Tammikuun tarinat

Hyvää uutta vuotta kaikille tasapuoleisesti :)

Täällä odotellaan sikiöseulontaa joka ompi tulevalla viikolla terveystalossa. Polttava halu saada tietää onko kaikki pienoisella hyvin. Muuten tänne ei mitään erikoisempaa, raskausoireet ovat jonkin verran helpottuneet mutta kuitenkin vielä tietyt hajut ja maut aiheuttavat yökkimistä. Maha kasvaa koko ajan ja mies tykkää kuunnella, pitää kättään mahani päällä ja höpötellä jo pikkuiselle. Kovasti mies tuntuu toivovan että sieltä pieni prinssi tulisi mutta saa nähdä.
Kuinka moni meinaa ottaa selvää etukäteen lapsen sukupuolesta ja minkä takia? kyselen ihan sen takia että itse olemme vielä hiukan kahden vaiheilla tuon asian kanssa.
 
Uutta Vuotta!
Me taidetaan onkia esiin se sukupuoli tieto. Ja yksinkertaisesti vaan sen vuoksi kun ei malteta odottaa syntymään asti. Mulla on itelläni oli ekasta niin vahva tunne, että tyttö tulee, joten se ei ollut niin kamalan yllätys ollut kun lääkäri sanoi, että tytöltä näyttää... Tämän toisen kanssa tunne, et poika saattaapi olla. Noh, emme ole nähneet, mut kysytään rakenneultrassa tätä, tosin ovat kätilöt nahkeita kertomaan.
 
Me halutaan tietää kumpi tulee , halutaan vain varautua ( ostaa vaatteita,laittaa vauvan huonekuntoon,vaunut ym. sitten sukupuolen mukaan) emoticon

Toista odotellessa sitten ei varmaankaan selvitetä kumpi sieltä tulee,ei minulle niin väliä kumpiko kunhan on terve. Mutta mies ja tuleva kummisetä toivoo poikaa :) Molemmat ovat tervetulleita ja yhtä rakkaita emoticon
 
IHANAA UUTTA VUOTTA! :) Ja taitaapi tää vuosi meille kaikille aika ihana ollakin, sattuneesta syystä... ;)

Me aiotaan myös selvittää sukupuoli, ihan kans siitä syystä et on helpompi varautua. Mä kuulun niihin tyyppeihin, jotka käyttää pojalla vaaleansinistä ja tytöllä vaaleanpunaista. Tietää sitten, mitä vaatteita ym. tavaroita hankkia. Ja jos ompi samaa sukupuolta kun esikoinen, niin ei ihan hirveesti hankintoja tarvitse tehdäkään. Tietty jotain uutta on kiva ostaa. Ne pienimmät vauvanvaatteet on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania! <3 Ootteko jo muuten tehneet tulevalle vauvalle hankintoja? Me ei vielä olla hankittu mitään. Mutta ehtiihän tässä.

Ai niin, oli muuten pakko käydä alennusmyynneistä ostamassa äippäfarkut (aikas mageet sellaiset :)), vaikka ajattelinki yrittää pärjätä omilla vaatteilla mahd. pitkään. Ei toi maha mahdu tavallisiin housuihin enää. :D

Mukavan leppoisaa sunnuntaita kaikille. :)
 
HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA KAIKILLE! :) Varmasti mahtava ja kokkemus rikas vuosi meillä kaikilla edessä! :)

Myö meinataan kanssa kysyä, kumpi on tulossa. Ihan vaan siitä syystä, et ei kans jakseta oottaa syntymään asti! Mä oon ainaki kamalan malttamaton. Meillä koko avokin suku toivoo tyttöä. Kun appivanhemmilla on jo kaks poikaa lapsenlapsina niin kuulema nyt olis tytön vuoro. Ja mullakin kyl on jotenki sellanen tyttö tunne. Tosin kun on ensimmäinen kyseessä niin voi mun tunteet olla vähän vääriä. Mut se nähdään sit helmikuun viimisenä päivänä kun meillä on rakennusultra!

Enää en edes odota niin kovasti seuraavaa neuvolaa mikä on puolentoista viikon päästä. Jotenkin se alkuinnostus on vähän laskenut ja enää ei edes koko ajan ajattele, että olen raskaana. Varmaan tuohon vaikuttaa myös se, et olo on nykyään niin normaali.. Oikeestaan kaikki raskausvaivat on hävinny. Enää ihan vähän on rinnat kipeet. Ja tietysti alavatsa on ruvennu tuntumaan jo jonkin verran sellaiselta täynnä olevalta. Vaikka vielä ei mitään vauvamasua mulla näykkään..
 
Auts!
Mitenkähän tää mun raskaus oikeen eteneeemoticon ??! Mähän olen niiiiiiin hehkuttanut, ettei niitä oireita ole, mutta nyt alkaa esiintymään sitä hengästymistä, pahoinvointia jos ei syö ja jos syö "huonoa" ruokaa, väsymystä, päänsärkyä, nenän tukkoisuutta ja perhanan tissit alkaa olla tiellä!
Mä kävin kans hakemassa uudet äippähousut vaikka en todellakaan olis tarvinnut kun noita vanhojakin on ihan iskukunnossa, mutta ku MÄ HALUAN emoticon . Ei ne hinnalla ollu pilattu 10€!
Nyt tuntuu ettei mikään saa puristaa eikä hiertää, koska tosiaan vatta alkaa pikkuhiljaa tulemaan esiin, ja varsinkin kun sitä on jo omastakin takaa valmiina.
 
Hellurei ja hyvät uudet vuodet täältäkin!

NP-ultra (ja samalla meidän eka ultra) 4 tunnin päästä, jänskättää...

Joulupukki toi kotidopplerin, ja sillä on jo saatu sydänäänet kuuluviin, joten niiltä osin ei ole huolta. emoticon

Kuvittelin pahoinvoinnin jo helpottaneen, mutta välipäivinä olimme Tku-Tukholma miniristeilyllä, ja herätys aamulla klo 5 + 2 tunnin ajomatka Turkuun oli virhe! Matkalla pysähdyttiin oksentamaan ja oikeestaan koko ajan laivalla oli tosi huono olo, en pystynyt seisovasta pöydästäkään syömään juuri mitään. Ja sitten yöllä laivassa oksensin ihan huolella. Noh, josko nyt alkais ne pahimmat oksentelut olla takana... ;-)

Mulla on ollut koko raskausajan nuhaa, joka on nyt viime viikkoina alkanut mennä ihan sietämättömäksi. Kyllä jatkuvan niistämisen ja aivastelut päiväsaikaan vielä jaksaa, mutta öisin kun nenä on tukossa, en saa nukuttua (eikä muuten saa mieskään). Mä kun en jostain syystä pysty öisin hengittämään suun kautta, vaan herään siihen, että henki ei kulje. Oon sitten käyttänyt jotain nenäsumutteita pystyäkseni nukkumaan, mutta pitäishän noista varmaan lääkärin kanssa keskustella, eikä noita muutenkaan sais kovin pitkään käytellä...

Palaan iltasella kertomaan ultrakuulumisia!
 
Mulla meni pari viikkoa kuin vettä vaan, mutta uusi vuosi, vanhat oireet...

Nyt sitten: pissattaa, kuvottaa (nälkäisenä ja sitten kun syö) kaikki ruoka ällöttää, paitsi hedelmät, tekee mieli kaikkea ja sitten kun syö sitä mielitekonsa kohdetta, alkaa oksettamaan, hampaidenpesu oksettaa, kumartuminen oksettaa...Rintoihin pistelee niin kuin joku tökkisi neuloilla. Alavatsaa vihloo välillä niin rajusti, että on pakko istua ja vähän hengitellä. Usein herään siihen yöllä, sattuu aika paljon. Ja sitten tuntuu sellasta kummallista jomotusta alaselässä ja jalkovälissä? Ihme juttuja!
Näiden lisäksi väsyttää edelleen, raivostuttaa ja itkettää ja kaikkea sekasin.

Maha kasvaa ja ellen ihan kuvittele, niin taas rinnatkin. Onneksi nyt voi jo avoimemmin kertoa raskaudesta, hankala sitä olisi salatakaan.emoticon
 
Hyvät uudet vuodet tännekin!

Meillä on huomenna ensimmäinen ultra ja täytyy sanoa, että vähän jänskättää. Toivon tietysti, että kaikki on hyvin, jotta tätä ei enää tarvitsisi salailla keneltäkään ja voisi iloita ihan kunnolla, mutta mitäs jos kaikki ei olekaan hyvin? En pysty ilmeisesti ajattelemaan nyt liian positiivisesti, koska mun tuurilla juuri silloin kaikki olisi ihan pielessä.

Pahoinvointi on alkanut kaikkoamaan aika hyvin ja nyt tulee oksenneltua enää vain harvoin. Lihaa en pysty vieläkään esim. paistamaan, mutta syöminen onnistuu jo jotenkuten. Rinnat on vielä vähän arat, alavatsaa nippailee ja alaselkää ja nilkkoja on alkanut jomottamaan, etenkin iltaisin.

Kaele ja nyytti rv 11+5
 
Onnellista tätä vuotta kaikille :)

Enpä ookaan tainnu kirjotella tänne sen jälkeen kun uusi päivitys on tullut.. Voimia kaikille, joiden kyytiläiset ei ole pysynyt mukana!

Kiva myös kuulla et teillä on pahoinvointu helpottanu :) Mulla on ollu vähän kumma olo, kun kummempaa pahoinvointia ei oo missään vaiheessa ollu ja nyt nekin vähät oireet on vähentyny.. Kuulemma kuuluu asiaan kun eka kolmannes on takana. Kävin kurkkimassa myös masukuvia ja kylläpä siellä olikin somia vauvamasuja <3 Kyllä kai mullakin on vähän masu kasvanu, mut ei sitä kyllä vauvamasuks voi sanoa, mut tosiaan yksilöllistähän tää on ja vielä mun eka raskaus ni ei ihme ettei vielä näy.

Joulun aikaan me kerrottiin uutiset tuleville isovanhemmille, tädille ja sedälle. Kovasti ainakin meidän vanhemmat on innoissaan ja heti olisi haluttu asiasta kertoa myös naapureille ja muille, mutta vielä ei annettu lupaa.

Mekin aiotaan kyllä kysyä vauvan sukupuoli jos se vaan on mahdollista. Onhan se kuitenkin kiva ostaa vaatteita ja muita tarvikkeita etukäteen ni aika tylsäks käy, jos pitäis kaikki olla vaan jotain neutraaleita värejä.. Ja sit on kiva henkisestikin varautua :)
 
Juu kylläpä mekin tultiin siihen tulokseen että halutaan tietää pienoisen sukupuoli etukäteen. Onhan se paljon helpompaa ostella sitten vaatteita ym..
Kiva kun oma neuvolan täti jäi tuossa lomalle ja seuraavan neuvola ajan sai vasta loppu kuulle kun sen olis oikeesti pitäny olla aikasemmin. Täällä ei ole tuuraajia ilmeisesti ollenkaan, mutta toisalta onhan tässä välissä se sikiöseulonta eli ei sillä tavalla mitään huolta.
 
Tänään on sitten kerrottu raskaudesta pomolle, ja muutenkin nyt NP-ultran jälkeen päätettiin, että tää raskaus ei oo enää mikään salaisuus, vaan vapaasti voi kertoa kelle hyvänsä katsoo tarpeelliseksi. Tuntuu muuten jotenkin paljon konkreettisemmalta tää juttu nyt kun niin monet jo tietävät, tai kun ei tarvi enää salailla. :-)

Sukupuoli muakin kiinnostais tietää, mies on vielä vähän kahden vaiheilla. Saas nähdä, meillä on rakenneultra 3.3. joten siihen mennessä pitäis päättää halutaanko tietää vai ei.

 
Täällä käytiin tänään tosiaan np-ultrassa ja pikkuinen oli viikon vanhempi kuin mitä viimeiset menkat antoivat ymmärtää. Laskettu aika onkin siis nyt 13.7. ja nyt on menossa jo rv 12+6.

Rakenneultra on 23.2. ja meinataan kysyä, että kumpaa sukupuolta vauva edustaa. Helpottaahan se esim. vaatteiden hankkimista, kun ei tarvitse ostaa pelkkiä neutraaleja värejä. Mulle jäi tästä ultrasta vähän poikafiilis, mutta saas nähdä. :) Tuleville isovanhemmille ja muille sukulaisille kerrotaan varmaankin ihan piakkoin raskaudesta.

Kaele ja rv 12+6
 
me ei haluta tietää kumpaa sukupuolta pikkuinen on :)

mä oon kans peitelly tähän asti vatsaa mutta nyt se saa näkyä kun tuo NP-ultra on ohi.

onhan tää epätodellisentuntuista kokeilin äitiyskaupas paitaa
jätin sit ostamatta ku näytin niin isolta :D vaikee varmaa tottua
vatsaan ku on peitelly sitä 
 
Moi,

Mä olen ihan uusi keskusteluissa. Tähän asti oon kyllä lukenu varmaankin kaikki heinäkuisten keskustelut mut nyt vasta on ollu aikaa opetella tän käyttö. 

Mulla on laskettu aika 3.7. eli nyt on raskausviikko 15 meneillään. Jonkun verran vatsa jo pömpöttää mutta ei niin että sitä asiasta tietämätön tajuais. Kovasti odottelen kunnon vauvamasua. :)

Mulla oli aivan järkyttävät pahoinvoinnit siihen viikolle 12 asti, mutta sen jälkeen ne onneks hävis melkein kokonaan. Nyt ei vaivaa muu kun kamalat päänsäryt mutta muuten on hyvä olo. Onks muilla ollu päänsärkyä? Aattelin et se johtuu vaan stressistä mutta www.vau.fi sivuillakin luki olikohan viikolla 14 vai 15 että tässä vaiheessa päänsäryt on normaaleja.

Np-ultrassa kaikki oli hyvin ja oli ihana nähä pikkuinen liikuskelemassa mahassa. Sillon vasta osasin huokasta helpotuksesta että siellä vatsassa on oikeesti elämää. <3 Nyt odotellaan ens viikon neuvola käyntiä jossa kuunnellaan sit sydänääniä. Saa taas huokasta että kaikki on hyvin. Enhän mä oo ainut joka pelkää aina pahinta? Onneks oon vähän nyt osannu ottaa rennommin ja nauttia :)
 
Tänään käytiin sitten uudestaan ultraussa ja kaikki oli kunnossa =) Pikkuinen oli kovasti parissa viikossa kasvanut ja venytteli sieli pieniä jalkojaan. Kyllä tuntuu aina niin hyvälle nähdä oma pieni ötökkä emoticon Mieskin aina todella innoissaan ultran jälkeen! Ei paljon huolet tuon jälkeen paina

Seuraava ultra onkin sitten 25.2 ja ollaan kyllä vähän mietitty että kysytään sukupuolta jos se vaan siellä näkyy! Ja samasa syystä kuin moni muukin eli helpompi sitten hankkia vauvalle tarvikkeita, kun tietää kumpi sieltä on tulossa.
Huomen aamulla olis ensimmäinen lääkärineuvola, saa nähdä mitä siellä tapahtuu!

Oikein ihanaa ja tapahtumarikasta alkanutta vuotta kaikille!
 
Omaa napaa:

Täällä on pienimmätkin oireet jo kadonneet ( väsymys).

Innolla joka ilta ollaan kuunneltu pikkuisen sydänääniä dopplerilla,siellä se asustaa sykkeet ollaan laskettu siinä 120-135 välillä ne menee eli poikaankos se viittas ;) 

Töissäkin olen jo kertonut raskaudestani ja sielläkin porukka oli innoissaan , ihanaa että kaikki ovat ottaneet raskauteni todella hyvin vastaan ja vauva on tervetullu kaikkien elämään emoticon

 
Täällä menee myös mainiosti! Oireita ei juurikaan ole rintojen arkutta ja alavatsan satunnaisia vihlaisuja lukuunottamatta. Ultran jälkeen kerrottiin kavereillekin ja onpas ihanaa kun voi puhua vauvasta! Ultrasta saatuja kuvia katselen päivittäin ja ihailen pientä ihmisenalkua joka kasvaa masussa. Vaatekaupassa rupesin hihittämään kun katsoin vaatteita alennusmyynneistä ja sitten tajusin, että eipä kannata ostaa kun kohta ei mahdu enää päälle kuitenkaan. Eiköhän se ole nyt mammavaatteet seuraavat mitä ostellaan. Ihanaa! emoticon  Masu kasvaa myös ja monet housut jo kiristää. Töissä en ole vielä kertonut enkä varmaan ihan vielä sanokaan niin täytyy keksiä töihin vielä vaatteita, jotka peittävät pyöristyvää masua
 
Takaisin
Top