Talviloma

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Talviloma, hiihtoloma, koska teillä niitä vietetään? Onko suunnitelmia?

Meillä minä olen äitiyslomalla, lapsi on lomalla kerhosta ensi viikon. Mies pitää talvilomaviikon + isyyslomaa kun kuopus syntyy, 3 viikon päästä. Vauvaan ja uuteen arkeen menee tutustuessa se loma.

Meistä ei kumpikaan vanhempi voi pitää lomaa talvilomaviikolla, eli mitään suunnitelmia ei ole.

Itse joudun tekemään kaikki rästityöt ( 8h työpäivä ei oikeasti riitä, kun resurssipula on hurja) pois ennen äitiysvapaata ja lisäksi pitäisi vielä sijainenkin perehdyttää...

Nuorimmalla ei ole kerhoa, isot ovat muutamana päivänä ihan normaalisti päikyssä. Mies on oman lomansa jo pitänyt ja itse olen hoitovapaalla vielä hetken. Arki ei oikeestaan muutu mitenkään. Näytti isompien harrastuksetkin pyörivän ihan normaalisti..

Poika on lomalla päiväkodista ensi viikon. Mitään suurempia suunnitelmia ei kuitenkaan ole. Mummolaan pääsee pariksi yöksi.

Meillä ei ole "virallisena" hiihtolomaviikkona vapaata. Mutta maaliskuun puolella sitten on jo molemmilla, olisi kiva käydä luistelemassa, hiihtämässä, tehdä lumiukkoja jne, mutta tuskin :rolleyes: Jäähallilla on kyllä vuoroja, sinne mennään varmaankin.

Meillä on talvilomaviikko ensi viikolla. Ekaluokkalainen ei siis mene kouluun, mulla toki on töitä. Ylitöitä on kyllä kertynyt sen verran, että aion pitää ensi viikon perjantaina vapaata, silloin siis myös kaksi nuorinta lasta saavat olla kotona. Esikoinen on ma-to isällään, koska itse olen töissä. Sitten sitä seuraavalla viikolla lomakausi jatkuu, koska bonuslapsella on silloin loma ja hän tulee meille. Myös silloin pidän ylityövapaita 1,5 päivää. Sillä viikolla mennään kahden vanhimman lapsen kanssa myös Heurekaan. Annettiin heille lupaus Heureka-reissusta ilman pikkusisaruksia joululahjaksi, ja nyt on hyvä ajankohta toteuttaa se.

Hiihtämiset ja muut talviurheilulajit jäänee aika vähäisiksi täällä Varsinais-Suomen ikuisessa syksyssä...

Hiihtämiset ja muut talviurheilulajit jäänee aika vähäisiksi täällä Varsinais-Suomen ikuisessa syksyssä...

Indeed ja tämä vähän harmittaa. Voisi koittaa viedä pojan luistelemaan keinojäälle. Käsittääkseni välillä pidetään joitain ulkojäitäkin keinotekoisesti jäässä. (Alan kallistua vähän sille kannalle että nyt on kevät. Talvi taisi olla tuossa vähän aikaa sitten ja kesti pari päivää.)

Indeed ja tämä vähän harmittaa. Voisi koittaa viedä pojan luistelemaan keinojäälle. Käsittääkseni välillä pidetään joitain ulkojäitäkin keinotekoisesti jäässä. (Alan kallistua vähän sille kannalle että nyt on kevät. Talvi taisi olla tuossa vähän aikaa sitten ja kesti pari päivää.)
Me ollaan käyty jäähallissa luistelemassa, mutta tuskin mennään lomalla, koska siellä on tietysti kaikki muutkin lomalaiset. Yleisöluistelu on kyllä siitä kiva, että on maksuton ja helppo, kun ei tarvitse mitään valmisteluja.

Meillä mies on jo lomansa pitänyt. Mulla on lomaa 9-15.3 ja aijon sillon olla vaan kotona yksin. Lapset menevät päikkyyn normaalisti. Eivät kuitenkaan niin hyvin viihdy kotona mun kanssa. Aijon siivota kaappeja ja katsoa pienet vaatteet pois. Sekä pestä uusia isompia vaatteita jo valmiiksi kaappiin. Kamalasti olisi ylimäärästä hommaa mitä ei yleensä kerkiä tekeen.

Takaisin