Tammikuu 2011

maarinen

Sukkela juttelija
Hyvää iltaa, päivää ja huomenta!

Olisiko se aika siirtyä eteenpäin? Tännepä siis kaikki uudet kujeet. Tervetuloa tammikuulle 2o11!
 
Ja näin se alkaa....

Siinähän tuo vuosi taas vaihtui! Oli ne suuret nuotiot, rakettien räiskeet, minttukaakaot termospulloissa ja palelevat varpaat saappaissa.... Rakkauden suudelmia punaisilla poskilla, lyhtyjen valoja omenapuiden oksilla... Kaunista herkkää ja romanttista. Mies viritteli vielä ne talvipuutarhan stereot soimaan "tahdon tanssia kanssasi valssin....." ja siinä me kömpelösti laahustettiin polvihangessa uudenvuodenyön valssia. Käsi kaulalla, Venla meidän välissä tiukassa sylipuserruksessa! Sisko ja hänen siippansa meidän mukana talvijuhlissa, sekä siskon isompi poika.

MUTTA:
ASIAA:
Olen kovasti yrittänyt tutustua tuohon ongelmalliseen kuvanlähettely asiaan, saamatta mitään lopullista tolkkua. joko olen autuaasti tyhmä,mikä lienee aika paikkansapitävä totuus, tai sitten nuista ohjeista puuttuu jotain. Äsken, päivällä yritin jonneki Image hostingiin, tutustua ja sain van pään kipeäksi. pah. Mutta ehkä jonain päivänä tuo kuvagalleria taas kukoistaa miedän taaperoiden tempauksia!

(siis joku kanssasisar oli laittanut meidän galleriaan kuvanlähetys ohjeen ja tuolla Admin-osiossa kanssa jo paapatin asiasta..)

Venla tyttönen on vissiin siirtynyt YKSIIN päiväuniin. Pitkiin sellaisiin. Kolme tuntia monena päivänä. Herää tossa puol viis ip. joten  en ole enää nähny aihetta laittaa sitä toisille unille. Yöunet tuleekin sitten jo tossa kasin jälkeen. Tuntuu hiukan oudolta... MUTTA jos ottaisi sitä aikuisten kahdenkeskeistä aikaa vihdoin viimein, kun ei itse olisi niin suunnattoman väsynyt...

Noniin, sitten siirrän tämän luettavaksi ja jään odottelemaan, mitä teillä muilla on sanottavaa. (AMPPUSEN yksinäistä iltaa eilen olin kommentoimassa, mutta mun viestini katosi jonnekin...)



 
Peace tältäkin suunnalta! ;-)

Jep, uusi vuosi on polkaistu käyntiin. Paukautettiin muutama raketti ja poksautettiin skumppapullo. Rauhallisesti vaihtui vuosi, kun vieraatkin jäivät tulematta sairastumisen vuoksi. :-( Meillä päin on nyt sitä influenssaa liikkeellä. Sais jäädä tulematta...

Suuren suuret onnittelut kaikille "rengastetuille"! emoticon "Love is in the air..."

Ampulle "kiitoksia" vauvapölystä. Toivottavasti en saanut osumaa. ;-)

Paranemista jokaiseen tupaan, jossa sairastetaan.
 
Hei vaan hei!

Nyt se sitten alkoi vissiin se tavallinen arki täälläkin suunalla. Ainakin vähäksi aikaa. Mies lähti tekee jotai remppaduunia ja minä'
sitte tytön kanssa päivystän kattiloita.

HUOKAUS: Ja tuo lapsonen viihtyisi parhaiten sylissä.TOINEN HUOKAUS.

Muuten mun näytöllä näkyy taas vain puolikas vastaus palsta?

Onkohan syy meidän koneen säädöissä, vai jossakin muualla?

Help, ken osaa!
 
Hei aaaargh, mullakaaan ei näy ku puolet! Mutta vinkkinä, niin copypastee ja heitä vaik wordiin tekstit, niin sit näkyy kokonaisuudessaan!

Nyt luen, vastaan kohta, kun ei tarvii enää arvuutella ;)

--

Haikean kaunista oli taas maarisen juhlingit! Meilläkin oli aika kivaa, eka "lapsiperheen vuodenvaihde". Tää oliki sarjassa vika näitä "ekoja juhlia", on vuos käyty ympäri. Viime vuoden vaihdetta en laske ekaksi, kun makoilin silloin vielä yksinäni sairaalan lavereilla Joonan torkkuessa muovikopassaan vieressä.

Jaa että kuvanlatausohjeet ois luettavissa? Täytyypi tutustua...

Eilen juhlittiin sukulaissynttärit ja tänään oli "kaverisynttärit". Kyllä kolmesta vuosikkaasta lähteekin tota ääntä, huh! Mut pojilla oli kyllä selkeästi hauskaakin keskenään, mitä nyt välillä piti vähän osoittaa mieltä ja viedä toisilta tavaroita. Semmosia taaperotouhuja!

Nyt ei hirveesti runosuoni luista. Ois taas painetta ja ahistusta kaikesta, pitäis ja pitäis, mutta mistä sais sellasta aikaa suorittaa?? Joona ei hirveesti anna saumoja esim. kirjoittamiseen, ja iltaisin en sitten jaksa. Samoin päikkäriajasta menee aina eka tunti kodinhoitoon, enempiki, jos pitää hirveesti ruokaa laitella. Huoh... Noh, ehkä Joona menee mummolaan viikonloppuna yökylään, kun kovasti taas kinusivat. Saan sitten kirjoitettua! DL ois 14.1. eli pakko alkaa olla paras muusa!

Haleja jokakotiin!
 
Myähäiset kukunnot... ja myöhäiset onnittelut meidän SANNALLE!

Jotenki tää päivä vei mehut ettei älyä ees nukkumaan mennä, vaikka tietää, että lepo ois tässä taas parasta. Päätä juilii ja niskaa pakottaa.

Mutta kyllä joo, kodinhoito vie nykyään päivästä ison osan. Tuntuu että kun selkänsä kääntää, niin kaikki kamppeet on taas ihan hujan hajan. Keräilin vielä samalla voluumilla miehenkin työvaate kasat pois eteisen lattialta.. Kerran siinä lapsenki rukkasia patterin kulmalle nostin kuivumaan.

Jotaki häikkää tässä sivustossa taas on! Jo alkaa ärsyttämään. Näyttäis että paljon putoaa väkeä pois tuon tuosta. joopa joo. Meikä sen sijaan on jämähtänyt tänne jäädäkseen!!!!!!!!!

Mutta, hyvää yötä tästä osoitteesta!
 
Nyt mullakin näkyy vaan puolet teksteistä!
Voi kilin pilit!!!! emoticon

Sannallahan oli tosiaan synttärit! Myöhästyneet
onnittelut!!! Ollaan sitten kauriita molemmat... ;-)




 
Jep, mutta nyt tuli koko tekstit näkyviin. Outoa!!!

Meillä tyttö menee huomenna mummolaan yökylään. Mummo vain ilmoitti viikonloppuna. ;-) No, mennään varmaan ukon kanssa elokuviin ja syömään, kun saatiin joululahjaksi lahjakortit sekä kinoon että ravintolaan. emoticon

Sannalle vielä tsempitykset ja jaksamista opintojen loppurutistukseen!
 
Just. Tajusin,että kun tähän on ekas kirjottanu jotai ja jähettäny
sen, niin sitten uuden avauksen yhteydessä nää tekstit taas
on tuossa normaalissa vasemmassa laidassa.

Olenkohan mä möhliny jotain tätä TOPIKKIA avatessa?
ei pitäs kyllä olla mahollista?

Mutta ASIAA:

tuo äskönen auringon pimenys oli aika outo. Luonto möllötti ihan hiljaa ja lumikin muuttui vaalean harmaaksi. Hyi. pelottavaa.


KOTIÄITIYS.

Makaroonilaatikko valmista jo klo.11.14
Imuroitu
Tiskattu
Pesty, viikattu, ripustettu koneellinen pyykkiä.
Lapsi luutuaa lattioita haisevalla tiskirätillä mun
kalliit aurinkolasit päässä.
Kahvinkeitin hajotettu miehen toimesta aamulla.
Pesin pannukahvi-pannun, jotta saan edes jotain
kofeiinia tänään.
Enmene ulos aamulenkille, koska EN jaksa.
Odotan sitä autuasta päiväunihetkeä, myös itselleni!

JA nyt siis syömään.
 

Moi todella pitkästä aikaa ja oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Mä olen ollut ihan liian pitkään täältä poissa, ensin oli tosiaan sitä kokeisiin lukemista, ja sitten lähdettiinkin Suomeen. Siellä en saanut paljoakaan oltua koneella, kun käytössä oli vain 1 läppäri, ja mies pelasi melkein koko ajan.. Tultiin uudeksi vuodeksi takaisin tänne Hollantiin, ja täällä sitä taas olla möhkötellään. Tänään vasta on kyllä kunnolla arki tullut tähän talouteen, kun mies oli vielä eilen kotona. :)

Meillä meni joulu tosi kivasti muuten, mutta Benji-ressu oli taas kipeenä. Viime viikon keskiviikkona oli sitten pakko kiikuttaa lapsi Mehiläiseen, kun yskästä ja kuumeesta ei meinannut tulla loppua. Keuhkoputkentulehdushan sillä sitten oli. Saatiin antibiootit ja kunnon yskänlääkettä. Nyt on alkanut helpottamaan, yskimistä ei ole enää paljoakaan. Huhhuh!

Benji on oppinut uusia sanoja taas: ehkä paras on kakka. :D Aina kakkaamisen jälkeen jätkä ilmoittaa, että vaipassa olis paketti... Ja mummia täällä huudellaan myös, oli mummi vissiin aika mukava kaveri lomalla. :)

No niin, nyt alan sitten käymään läpi teidän kirjoituksia. Näppäränä neitinä päätin, etten ala kirjoittamaan viestiä siihen pikku laatikkoon, vaan avasin uuden Word-documentin. Nyt voin rauhassa skrollailla edes takaisin, eikä unohdu sanomiset. :D

Hui, Maarisella on ennen joulua ollut parikin inhaa juttua! Toivottavasti silmä pelaa jo niinkuin ennenkin! Mulla muuten on sama juttu, ärsyynnyn välillä ehkä liiankin herkasti Benjin ininälle. Nyt tuo poikanen on vielä oppinut sellaisen optimaalisen rasittavan äänenpainon siihen ininään. Argh!

Hihhei, Sannalla on nyt sitten leipäkone! Pitäiskin omallakin koneella jaksaa surrauttaa joku taikina. Ei vissiin karjalanpiirakoiden teko ihan onnistu tuolla koneella. Hitsi.

Oho, Ampun poika se kyllä tekee ahkerasti noita hampaita! Mä olen tässä nyt varmaan pari kuukautta ennustellut Benjille lisää hampuja, mutta 8 niitä edelleenkin vaan on. :D Täälläkin muuten haaveillaan pianosta, mutta meidän asunnon lattiat eivät kestä. Eli ikiomaan sitten vasta. Ja pottailusta: täällä ei edelleenkään suju mitenkään. Potta vaan päähän ja menoks, tuumaa Benji. Mies oli muuten kuulemma vaipaton jo 1-vuotiaana! En tajua!

Ja mä en käsitä, että miten te saatte lapsenne syömään lusikalla! :D Benji pitää lusikkaa kyllä kädessään, uittaa sitä ruuassa ja kauhoo suuhunsa, mutta ei siinä lusikassa kyllä ikinä mitään ruokaa ole. Pitääkö huolestua, vai saako vähän yli yks vee vielä sormiruokailla?

Saparolle vielä tätäkin kautta onnitteluja kihlauksen johdosta! Mahtavaa!! :)

Kaikille synttärisankareille vielä saavikaupalla onnea!!! emoticon

Ja ihan lopuksi: voi örrinpörrin tämän palstan kanssa! On se kyllä kumma, kun ihan puolivalmiin foorumin laittoivat meille käytettäväksi!

No niin, Benji nukkuu edelleenkin (jee!), joten meikämamma painuu kaffetta keittelemään!

Palaan taas pian, lupaan!

 
Kokeilen lisätä kuvaa...

[img]http://i110.photobucket.com/albums/n112/sannukkainen/Baby/Benjamin%200-12%20months/benjicake.jpg[/img]

No niin, onnistuihan se. Tosin näkyy vain puolikas...
 
.no niin... yritin ottaa pois niitä tageja, vai mitä ne on? ....
Jos joku viisaampi keksi miten saa tän näkymän
normaaliksi  ja haluaa, niin saa avata uuden sivun.


Mun päivä on menny tätä soosia mietiessä!!!! :)

MUTTA; kivaa kuulla AILIMESTA!
ja JEEEE meidän eka onnnistunut kuvanlähetys!
Benji-herra ja hänen ruokailunsa!!!!

ja niin, meillä siis neiti syö haarukalla tökkimällä.
Riisimurot kiisseliin sotkettuna ja normi kaurapuuro
on ainoat mitkä pysyy jotenkin lusikan ympärillä
suhun saakka! Mutt haarukalla tuo popsii kalakeitonkin sattumat
ja toisaalta, mitäpä se sillä liemellä tekee, kun maitoa saa mukista!
Mukista juomisen tuo oli oppinu ite sillä yhdellä yön seudulla, minkä
minä vietin sairaalassa!!!! Isi oli vaan sanonu, että juo ite!


 
Arvon leidit, kokeillaanko avata uus topic? Jos vaikka näkyis palsta taas kokonaisena... en tiiä, auttaako se, koska en tiiä, mistä tageista te puhutte? :O

Omatoimisesti nyt koklaan, katotaan kuin ämmän käy!
 
No nyt ainaski näyttäis mun ruudulla, että tuo uus ketju näyttäis vastausikkunat kokonaisuudessaan (vaikka suljin selaimen ja avasin uusiks), mutta tää ei näy, ellen lähetä turhaa viestiä ekaks.

Siirrytäänkö toiseen topicciin?
 
Iltaa!

En tiennyt kumpaan kirjoittaa, mutta mulla on koko ajan pelittänyt molemmat, en tiedä mistä onkelmista puhutte. Onneksi, koska mulla ei oo hermot kunnossa ja ryttyilevä kone lentäisi kaaressa.... Vieläkin ripaus flunssaa mulla ja pojalla ja siksi nuppi epäkunnossa. Onneksi menee parempaan päin molemmilla vihdoin ja ilman mitään lääkkeitä.
Ailime, ihanaa kun kävit <3 Ja hauskoja sanoja teillä, mummi ja kakka. Tärkeitä molemmat! On kyllä melko velmu kun noin hyvin jo puhuu. Meillä edelleen vain ei ja äiti ja sitten monenlaisia matkimisyrityksiä. Toistaa sanoja tai lähinnä äänenpainoja perässä. Tänään oppi laittamaan isin kännykän korvalle! Ihan itse. Ja näytti sen pyydettäessä monta kertaa uudelleen. Fiksua. Kaukosäätimelle osoitetaan telkkaria ja kännykkä menee korvalle. Ja läppärillä meillä ei voi enää kirjoittaa jos boy on hereillä, tietsikka on niin kiinnostava (varsinkin kun isin kanssa katsottu Youtubesta muumijuttuja...).
Eilen oli pojan 1vee neuvola viikkoa myöhässä, pituus 81,5 ja paino 12260g muistaakseni. Soppeli isohko poika. Rokotteelle mennään myöhemmin kun on vielä tuota vanhaa köhää. Itsellä sitten oli tänään lääkärineuvola. Kaikki kunnossa. Odotellaan taas etiäpäin.
Äiti soitti tähän väliin maratonipuhelun ja ajatus katkesi tämän kirjoituksen suhteen täysin, joten hyvää yötä! :)
 
Takaisin
Top