...

Mä naputtelin ne tarvittavat 20 viestiä tänään :hilarious: toivottavasti ens tiistaina lisätään salaiselle niin pääsee kirjottaa lisää
 
Perjantaina kerroin ekalle kaverille raskaudesta kun oli käymässä kun muuttavat muulle paikkakunnalle ja kertoi odottavansa. Lopulta selvisi, että meillä on lasketut ajat peräkkäisinä päivinä!

Doppleria en hankkinut edeltävässä enkä hanki nytkään. Ekalle en mitään mielestäni kauheesti hankkinut mutta entistä vähemmän tokalle, esim. sitteri ja leikkimatto saattavat jäädä hankkimatta kokonaan. Sen sijaan toivon, että viitsisin kantaa lasta enemmän liinassa :)
 
Mie haluaisin perehtyä enemmä kantamiseen. Esikoisen aikaan oli trikooliina ja manduca. Jälkimmäistä käytin varmaa kerran. Liinaa yhtä paljon, muistan ku hirveessä helteessä yritin kietoa metrikaupalla liinaa ympärilleni ja meni moti ihan totaallisesti :finger:
Mut nyt kiinnostelis ehkä rengasliina. Tai sit käytän vaa tota manducaa.
 
Mie haluaisin perehtyä enemmä kantamiseen. Esikoisen aikaan oli trikooliina ja manduca. Jälkimmäistä käytin varmaa kerran. Liinaa yhtä paljon, muistan ku hirveessä helteessä yritin kietoa metrikaupalla liinaa ympärilleni ja meni moti ihan totaallisesti :finger:
Mut nyt kiinnostelis ehkä rengasliina. Tai sit käytän vaa tota manducaa.

Me kannettiin jonkin verran ekan kanssa, ja se oli tosi mukavaa kun hoksasi sidonnan. Mä ostin pari kudottua pitkää liinaa kantovälinekirpparilta ja kävin muutamilla kantovälinetreffeillä jossa ohjaaja näytti sidonnan kädestä pitäen.
Oli tosi näppärää esim koirien kanssa metsälenkillä ja kun vauvalla oli vatsavaivaa eikä viihtynyt kuin sylissä ja jotain piti saada aikaan (esim imurointi ja pyykkien viikkaus suju kivasti lapsi liinassa).

Muoks. Suosittelen siis käymään kantovälinetreffeillä jos paikkakunnalla tai lähiseudulla sellaisia järjestetään :happy: kantovälineohjaajilta voi myös vuokrata liinoja jos haluaa ennen ostamista kokeilla just vaikka rengasliina tai kudottua pitkää.
 
Mie haluaisin perehtyä enemmä kantamiseen. Esikoisen aikaan oli trikooliina ja manduca. Jälkimmäistä käytin varmaa kerran. Liinaa yhtä paljon, muistan ku hirveessä helteessä yritin kietoa metrikaupalla liinaa ympärilleni ja meni moti ihan totaallisesti :finger:
Mut nyt kiinnostelis ehkä rengasliina. Tai sit käytän vaa tota manducaa.

Suosittelen kantovälinetreffejä! Minä itse kannan paljon. Oikeastaan Pelkästään liinoilla, mutta helpottaa kummasti, kun saa vauvan lähelle :Heartbigred
 
Dopplerista, mulla on doppleri ja tykkäsin kovasti esikoisen aikana. Istukka oli edessä mikä vaimensi liikkeitä ja muutenkin tosi rauhallinen kaveri, on edelleen yksi rauhallisuus :) Vähän jännittääkin kuinka vilkas kaveri sieltä nyt tulee :D
 
Täällä ei paljon dopplereita tarvittu viime raskaudessa (sen jälkeen ku liikkeet alkoi tuntua). Oli sen verta vilkas neitonen ja on sitä edelleen :hilarious:
 
Ehkä täälläkin jätetään doppleri hankkimatta. Pitää sit käydä vaikka noilla vapailla neuvola - ajoilla maanantaisin sykkeitä kuuntelemassa :)
Onko muut olleet nyt alkuraskaudesta flunssassa? Täällä on tauti päällä ja jouduttiin siirtämään ekaa neuvolaa sen takia :/
 
En hankkinut dopleria edellisessä raskaudessa enkä nyt. Aiheuttaisin vaan turhia (omia) sydämentykytyksiä, jos en löytäisi vauvan sykettä. Olen taipuvainen turhaan ressailuun, joten parempi pysyä kaukana :grin

Mut joo, täällä myös flunssaa! Ihan kamalaa sellaista, en saa öisin nukuttua, kun niin yskittää!
 
Meillä oli kans kaamee flunssa show, heti alkuvuodesta.. Olot ei tosiaan ollu hääppöset. Mut levolla menee melkein aina ohi... Sillon oli mulla vielä tän raskauden takia ne jäätävät jäätymisen tunteet. Oli hankala miettiä, nouseeko Kuume vai onks tää muuta palelua..
 
Ja eipä mekään dopleria hankita... Ei oo aikasemminkaan ollut.. Ei siihen kauan mee, kun rupee liikkeet tuntumaan ja näkymään..
 
Mie haluaisin perehtyä enemmä kantamiseen. Esikoisen aikaan oli trikooliina ja manduca. Jälkimmäistä käytin varmaa kerran. Liinaa yhtä paljon, muistan ku hirveessä helteessä yritin kietoa metrikaupalla liinaa ympärilleni ja meni moti ihan totaallisesti :finger:
Mut nyt kiinnostelis ehkä rengasliina. Tai sit käytän vaa tota manducaa.
Mulla on 12 vuotta edellisestä vauvasta ja kantaminen liinassa on yks niitä asioita, joita odotan nyt ihan hirmuisesti. Meillä on manduca, rengas ja pari pitkää liinaa odottamassa :joyful:
 
Ehkä täälläkin jätetään doppleri hankkimatta. Pitää sit käydä vaikka noilla vapailla neuvola - ajoilla maanantaisin sykkeitä kuuntelemassa :)
Onko muut olleet nyt alkuraskaudesta flunssassa? Täällä on tauti päällä ja jouduttiin siirtämään ekaa neuvolaa sen takia :/

Kova flunssa myöskin täällä ja voimat on aivan loppu. :sad001 miten voikin perus flunssa ottaa näin koville eikä tunnu millään menevän ohi!
 
Paranemisia Annnii ja muut flunssalaiset! Täällä ollaan kans ihan kanttuvei, vaikka varsinaiset flunssa oireet onkin melko vähäisiä. Vois vaan nukkua! :sleep011:sleep011 Vaikea tosiaan erottaa mikä johtuu flunssasta ja mikä raskaudesta. Mut parempi ottaa varman päälle ja levätä!
 
Mä ostin torista dopplerin ja odottelen sen saapumista malttamattomana. Keskimmäisen raskaudessa oli käytössä ja saatiin sydänäänet kuulumaan jo 8+ viikoilla. Mulla nousee kohtu tuolta häpyluun alta todella nopeasti ja sf-mitta kasvanut aina yläkäyrillä molemmissa raskauksissa, ehkä sen takia sydänäänetkin kuuluu ajoissa.
 
Isosisarusten kanssa meillä oli käytössä manduca, nyt ehkä kiinnostaisi liinailu. Koti ja pihahommia tehdessä saa kädet vapaaksi.
 
Takaisin
Top