Talvi

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Pian marraskuu vaihtuu joulukuuksi ja talvi alkaa virallisesti. Milloin sinä koet talven alkavan? Mistä pidät eniten talvessa ja mistä vähiten?

Talvi alkaa mielestäni kun tulee lunta. Talvi on kyllä ihanaa aikaa, varsinkin jos on lunta. Lumi valaisee ja onhan se mukavaa tehdä lumienkelit ja lumiukot. Talviurheilulajit eivät itsäni henkilökohtaisesti kiinnosta, kun olen niin huono kaikessa liikunnassa, mutta kyllä noita liikkujia täältä löytyy, jotka arvostavat talvilajien harrastelua. :)

Pimeydessä on jotain tunnelmallista ja joulun odotus ja itse joulu kruunaavat kyllä alku- ja keskitalven. Pukeutumisen talvella koen kyllä kököksi ja vaikeaksikin, musta jää ja liukkaus ovat myös nounou. Ja loska, kuraralli on ikävää.

Me ootetaan miehen kanssa joulua ekaa kertaa vuosiin kuin kuuta nousevaa. Oli ihana kuulla miehen suusta, että nyt kun on lapsia niin hän odottaa suklaata, lahjoja, jouluruokaa ja tunnelmaa yms...

Joulu tuntuu nyt tosi erityiseltä. Beating Heart
Ja hei lumi on maassa!

Me ootetaan miehen kanssa joulua ekaa kertaa vuosiin kuin kuuta nousevaa. Oli ihana kuulla miehen suusta, että nyt kun on lapsia niin hän odottaa suklaata, lahjoja, jouluruokaa ja tunnelmaa yms...

Joulu tuntuu nyt tosi erityiseltä. Beating Heart
Ja hei lumi on maassa!
Joulu lasten kanssa on kyllä taianomaista<3 On etuoikeutettua päästä näkemään lasten ilo ja kokea heidän kautta uudelleen se taika, minkä itse koki lapsena<3

Täälläkin on ollut nyt vähän talvista. n__n Talvi on lempivuodenaikani. Pidän lumesta, sen tuomasta valoisuudesta, mahdollisuudesta esim. pulkkailla, raikkaasta pakkasilmasta, glögin tai kuuman kaakaon juonnista, villasukista... <3 Talvessa en pidä liukkaudesta ja lasten pukemisesta. Mielestäni talvi on silloin kun on lunta ja pakkasta. Näin ollen loska yms ei ole talven vaan syksyn ja kevään huonoja puolia.

Joulu on myös varsinkin lasten kanssa ihana. :) Komppailen tässä Pingviiniemoa ja Bella Swania.

Täällä yksi talvi-ihminen lisää, hei! Mulle talvi alkaa aina marraskuun lopulla ja se on ihan oman lapsuuden perua. Omat synttärit on sillon ja siitä alkaa sitten "oikeasti" talvi.

Talvessa parasta on lumi ja pimeät illat. On ihana olla ulkona pirteässä pikkupakkasessa ja esim. kävellä peltojen yli kantavalla hangella. On ihana kun voi vaan heittäytyä maahan johonkin kinokseen ja ei heti ensimmäisenä tule kauheaa paniikkia vaatetuksesta. Ei aurinkovoiteita tai uv-asuja, ei ötököitä, allergioita, punkkeja, käärmeitä, hiekkaa joka paikassa tai auringonpistoksen pelkoa. Ei ole liian kuuma ja omaa kehoa ei tartte paljastella bikineissä. Saa istua illat sisällä takkatulen ääressä huopaan kietoutuneena... Beating Heart

Talven huonot puolet on ääriolosuhteet ja niiden seuraukset. Huono ajokeli, loska, aivan holtiton lumentulo (liikenteen osalta) ja sen tuoma lumenluonti, liukkaat jalkakäytävät ja heikot jäät. Pimeys on myös ikävä asia autoilijana.

Talvi on ylivoimaisesti paras vuodenaika kun on "kunnon" talvi. Harmi vain kun ne jäävät yhä vähemmälle ilmaston lämmetessä. Confused Face

Takaisin