Tammikuun tarinoita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Avvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Avvi

Näppärä viestien naputtelija
Ajattelin ihan koemielessä luoda tällaisen yleisketjun kun olen huono seuraamaan juttuja monessa eri ketjussa. Jospa keskustelu alkaisi muutenkin vilkastumaan kevään lähestyessä ja kropan reistaillessa :joyful:

Minä sain tänään (fanfaareja tähän kohtaan!!!) radi-diagnoosin :shifty: Ei varmaan pitäisi olla mikään yllätys kun sama homma oli ekassakin raskaudessa. Käry kävi 1h arvosta joka oli juuri siinä rajalla, eli 10,0. Kotimittauksia nyt sitten vaan. Pyh ja pöh, paskamainen juttu mutta eipä tähän maailma kaadu. Esikoinenkin oli varsinainen "sokerivauva" painaessaan täysiaikaisena 2975g, eli olen ihan luottavainen ettei tästäkään babysta mitään jättiläistä tule kunhan vähän seurailen mitä suuhuni laitan :p

Neuvolatäti sanoi muutes tänään heti melkein ovella että olen väsyneen näköinen :rolleyes: Että tervetuloa vaan! Muuten kaikki neuvolassa ok, sf-mitta juuri vähän keskikäyrän yläpuolella ja syke hyvä. Seuraava aika helmikuun alussa.

Tänään meinasin käydä lastentarvikeliikkeessä katselemassa onko vielä alennusmyyntejä. Paljon mitään ei kyllä tarvitakaan, mutta swaddle-kapalopussi ainakin kiinnostaisi. Ja ainahan sitä jotain pientä on kiva hankkia.

Viikkoja 27+4, alle kolme kuukautta enää! Ja työpaikallekin saa kohta viedä jo aamukamman :grin

Itsellä huomenna neuvola ja siellä kuulee myöskin nuo sokerirasituksen tulokset. Samalla katsotaan varmastikkin hg, kun on ollut vähän alhaalla sekin.

Koko eilisen päivän tuli supistuksia, ei onneksi kivuliaita, inhottavia kuitenkin. Saas nähdä mitä neuvolassa sanotaan, viimeksi viikko sairaslomaa ja lepoa. :|

Jotenkin tuntuu tämä työnteko raskaalta, vaikka olenkin siirtynyt fyysisestä seisomatyöstä näyttöpäätetyöhön.. Jaksaakohan sitä loppuun asti vai pitäneekö jäädä aikaisemmin sairaslomalle :/ Mites teillä muilla jaksaminen?

Me ei olla ostettu vauvalle vielä mitään (senverran on pienehkö kämppä että täytyy miettiä mihin saa kaiken mahtumaan). Vaunut ja turvakaukalo on jo katsottuna, vielä pitäisi vaan saada aikaiseksi tilattua ne :D

Itsellä siis menossa 26+2, vähän aikaa vielä!

Meillä esikoisen jäljiltä jotain tallella, mutta aika paljon pitää kaikkea hommatakin, esim.vaunut ja turvakaukalo. Kaikki hankinnat taitaa jäädä äitiyslomalle, tällä hetkellä ei yksinkertaisesti ole aikaa tai energiaa miettiä enempää noita hankintoja. Töistä selviytyminen vie kaiken energian. Jaksaminen tuskin tästä helpottuu, kahden viikon päästä neuvola ja ajattelin jos nyt sinne asti yrittää sinnitellä ja katsoo sitten mikä tilanne. Silloin viikkoja olisi 30+1.

Kyllä minuakin jo vähän ihmetyttää miten selviän pidemmistä työputkista :sour: Viime viikolla meni jo yksi ilta pilalle kun aamuvuoron jälkeen vatsaa kiristeli koko illan, tosi ahdistavaa oli kyllä. Pitää ruveta ottamaan vähän rauhallisemmin.

Kävin kuin kävinkin lastentarvikeostoksilla, todetakseni vain että huhhuh mitä rahastusta! No, sainpahan vertailukohtia siitä mitä tavaroista kannattaa käytettyinä maksaa. Vanha ystäväni, tori.fi :wink

Minä hommasin välipäiväaleista tuplarattaat ja uuden kaukalon telakoineen. Tarvitaan tuplat kun kakkonen on vauvan syntyessä juuri 2täyttänyt tai täyttämäaaä, laskettu päivä on heillä sama... Kaukalo meni vaihtoon koska vanha ei olisi käynyt uusiin vaunuihin ollenkaan. Mutta kyllä tuli kalliiksi, ja nyt vielä pitäisi auto vaihtaa, koska kolmen lapset istuimet ei mahdu octaviaan vierekkäin... Jippii, inhoan auton ostamista kun tuntuu että automyyjät koittaa aina vedättää jossakin. Ja ei olis varaa ottaa mitään autolainoja tähän väliin. Luulin että kolmonen ei aiheuttaisi ihmeemmin lisähankintoja enää, mutta olinpa taas väärässä! SENTÄÄN kaikki keskimmäisen vaatteet menee kolmannelle, koska synttärit ovat ihan samaan aikaan ja ovat samaa sukupuoltakin vielä. Ja joitain ulkohaalareita ja kenkiä pystyn kierrättämään ihan esikoiselta alkaen kun olen monet hankkinut neutraaleissa väreissä.
Tuntuu aika kyllä vielä pitkältä, nyt 27+2 menossa ja maha on ihan valtava jo!

Sairauslomapäivä, hb matalampi kuin todellakaan olisi suotavaa (75). Tänään punasolutankkaukseen, niin eiköhän se sieltä taas nouse ja vointikin korjaannu. Turvotuksia on tullut. Sormuksista on pitänyt jo luopua ja nilkat on aivan hirveän näköiset jo puolilta päivin. Miten vaivainen sitä onkaan, kun nyt vasta rv 27+5. :joyful:
Onko muilla turvotuksia jo tullut?

Hui kun alhainen hb :wideyed: Mulla on varmaan tuplaten tuo arvo :bored: Tai no ajattelin kyllä seuraavassa neuvolassa mitata arvon kun on ollut niin vetämätön olo, päikkäreihinkin sorruin tänään pitkästä aikaa. Onneksi tuo esikoinen vielä useimmiten nukkuu päikkärit niin saa itsekin huilattua tai jopa torkahdettua.

On tosiaan alhainen hb FirstLove_88. :o jospa olo kohenee punasolutankkauksella :)

Mä kans nukun vapaapäivinä päiväunet esikoisen kans. En jaksa muuten, joulukuussa oli hb 104...

Joo turhan matala hb, huh! Sehän on jo vaarallista, miten sä oot pysyny pystyssä :confused:Mulla oli viimeks hb 117, siitä aikaa yli kk. Toiv ei olis laskenu.

Mulla edelleen paljon hankkimatta tai laittamatta. Mut tuntuu ettei riitä energia ja aoka kaikkeen. Ja vieläki arvon tarvitaanko me uus kaukalo vai ei...

Tähän hb.n mataluuteen on tavallaan kroppa jo tottunut, kun koko raskauden ollut alle 100. Toki hengästyn noilla alle 80 arvoilla, kun vaan mietin portaiden nousua. :rolleyes: Käyrässä sikiön vointi näytti kuulemma hyvältä ja tiistaina ultra-aika. :)

Mulla on käänteinen hb, viimeksikin arvo vain nousi loppua kohti ollen viimeisessä neuvolassa muistaakseni 142 :grin

Rv 29+0 pokspokspoks ja siitä inspiroituneena väkersin ensisängyn paikalleen, lähinnä varmaan jotta alkaisi ajatus vauvasta konkretisoitua tulevalle isoveljelle :joyful: Onhan tuota itsekin mukava tuijotella ja ajatella että kohta siinä oikeasti taas joku on :Heartred

Vielä kerkeää turista tähän tammikuun ketjuun jotain, kun muutama päivä vielä kuuta jäljellä. Tää tammikuu on ollut kyllä tehokuu itellä. On tullu kyllä hyödynnettyä tätä pesänrakennusviettiä sitten ihan olan takaa. Makuuhuoneen seinät on maalattu ja tapetoitu, muutamia viimeistelyjä vielä toki jäljellä. Vauvan sängyt, hoitopöydät, vaatteet pestyinä ja järjestettyinä. Hankintoja on tehty, mitä vielä tarvitsi, muutamia vielä jäljelläkin. Tuplarattaat ostettu. Alkaa olla aika malttamaton olo, vaikka toki vielä saakin kyydissä pysyä tämä tytteli, mutta silti mieli on jo edellä aikaansa :D Kohtahan se vaihtuukin jo helmikuuksi ja ei tässä enää kovin paljon ole aikaa siihen huhtikuun alkuun, jolloin laskettu aikakin olisi :D

Takaisin