Itse koen tällä hetkellä valtavaa ahdistusta muuttuvasta kehostani. Olen ollut aina hoikka ja viime vuodet tietoisesti kehittänyt itsestäni enemmän lihaksikasta ja kiinteämpää versiota. Nyt raskauden myötä liikunta on selvästi vähentynyt ja ruokailut muuttuneet, koska mikään ei oikein leipää lukuunottamatta maistu. Kasvoista ja käsistä tunnistan vielä vanhan itseni, mutta muuten koen peiliin katsoessa pelkkää ahdistusta. Miehen mukaan mun pyöreä maha on ihana, mutta itse osaan vain miettiä miten paljon se vielä kasvaa. Suurta ahdistusta herättää myöskin se, että vaatekaappi on pullollaan sellaisia vaatteita joihin olen mahtunut vuosia, mutta nyt mikään ei mene päälle. Neuvolan punnitukset ahdistaa jo ajatuksenakin, kun vaaka huitelee aivan uusilla kymmenluvuilla.
Ymmärrän kyllä, että kehon pitääkin muuttua raskauden edetessä ja kiloja väistämättä tulee. Samalla kun tuskailen muuttuneen kehon kanssa, koen huonoa omaatuntoa siitä että murehdin normaaleja muutoksia. Mies kärsii jonkin verran tästä mun ahdistuksesta, koska pakoilen läheisyyttä, ehkä hieman alitajuisesti, sillä en tällä hetkellä pidä itseäni ollenkaan haluttavana.