Talvikengät/saappaat-kriisi

Minya~

Vauhtiin päässyt keskustelija
Marraskuiset 2024
Meillä on 1v6kk neiti jolle olisi aika hankkia talveksi popot. Ongelmani on siis, kummat kannattaa hankkia, talvisaappaat vai talvikengät?

Olen katsellut nokian winter light saappaita, tulisi pöiväkoti käyttöön pääsääntöisesti, mutta sitten pohdin että riittääkö ne vai pitääkö kuitenkin olla talvikengät? Kuomia en aio hankkia.

Oisko jotain vinkkiä kengistä talveen, lämpimiä, joustavaa pohjaa, mielellään vedenkestävyyttä 🤔 Olen aivan pihalla näiden asioiden kanssa. 😂
 
Miten hyvin lapsi kävelee ulkona?

Mun esikoisella oli tuollaiset Winter Light-tyyppiset saappat. Ongelma oli siinä, että hän oppi kävelemään 1v2kk iässä. Lunta alkoi tupruttaa maahan samoihin aikoihin, joten kävely saappailla oli todella hankalaa, kun ne ovat monesti muutenkin vaikeat lapselle, joka vasta harjoittelee kävelyä, toki tässäkin on varmasti yksilöllisiä eroja. Siitä syystä hommasin sitten nahkaiset talvikengät lämpimällä vuorella, joissa oli vähän parempi pito. Nyt en yhtään muista minkä merkkiset olivat, mutta kotimaista tuotantoa semmoset nilkkurityyliset joissa oli pitkä varsi.
 
Miten hyvin lapsi kävelee ulkona?

Mun esikoisella oli tuollaiset Winter Light-tyyppiset saappat. Ongelma oli siinä, että hän oppi kävelemään 1v2kk iässä. Lunta alkoi tupruttaa maahan samoihin aikoihin, joten kävely saappailla oli todella hankalaa, kun ne ovat monesti muutenkin vaikeat lapselle, joka vasta harjoittelee kävelyä, toki tässäkin on varmasti yksilöllisiä eroja. Siitä syystä hommasin sitten nahkaiset talvikengät lämpimällä vuorella, joissa oli vähän parempi pito. Nyt en yhtään muista minkä merkkiset olivat, mutta kotimaista tuotantoa semmoset nilkkurityyliset joissa oli pitkä varsi.
Tyttö kävelee tosi hyvin, ja nyt on ollu syksyn ajan ihan tavan kumpparit, eikä mitään ongelmia :) mutta en tullutkaan ajatelleeks että kumisaappaat vois olla liukkaat tietyillä keleillä 🤔
 
Tyttö kävelee tosi hyvin, ja nyt on ollu syksyn ajan ihan tavan kumpparit, eikä mitään ongelmia :) mutta en tullutkaan ajatelleeks että kumisaappaat vois olla liukkaat tietyillä keleillä 🤔
No sitten kumppareilla kävely varmasti sujuu ihan hyvin vaikka maassa olisikin lunta :smiling-eyes: Pito saattaa kyllä olla vähän niin ja näin jos maa on täynnä jäätä :Grimacing Face:Tuli mieleen että noi mun lapsen ensimmäiset talvikengät olivat Tepsut-merkkiset, jos kiinnostaa kurkata millaisista kengistä on kyse. Pohja ei ehkä ollut niin kovin joustava mikä olisi varmaan ollut parempi lapsen jalalle, mutta olin ihan tyytyväinen noihin. Tokana talvena oli Goretex-kengät, ne oli myös hyvät.
 
Muokattu viimeksi:
Mä jättäisin noi kumisaappaat ihan vaan märän kelin kengiksi ja ostaisin kuivaan pakkaseen toiset, kunnolliset talvikengät. 😊 Meillä on ollut paljasjalkakenkiä.
 
Takaisin
Top