekin lahjan hommaa. Samoin lahjan arvo ollaan yhteisesti päätetty, että kukaan ei koe jääneensä paitsi. Näin jokainen saa jouluna lahjan, mutta kenellekään ei tule ylitsepääsemättömän vaikeaksi/kalliiksi lahjojen hankkiminen. On toiminut ainakin meillä ihan superhyvin!

Kyllä meilläkin jokainen aikuinen saa lahjoja. Sekä mun että miehen perheillä on tapana, että hyvissä ajoin syksyllä arvotaan, kuka kenellekin lahjan hommaa. Samoin lahjan arvo ollaan yhteisesti päätetty, että kukaan ei koe jääneensä paitsi. Näin jokainen saa jouluna lahjan, mutta kenellekään ei tule ylitsepääsemättömän vaikeaksi/kalliiksi lahjojen hankkiminen. On toiminut ainakin meillä ihan superhyvin!

Tuon voisin ottaa käyttöön :) Ainakin aikuisilla voisi toimia. Lapset ja sukulais- ja kummilapset ovat vielä niin pieniä, että saavat vielä enemmän lahjoja.

Tuon voisin ottaa käyttöön :) Ainakin aikuisilla voisi toimia. Lapset ja sukulais- ja kummilapset ovat vielä niin pieniä, että saavat vielä enemmän lahjoja.

Lapset meilläkin saa enemmän lahjoja, heille ostaa vähän jokainen :) mutta aikuisten kesken oikein toimiva!

Riippuu ihmisestä tarviiko, haluaako tai kaipaako:cat:

Meillä aikuiset saa lahjoja vaikka ei välttämättöntä ja vanhemmat sanoo aina ettei tarvii ostaa... Ostetaan edes jotain (esim joulukukka) tai tehdään joku lahja (neulottu pipo, kuivakakku.. ). Tämä vuonna lahja on vauva mun masussa:angelic: mies saa lahjan jonka ostan itse (kyselen mitä toivoo mutta ei usein osaa sanoa) ja hän ostaa lahjaksi mulle mitä toivon. Meillä lemmikitkin saa lahjoja joulusin :cat: osan ystävistä kanssa vaihdetaan lahjat joka vuosi:happy: jouluna on kiva kun on lahjoja :angelic:

Kyllähän lahjoja on aina kiva antaa ja saada. Läheisille aikuisille tulee annettua tyyliin suklaata.:) Omalle miehelle ja äidille sitten jotain enemmän.

Takaisin